A KORAI FEJLESZTÉS LEHETŐSÉGE A DUNAÚJVÁROSI JÁRÁSBAN

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
Advertisements

Új feladatok, új szakemberek, megújult intézmény a járás területén
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
A koragyermekkori intervenció múltja, jelene és remélt jövője
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK, ÚJ FELADATOK A NEVELÉSI TANÁCSADÁSBAN
Peőcz Veronika Béki Andrea
Mikor beszélünk koraszülésről?
A FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA SZEREPE AZ ÓVODÁBAN
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
Közösségi Szolgáltató Csoport
Mezőföldi Híd Térségfejlesztő Egyesület
SNI együttnevelés törvényi szabályozása és intézményi gyakorlata 2012
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
A Logopédiai Szakszolgálat működése 2010
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézség, sajátos nevelési igény
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Bódor Andrea BAZ Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
A nevelési tanácsadás aktuális szakmai kérdései
A nevelési tanácsadás aktuális szakmai kérdései Martonné Tamás Márta Dr. Szvatkó Anna
Korai felismerés, gyermek-re/habilitáció
Az értelmi fogyatékosság korai felismerése és kezelése.
Pedagógiai szakszolgálat
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
"Legyen az esély egyenlő ..."
Az SNI gyermekek integrációját támogató intézményi háttér és átalakulási folyamat A Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete XXXII. Országos Szakmai Konferenciáján.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Törvények, feladatok, vizsgálatok, szakvélemények,
Óvodai és iskolai szűrő vizsgálatok
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
Munkamegosztás és együttműködés Iskolapszichológia a nevelési tanácsadó ellátó rendszerében Horváth Ágnes Klinikai szakpszichológus Zuglói Nevelési Tanácsadó.
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
TEVÉKENYSÉGÜNK a tanév során. augusztus – szeptember őszi szűrés az óvodákban az 5. életévüket betöltött gyermekek részére logopédiai szűrés csoportos.
RMÁI Kazinczy Ferenc Tagiskola Kincsesbánya, Iskola u. 1.
Inkluzív pedagógia Előadó: Török Mária.
SNI gyerekek az iskolában (1.) A sajátos nevelési igény
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
A PROTOKOLLOK SZEREPE A PEDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLATI FELADATOK ELLÁTÁSÁNAK TÁMOGATÁSÁBAN (TÁMOP B) Szitó Imre fejlesztéskoordinátor, főmunkatárs EDUCATIO.
Integráció és inklúzió
Interprofesszionális együttműködés a gyermekvédelemben Az elhelyezési értekezlet.
Új feladatok, új szakemberek, megújult intézmény a járás területén
Működését meghatározó törvények,rendeletek évi CXC törvény a nemzeti köznevelésről -15/2013-as EMMI rendelet a szakszolgálati intézmények működéséről.
A szakszolgálatok működése, távlatok. Kezdet 1800-as évek: Első gyógypedagógiai intézmények 1899: Psychophysikai Laboratórium 1900: Gyógypedagógiai tanárképzés.
 Nógrádmarcal Nógrád megyében, Balassagyarmattól 10 km-re található zsák település  A Cserhát hegység északi nyúlványának szélén, az Ipoly völgyének.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Farkasné Egyed Zsuzsanna. Fejlesztő nevelés színterei évi CXC. Törvény a nemzeti köznevelésről 5. § (1) A köznevelési intézményekben folyó pedagógiai.
A SZÜLŐI KOMPETENCIA TÁMOGATÁSA A KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÓVODÁJÁBAN Budapest augusztus 31.
A korai felismerés és a státuszdiagnózis jelentősége és konzekvenciái a nyelv- és beszédfejlődési zavarral küzdő gyermekek logopédiai terápiájában Konzulens:
II. Kerületi PSZSZ Honfiné Nagy Andrea Gál Nóra
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Ágazatközi együttműködés
Szolnoki Tagintézmény
Pedagógiai Szakszolgálatok „Szakszolgálatok a köznevelésben”
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Tájékoztató a logopédiai ellátás változásairól
Kisgyermekes Anyukáknak, Apukáknak
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Új környezet Új emberek
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Előadás másolata:

A KORAI FEJLESZTÉS LEHETŐSÉGE A DUNAÚJVÁROSI JÁRÁSBAN Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Dunaújvárosi Tagintézménye 2400 Dunaújváros, Lilla köz 1. dunaujvaros@fejermepsz.hu 06-25/409-941

