Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Direkt marketing ágazati kutatás Budapest, 2006. október 25. 1.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Direkt marketing ágazati kutatás Budapest, 2006. október 25. 1."— Előadás másolata:

1 Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Direkt marketing ágazati kutatás Budapest, október 25. 1

2 Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Az adatfelvétel módszertana ●Lakossági omnibusz kutatás – 1500 fő, 18+ célcsoport, számítógéppel támogatott személyes interjú (CAPI) ●Lakossági fókuszcsoport kutatás – 4 csoport, Budapest/vidék, fiatal/idős bontásban ●Hirdetői kutatás – 300 fő, a DMSZ-szel egyeztetett szektoriális és bevételi kvóták alapján, számítógéppel támogatott telefonos interjú (CATI) ●Ügynökségi kutatás – 100 fő, a DMSZ-szel egyeztetett bevételi kvóták alapján, számítógéppel támogatott telefonos interjú (CATI) ●Szakértői mélyinterjú – 6-6 fő ügynökségi, illetve hirdetői mélyinterjú 2

3 Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Az egyes eszközökhöz tartozó meghatározások ●Címzetlen küldemény: kizárólag reklámküldemény, amelyet a postaládába vagy kifejezetten erre a céllal létrehozott gyűjtőládába dobnak be (valamennyi felmérés) ●Telemarketing: csak a kimenő hívások piaca, a call centerek forgalma nincs figyelembe véve (ügynökségi, hirdetői felmérés) ● marketing: spam (levélszemét) kizárva (lakossági felmérés) ●Mobilmarketing: az önálló, reklámüzenetet tartalmazó SMS-ek/MMS-ek, nem tartalmazza pl. a regisztrációs és egyéb célú visszaigazolásokat (valamennyi felmérés) 3

4 Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember A Direkt Marketing fogalma, tartalma 4

5 Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Az egyes eszközök megítélése ●A címzett küldemények, tele-, mobil- és marketing alkalmazását a piac egyértelműen a DM részének tekinti ●A címzetlen küldeményeket a hirdetőknek kb. harmada, az ügynökségeknek valamivel több, mint 50%-a sorolja a DM eszközök közé ●Egyéb eszközöket szórvány jelleggel soroltak a DM-eszköztárba 5

6 Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Percipiált DM eszköztár - kvalitatív kutatás tapasztalatai alapján ●DM-levél, címzett küldemény, Csatolt címzett reklámküldemény, címzett katalógus ●Címzetlen küldemény, szórólap ● , e-DM levél, permission ●e-hírlevél ●Telemarketing, telesales ●direkt SMS, MMS ●Adatbázis marketing ●Faxmarketing ●EDM kampányok ●CRM rendszer ●Események, rendezvény marketing, event-marketing ●Promóciók, sailes point-okon kóstoltatás, eladás helyi reklám ●Kuponok, pontgyűjtő akciók pl. Smart program ●fizetett PR hirdetés ●Telefonos, internetes klubok ●Oktatási segédanyag általánosan elfogadott Határ- terület 6

7 Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember A Direkt Marketing piac mérete Magyarországon 7

8 Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember DM piaci forgalom 8

9 Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Alapvető forgalmi adatok ●A DM piac magyarországi teljes forgalma a kutatás alapján 28,7 milliárd forintra tehető ●Az egyes vizsgált DM eszközök forgalma az alábbiak szerint alakul:  Címzett küldemények: 13,2 milliárd Ft  Címzetlen küldemények: 7,4 milliárd Ft  Adatbázis-menedzsment: 4,7 milliárd Ft  Telemarketing:2,0 milliárd Ft  marketing:0,9 milliárd Ft  Mobilmarketing: 0,5 milliárd Ft 9

10 Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Hirdetői DM költségek megoszlása forrás: hirdetői megkérdezés bázis: teljes minta Teljes piaci összköltség: millió Ft 10

11 Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Ügynökségeken keresztüli forgalom 11

12 Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Ügynökségi piaci alapadatok ●Az ügynökségi DM piac becsült mérete mintegy 10,6 milliárd forint, a teljes DM piac feltételezett forgalmának több, mint 1/3-a ●A bevételek megoszlása DM-eszközönként:  Címzetlen küldemények: 5,7 milliárd Ft  Címzett küldemények: 3,2 milliárd Ft  Telemarketing:0,9 milliárd Ft  Adatbázis-menedzsment: 0,4 milliárd Ft  marketing:0,3 milliárd Ft  Mobilmarketing: 0,1 milliárd Ft ●A hirdetői piaccal szemben itt a bevételek csaknem felét a címzetlen küldemények adják, az adatbázis menedzsment súlya pedig jóval kisebb ●Valamennyi eszköz esetében 75% feletti arányt képviselnek a közvetlen hirdetői megbízások ●Az 500 millió árbevétel feletti ügynökségek dominálják a címzetlen küldemények piacát, a többi eszköznél viszont jelentős a kis és közepes ügynökségek szerepe 12

