Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Internetes bankok piacformáló hatása

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Internetes bankok piacformáló hatása"— Előadás másolata:

1 Internetes bankok piacformáló hatása
Jövőkép Kadlecovits Ákos CIB Bank Rt. 2003. október 16.

2 Internetes bankok piacformáló hatása
A CIB Internet Bankról 2001-ben indult Legszélesebb funkcionalitással rendelkezik Lakossági és KKV ügyfélkört szolgál ki Közel 30 ezer felhasználóval a második legnagyobb a piacon 2001-ben az Index.hu pályázatán „Legígéretesebb Internetes Bank” díjat nyerte 2002-ben az „Év Internetes Bankja” lett

3 Internetes bankok piacformáló hatása
Várható változások Internet penetráció folyamatos bővülése várható A lakossági ügyfélkör Internettel szembeni ellenérzései, biztonságával kapcsolatos aggályai csökkeni fognak A kis- és közepes vállalkozások nagyobb többségének napi munkavégzése kötődni fog valamilyen formában az Internethez

4 Internetes bankok piacformáló hatása
Várható változások Mobilpenetráció jelentős változása már nem várható, azonban a mobil telefonok technikai képességeinek fejlődése töretlen. Néhány év alatt túlnyomó többségbe kerülnek a multimédiás készülékek, illetve a kézi számítógépek is mobil eléréssel fognak rendelkezni A 3G mobiltelefonok lendíteni fognak a multimédiás felhasználás népszerűségén A távközlési költségek csökkenése elkerülhetetlen, de ennek mértéke ma még nem látható tisztán

5 Internetes bankok piacformáló hatása
Tömeges elterjedtség kritériumai Bizalomnövelő, oktató jellegű kampányok (bankok közös érdeke és feladata) Postacsekk legyen drágább, mint a banki átutalás Minél több banki szolgáltatás legyen elérhető E-fizetési módok elterjedése

6 Internetes bankok piacformáló hatása
Lehetőségek Az ügyfelek kiszolgálásnak költségei jelentősen csökkenthetőek A készpénzes fizetések bankszámla forgalomra történő átterelésével többlet bevételek érhetők el A fiókok értékesítés orientáltabbá válásával erősíthető a keresztértékesítés szerepe, amely újabb bevételeket jelent Más szektorok (pl. GSM) térnyerése a lakossági kiszolgálásban

7 Internetes bankok piacformáló hatása
Fejlesztési stratégia Háttér rendszerek harmonizációja + BPR Valósidejű működés megvalósítása, kiterjesztése Minél több megbízás, lekérdezés elektronizálása Csatornaharmonizáció

8 Köszönöm figyelmüket!


Letölteni ppt "Internetes bankok piacformáló hatása"

Hasonló előadás


Google Hirdetések