Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Elektronikus ügyintézés

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Elektronikus ügyintézés"— Előadás másolata:

1 Elektronikus ügyintézés
A hétköznapok emberének és az informatikai technológiát tartalmazó eszközöknek, szolgáltatásoknak a bemutatása (e-bolt, home banking...). Elektronikus ügyintézés. Elektronikus kereskedelem, virtuális bevásárlókosár. Készítette: Virág Mihály

2 E-Bolt, webáruház Az elektronikus kereskedelem (e-kereskedelem) nem más, mint az árucikkek interneten való eladása, vásárlása, illetve cseréje. Azokat a website-okat, amelyek fő profilja bizonyos árucikkek értékesítése, webáruháznak nevezzük.

3 E-Bolt, webáruház II. Jellemzők Adatbázis alapú rendszer
Dinamikusan generált oldalak A termékekről képeket és leírásokat tartalmaznak Olcsóbbak lehetnek, mint a hagyományos áruházak, mivel nincs annyi költség (nincs eladótér, kisebb személyzet, stb… ) Összetett keresési lehetőség Regisztráció szükséges a megrendeléshez Bizonyos esetekben titkosított kapcsolat a személyi adatok védelmében (https használata)

4 E-Bolt, webáruház III. Fizetés Netkártyával (A kártya mögött egy olyan számla áll, amelyre mindig csak azt az összeget tesszük rá, amennyiért vásárolunk – biztonságos!) Dombornyomott bankkártyákkal (a teljes számla mögötte áll, veszélyesebb) Utánvétellel a futárnál – jelenleg még ebben bíznak a legjobban az emberek Készpénzzel Mobil kapcsolattal rendelkező bankkártya terminált visz magával a futár (nem igazán elterjedt Magyarországon) Átutalással – főleg cégeknél jellemző (speciális fajtája, az előre utalás, amikor előre kell a pénzt küldeni és csak később kapjuk meg a rendelést.)

5 Praktiker: www.praktiker.hu

6 ebolt:

7 Bookline: www.bookline.hu

8 E-bank Korábban speciális programot telepítettek az ügyfeleknek, majd telefonos kapcsolatot létesített az ügyfél a bank szerverével és a szoftver segítségével átutalásokat indíthatott, számla egyenleget nézhetett. Megbízásokat adhatott a banknak. Ma Internetes portálokon keresztül, különböző biztonsági elemek által védett oldalakon érhetjük el a bankok szolgáltatásait

9 E-bank II. - Biztonság Nagyon fontos a biztonság!!!
Chipkártyás azonosítás kártyaolvasóval (K&H) SMS azonosítással (K&H) Többszintű és tranzakciónkénti azonosítás-OTP Külön program telepítésével, amely biztonságos kapcsolaton keresztül kommunikál a bankkal.

10 E-bank III. - Előnyei Nem kell bankfiókba menni, sorban állni
Kedvezőbb kondíciók A nap 24 órájában intézhető hétvégén is Nincs annyi papírmunka, elektronikus adminisztráció Külföldről, vagy bárhonnan elérhető, ha van Internet kapcsolat

11 E-bank szolgáltatások
Bankszámla egyenleg lekérdezés Számlatörténet visszamenőleg Bankkártya műveletek Limitmódosítás, kártya igénylés, hosszabbítás Átutalás indítása Devizaátutalás indítása Csekk (készpénzátutalási megbízás) teljesítése Betétlekötés, felbontás, átvezetés számlára Csoportos beszedési megbízások kezelése (számlák)

12 E-bank egyéb szolgáltatások
Mobiltelefon egyenlegfeltöltés Deviza, valuta árfolyam lekérdezés Bejelentett személyes adatok módosítása Értékpapír kezelés Hitelkártya kezelés Gyakran használt számlaszámok rendezése Autópálya matrica, parkolási díj fizetés

13 K&H e-bank: https://ebank.khb.hu

14 K&H e-bank: https://ebank.khb.hu

15 E-ügyintézés Okmányirodai ügyintézés Interneten
Időpont foglalás – hogy ne kelljen sorba állni Lakcím és egyéb adatok megadása, ügymenetek előkészítése, beküldése Internet keresztül Anyakönyvi, lakcím, gépjármű, adózás, útlevél, stb… ügyek intézése Használat előtt regisztrálni kell a kijelölt okmányirodákban – felh. Név, jelszó,

16 Ügyfélkapu: www.magyarorszag.hu

17

18 Biztonság Hitelesítő intézetek által hitelesített oldalak
Https használat a weboldal címében Személyes adatok kezelésére vonatkozó szabályozás megjelenése az oldalon A böngésző programunk előzményinek és tárolt adatainak törlése


Letölteni ppt "Elektronikus ügyintézés"

Hasonló előadás


Google Hirdetések