13 Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Ügynökségi bevételek megoszlása tevékenységek szerint ügynökségi megbízásokkal korrigált összbevétel: millió Ft forrás: ügynökségi megkérdezés bázis: teljes minta 13

14 Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember DM piaci forgalom hirdetői szektoronként 14

15 Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember A teljes DM piac szektoriális megoszlása ●A teljes piaci forgalom több, mint felét adja az autóipar és a kiadói/nyomdai tevékenység ●A részletes szektoriális megoszlás:  Autóipar:9,2 milliárd Ft  Kiadó/nyomda:7,0 milliárd Ft  Kereskedelem:3,6 milliárd Ft  Pénzügy, biztosítás3,0 milliárd Ft  FMCG: 1,8 milliárd Ft  Vendéglátás, idegenforgalom1,6 milliárd Ft  Távközlés1,5 milliárd Ft  Egyéb tevékenység:1,0 milliárd Ft 15

16 Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Hirdetői DM költségek szektoriális megoszlása: összes DM költés összköltség: millió Ft forrás: hirdetői megkérdezés bázis: teljes minta 16

17 Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember B2C arányok 17

18 Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember B2C jellemzők ●A B2C tevékenység teszi ki a teljes DM-piaci forgalom 2/3-át ●A B2C piac vezető szektorai megegyeznek a teljes DM-piacon tapasztaltakkal: autóipar, kiadó/nyomda, kereskedelem ●A B2C a teljes DM-forgalmon belül legmagasabb arányt az FMCG esetén képviseli, ezt követi a kiadói/nyomdai és az autóipari tevékenység 18

19 Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Hirdetői B2C DM költségek szektoriális megoszlása forrás: hirdetői megkérdezés bázis: teljes minta címzett és címzetlen küldemények, tele-, mobil- és marketing költségek alapján 19

20 Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Direkt Marketinggel foglalkozó dolgozók száma 20

21 Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Dolgozói létszám ●A DM-mel foglalkozók száma hirdetőknél: kizárólag DM-mel 4,2 ezer, részben DM-mel 14,5 ezer ember dolgozik ●Az ügynökségek körében ezek az adatok: kb. 800 fő kizárólag, kb részben DM-mel foglalkozik ●Legnagyobb létszámban a pénzügyi szektorban dolgoznak ezen a területen 21

22 Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Adatbázisok használata, szabályozás, személyiségi jogok 22

23 Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Adatbázisok, adatfelhasználás ●Az ügynökségek legnagyobbrészt saját vagy az ügyfél által rendelkezésre bocsátott adatbázist használnak, a hirdetők pedig inkább saját építésű adatbázissal dolgoznak ●Az adatbázisok legális használatával kapcsolatosan nagyfokú bizonytalanság látszik, abban viszont egységes az üzleti piac, hogy a jogi környezet igen szigorú ●A lakosság kb. 1/3-a adta már meg személyes adatát, leginkább a fiatal és iskolázottabb rétegek ●A legkönnyebben a korra és a családi állapotra, legkevésbé a jövedelemre vonatkozó adatokat adnák meg 23

24 Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Személyes adatok megadása forrás: lakossági megkérdezés bázis: teljes minta / nem adta meg az adatait részt vett valaha olyan nyereményjátékben, beküldős/visszaküldős sorsoláson, ajándékakcióban ahol a nevét, címét elkérték a valaha résztvevők az elmúlt 3 évben átlagosan 6 alkalommal adták meg adataikat 24

25 Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Személyes adatok érzékenysége forrás: lakossági megkérdezés bázis: teljes minta / * internet hozzáférők 25

26 Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Az egyes DM-eszközök alkalmazásának jellemzői 26

27 Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Összefoglaló megállapítások ●A hirdetők 244 millió fölötti címzett, és több, mint 300 millió címzetlen küldeményt adtak fel ●34 millió t, 11 millió feletti telefonhívást és több mint 1 millió SMS/MMS-üzenetet bonyolítottak ●Legaktívabb szektorok: kereskedelem, autóipar, kiadó/nyomda 27