Pedagógiai szakszolgálat feladatai nevelési tanácsadás logopédiai ellátás korai fejlesztés fejlesztő nevelés (fejlesztő felkészítés) szakértői bizottsági tevékenység konduktív pedagógiai ellátás gyógytestnevelés * kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozása iskolapszichológiai, óvodapszichológiai ellátás

A járás települései Baracs Nagyvenyim Rácalmás Előszállás Kisapostag Nagykarácsony Dunaújváros Beloiannisz Daruszentmiklós Mezőfalva Adony Perkáta Kulcs Pusztaszabolcs Iváncsa Besnyő

Korai fejlesztés

A korai segítségnyújtás fogalma A korai fejlesztés, gondozás 0-5 (6) éves korú SNI vagy eltérő fejlődési menetű gyermekek komplex ellátását jelenti magában foglalja: Szűrés-tanácsadást Fejlesztést, Terápiás ellátást Szakmaközi kapcsolatokat Mozgás fejlesztés Kognitív fejlesztés Érzékszervi fejlesztés Szociabilitás fejlesztése Kommunikáció fejlesztése A terápiás munka része: A szülőkkel történö folyamatos konzultáció És a családok mentálhigiénés megsegítése

„Becsüld meg a kezdőt – ő semmi, de még minden lehet.” (Forbáth Imre)

Korai fejlesztés fontossága első életévek fejlődési üteme és minősége hatással van az egész életre szenzitív időszak, gyors ütemű változások alapvető humán funkciók és sajátosságok kialakulása (járás, manipuláció, beszéd, testséma felismerés, elemi szokások, éntudat) optimális biológiai és környezeti feltételre van szükség

Ellátottaink SNI – s : 13 gyermek Ellátott gyermekeink: Nev.Tan. – ban részt vevő: 22 gyermek Célzott szűrésben részt vett: 30 gyermek Bölcsödei ellátásban részt vevő : 8 gyermek

Korai fejlesztés ideje a gyermeknek születésétől kezdődő joga megelőzi az óvodai nevelést, de nem helyettesíti azt gyermek 3. életéve után 5 éves korig csak akkor, ha fogyatékossága miatt óvodai nevelésbe nem kapcsolódhat be 5-6 éves korban fejlesztő nevelésben vehet részt a gyermek ha a szakértői bizottság úgy ítéli meg 3 éves kortól kezdődően az óvodai ellátás keretében történik a fejlesztés

A team védőnő házi gyermekorvos, fejlődéspediátriában jártas gyermekorvos, gyermekneurológus, gyermekpszichiáter, gyermekortopéd szakorvos, gyermekszemész, genetikus , stb. Intézményi ellátók: kisgyermek nevelők, óvodapedagógusok különböző képzettségű gyógypedagógus, mozgásterapeuta, mozgásfejlesztő szakember, konduktor pszichológus szociális munkás művészeti terapeuta ortopéd műszerész, gyógycipész

Indukációk A korai fejlesztés lehet sérült ellátás okán és prevenció okán. Prevenció fontossága: a sérült ellátás kezdetének idejét hamarabbá tenné a korai felismeréssel a megelőző szemlélet lehetővé teszi a másodlagos, harmadlagos tünetek megelőzését az agy plaszticitása

Indukációk Veszélyeztetett terhesség(infectio,beindultszülés, magasvérnyomás,anya betegségei stb. Ikerterhesség Koraszülés Elhúzódó szülés,szülési /születési traumák (stroke,egyéb haematoma,eszközi rásegítést igénylő szülés) Újszülöttkori infectio, Újraélesztett-keringéstámogatott babák, (hypoxiás állapotok,) Egyéb betegségek (anyagcsere betegségei,szervi rendellenességek,genetikai problémák,szindrómák

Diszfunkciók: izomtónus problémák (asszimetriák) adaptációs problémák: éles,egyhangú sírás, alvás-ébrenlét kialakulatlansága, táplálási nehezítettség percepciós problémák ( érzékszervi problémákon túlmutatóan kognitív eredetű) megkésett fejlődési ütem (időbeli és minőségbeli) Később: Koordinációs zavar Beszédfejlődés megkésése Szociabilitás zavara

Ellátási iránytű Diszfunkció észlelése Jelzés : - FMPSZ Dunaújvárosi Tagintézmény - Megyei/Országos Szakértői Bizottság Korai fejlesztés: - preventív tanácsadó - sérült ellátó

Köszönjük a figyelmet! 2015. 02. 27.