Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Reklámkutatás Budapest, 2008.03.08.. A különböző reklámfelületek mérése.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Reklámkutatás Budapest, 2008.03.08.. A különböző reklámfelületek mérése."— Előadás másolata:

1 Reklámkutatás Budapest,

2 A különböző reklámfelületek mérése

3 Médiatípusok - közönségmérés Televízió Nyomtatott sajtó Rádió Közterület Internet

4 Televízió: Műszeres közönségmérés – fő jellemzők AGB Hungary 1994 óta országos panel 4 éven felüli lakosság 840 háztartás Adatbázis + szoftver Ügyfelek

5 Televízió: műszeres közönségmérés – adatfelvétel folyamata Alapozó felmérés Panel létrehozása Műszerek telepítése Napi mérés Eredmények

6 Televízió: műszeres közönségmérés – fő mutatók Hárombetűs csodamutatók RCH AMR SHR AFF GRP CPP

7 Országos adók, napi RCH% április Forrás: AGBNielsen Hungary

8 Országos adók idősávos AMR%, negyedév - Célcsoport: 18+ Forrás: AGBNielsen Hungary

9 Nemzeti Médiaanalízis Magyarország legnagyobb folyamatos kutatása 1992 óta zajlik, 1995-től Szonda Ipsos – GfK Hungária együttesen Hivatalos olvasottsági adatok Piaci egyenértékes hallgatottsági adatok –1998 óta rádiónapló CAPI bevezetése: 2004

10 A Nemzeti Médiaanalízis tartalma Médiafogyasztás –Sajtóolvasottság –Rádióhallgatottság –Tévénézés –Internet Szocio-demográfia Életmód, életstílus –Fogyasztói attitűdök –Reklámattitűdök –Szabadidő, életvitel

11 Adatfelvételi jellemzők Alapsokaság: 15 év feletti lakosság Havonta 2610 interjú Kérdezés évente legalább 350 településen Számítógéppel támogatott kérdezés (CAPI) Egyéni interjúk (kb. 50 perc) Önkitöltős rádiónapló

12 Megjelenítés Negyedévente Médiaanalízis beszámoló –pdf formátumban vagy a MédiaNavigátorban –Féléves adatbázis Havonta rádiós adatok, RádióNavigátor szoftver Ügyfelek –Médiaügynökségek –Médiatulajdonosok –Hirdetők –További megrendelők

13 PosterTest (Hatásvizsgálat) Szonda Ipsos SpecialPlus Szonda Ipsos CONTACT rendszer Közterület

14 SpecialPlus közterületi tervező és optimalizáló szoftverElemei: a.) Táblaadatbázis: A táblaadatbázis (minden felülettípus) frissítése évente két alkalommalSpecialPlus

15 b.) Közlekedési szokások adatbázis: Az utazási szokásokkal kapcsolatos adatok felvétele havi 800-as mintán, Budapesten és 43 vidéki városban. Az utazási szokásokkal kapcsolatos adatok digitális térképre való felvitele A táblaadatbázis frissítéssel egyidejűleg a jelenleg 19,200 fős közönség-adatbázis rotálással való frissítéseSpecialPlus c.) Kontaktus-adatbázis: A frissítéseket követően a kontaktus-adatbázis létrehozása súlyképzéssel médiatípusonként

16 PosterTest rendszeres, közterületi hatásvizsgálat és post buy analízis – új módszertannal, laptopos megkérdezéssel és új ügyfélszoftverrel A PosterTest szoftver havi rendszerességű feltöltése a havonta mért összes kampány adataival (az összes vizsgált hatásmutató a teljes lakosságra és a főbb közterületi célcsoportokra megadva) A PosterTest lehetőséget biztosít kampányok, hirdetők, szegmensek elemzésére, egymással való összehasonlítására, és hatékonyságának vizsgálatára. PosterTest

17 Internet Medián Webaudit gemius Ipsos Audience (gIA)

18 gIA - Az eredmények előállítása Pop-up panel (26,814 fő) - a mért oldalak látogatói összetétele Offline kutatási adatok - az internetezők - száma - összetétele gemiusTraffic - a mért oldalak forgalma: - látogatók - oldalletöltés - látogatások - idő Kelet-Közép-Európa több országában sztenderdként elfogadott médiatervezési adat gemiusExplorer Internet Navigator Szoftver panel (2007) - a mérőkóddal nem mért oldalak - forgalma - látogatói összetétele demográfiai súlyozás viselkedési súlyozás kóddal nem mért oldalak

19 gIA eredmények Látogató Oldalletöltés Idő Látogatás Demográfia Státusz Ellátottság Médiahasználat Elérés Közönségarány Oldalletöltésarány Affinitás +

20 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Reklámkutatás Budapest, 2008.03.08.. A különböző reklámfelületek mérése."

Hasonló előadás


Google Hirdetések