28 Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Küldemények száma az elmúlt 12 hónapban a hirdetői szegmensekben forrás: hirdetői megkérdezés bázis: teljes minta 28

29 Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Hívások/üzenetek száma az elmúlt 12 hónapban a hirdetői szegmensekben forrás: hirdetői megkérdezés bázis: teljes minta 29

30 Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember DM eszközök hatékonysága 30

31 Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Összefoglaló megállapítások ●A DM-eszközök hatását a hirdetők valamivel több, mint háromnegyede méri ●A hatékonyságmérés legnagyobb arányban a DM-re leginkább költő cégekre jellemző ●Leghatékonyabb DM-eszköznek marketingcéloktól függetlenül a címzett küldeményeket és az t tartják ●A másik három eszköz hatékonyságának megítélése erősen célfüggő 31

32 Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Hatékony eszköz adott marketingcél elérésében forrás: hirdetői megkérdezés bázis: teljes minta 32

33 Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Összefoglaló megállapítások ●Több, mint 276 milliárd forint értékű vásárlás történt az elmúlt 12 hónapban DM-eszközök hatására ●A leginkább vásárlásra ösztönző eszköz a címzetlen küldemény ●Átlag feletti arányban vásároltak a nők, a Budapesten, megyeszékhelyeken élők, valamint a magasabb végzettségűek és státuszúak ●Legnépszerűbb vásárolt termékek: élelmiszer, ruházat, könyv, virág/növény ●A legnagyobb értékű tárgyakat (az egy vásárlásra jutó költés alapján) a telefonos megkeresés hatására veszik 33

34 Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Vásárolt DM reklámküldemény hatására forrás: lakossági megkérdezés bázis: kapott már ilyen küldeményt vásárolt már dm küldemény hatására az ilyen küldeményt kapók 52%-a ezer fő 34

35 Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember A Direkt Marketing megítélése- lakossági attitűdök 35

36 Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Attitűd szegmensek forrás: lakossági megkérdezés bázis: teljes minta a DM eszközökkel kapcsolatban kissé szkeptikus, érdektelen, de attitűdjei – sem negatív, sem pozitív irányba – nem térnek el jelentősen az átlagtól; korlátozott mértékben aktivizálható határozottan negatív a hozzáállása a DM és egyéb reklámeszközökhöz; a legkevésbé aktivizálható, a kapott DM küldeményeknek csak a felét nézi meg és nem jellemző, hogy DM küldemény hatására vásárolna pozitív a hozzáállása a DM eszközökhöz, informatívnak, hasznosnak, relavánsnak érzi azokat; a kapott DM küldemények túlnyomó töbségét megnézi, többségük vásárolt már DM küldemény hatására ambivalens a DM eszközökkel szemben: egyrészt bizalmatlan, másrészt elismeri a DM eszközök hasznosságát; elsősorban a címzetlen reklámküldeményeket tolerálja; mindazonáltal a kapott küldeményeket jellemzően elolvassa és közel felük vásárolt már DM küldemény hatására 36

37 Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Az egyes DM-eszközök elfogadottsági rangsora 1.Címzetlen reklámküldemény 2.Címzett reklámküldemény 3.SMS/MMS reklámüzenet 4. reklámanyag 5.Telefonos megkeresés 37

38 Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Hányat olvasott el / hallgatott meg - a kapott küldemények százalékában forrás: lakossági megkérdezés bázis: kapott az elmúlt időszakban akik megnézték: a küldemények 92%-a a postaládába volt bedobva 38

39 Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember A Direkt Marketing összehasonlítása az ATL- eszközökkel – lakosság 39

40 Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Összefoglaló megállapítások ●A különböző reklámfelületeket összehasonlítva a DM-eszközök elfogadottsága a középmezőnyben helyezkedik el ●Leginkább elfogadott a POS és a sajtó, legjobban elutasított a tévében megjelenő reklám ●A DM eszközökön belül a legnegatívabb hozzáállás a telefonos megkeresés, legpozitívabb a címzetlen küldemények esetén tapasztalható 40

41 Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Reklámfelületek zavaró hatása mennyire zavarja: 1=egyáltalán nem / 10=nagyon forrás: lakossági megkérdezés bázis: dm: kapott már ilyen reklámanyagot / net: hozzáférő / teljes minta 41


Letölteni ppt "Direkt marketing ágazati kutatás2006. szeptember Direkt marketing ágazati kutatás Budapest, 2006. október 25. 1."

Hasonló előadás


Google Hirdetések