Az elemi mozgásminták fejlődése kisgyermekkorban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A NEVELÉS TERÜLETEI.
Advertisements

Az olvasástanítás módszere:
Viselkedésformák a csoportban
A testbeszéd többet árul el minden szónál
A gyermekek nyelvelsajátítása
A mondat szintagmatikus szerkezete
Szülői elégedettség mérés eredménye
Válaszkészség vizsgálata
Hogyan készüljünk az óvodás évekre?
Hogyan adjuk be a tablettát a cicának?. Vedd fel a cicát és fektesd a bal karodra, mintha kisbabát dajkálnál. A jobb mutató- és hüvelykujjaddal gyengéden.
Varga Ritmus Sándor Nyakas Péter Dávid
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Szófajok rendszere.
Készítette: Pelle Mónika Szoc. ped. II. évfolyam
Tanuláselméleti megközelítés
A játéktevékenység kezdeti fejlődése
Rokszin Mónika Pszichológus
Kötődés, Kötődési zavarok Rokszin Mónika.
Diszlexia veszélyeztetettség jelei az óvodában
A játék A játékosság.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
A tárgyas szószerkezet
Második előadás.
A megismerés fejlődése
Harmadik előadás.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Az egységes egész.
Magasabbrendű idegtevékenység
Speciális tanulási nehézségek
A RAJZOLÁS A GYERMEK SZÁMÁRA TERMÉSZETES KIFEJEZÉSI ESZKÖZ
Üdvözöljük az előadáson!
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Baba Etológia.
6. szabály – A játékvezető asszisztens
1. osztályos példa Bubernik Eszter
Mozgásterápia a mindennapi gyakorlatban
TÁMOP /1 TÁMOP nyitó szakmai konferencia TÁMOP /1TÁMO Halmozott fogyatékos, súlyos látássérült gyermekek komplex kommunikáció fejlesztése.
A DIFER használata.
SPECIÁLIS TANULÁSI NEHÉZSÉGEK
A „diszes” problémák korai jelei
A dyslexia veszélyeztetettség tünetei
Az iskoláskor küszöbén
Gyermek újraélesztése
A Kognitív Profil Teszt kiegészítése
1. Anya – gyermek kapcsolat
Az autisztikus spektrumzavar korai felismerése az óvodában
Felnőtt újraélesztés.
Az alapvető kommunikáció
Stratégiai játékok. Mit nevezünk stratégiai játéknak? Az ilyen típusú játékokban a játékosok megadott szabály szerint lépnek. Általában kötelező lépni.
TIOK IKT – tesztelés 1. osztály Pap Ágnes. A csoport bemutatása 6-7 éves korosztályon teszteltem a tananyagot. /12 fő,előképzettség nélkül,tagozat nincs,de.
ASIMO Fejlesztésének története Felépítése, specifikációi
Jó játék a mozgás !.
AZ AFÁZIÁK TIPOLÓGIAI OSZTÁLYOZÁSA
Vigyázat: minden üzenet!
Demens gondozás (Kommunikáció) Készítette: Jónyer Lajosné
Kutyás terápia autizmussal élő gyermekeknél „A valóság egy autista számára események, emberek, helyek, hangok és látványok zavarba ejtő, egymással.
Gyermekek hallási magatartási indexe KorZajkibocsájtók (közelítő SPL) (dB) Várt válaszok 0-6 hét50-70 Szem tágra nyitása, pislogás, megmoccanás vagy Alvásból.
Az ember izomzata 8. osztály.
A játék A játékosság.
METAKOMMUNIKÁCIÓ Vigyázat: minden üzenet!!!. Ismétlés Minden jel, ami önmagán túlmutat, ami önmagánál többre utal. A jelet nem az teszi jellé, aki adja,
3 éves gyermekek szűrése, ellátása
Térbeli tájékozódás fejlesztése
Magasabb rendű idegtevékenység
A testbeszéd többet árul el minden szónál A gesztikuláció titkai 1.
METAKOMMUNIKÁCIÓ. Ismétlés Minden jel, ami önmagán túlmutat, ami önmagánál többre utal. A jelet nem az teszi jellé, aki adja, hanem az, aki „veszi”.
A testbeszéd többet árul el minden szónál A gesztikuláció titkai 1.
A nyelv és beszéd fejlődése
Dr. Jakabné Zelei Erzsébet pedagógiai szakpszichológus
Előadás másolata:

Az elemi mozgásminták fejlődése kisgyermekkorban

A mozgás fejlődése nem pusztán gyakorlatok-mozgási minták megtanulásaként értelmezhető, sokkal inkább idegrendszeri érésként, egy szerveződési eredményként. A mozgás az érés minden területére hatással bír, szoros összefüggésben állnak: mozgás – beszéd - hallás és látás,mint érzékekés – gondolkodás - pszichés érés

3 hónapos korig Testhelyzet és nagymozgások: Egyenletesebb nagymozgások (alternáló és együttes) Szimmetrikus testtartás Ülésbe húzva fejét emeli Hasonfekve alkartámasz jelenik meg

Percepció és finommozgások: Vizuálisan egyre elevenebb, mozgást fixál Apró tárgyakat észrevesz, palmáris fogása van Dallamos hangokat, szótagokat hallat Hangosan nevet

Szociabilitás: Anya arcát fixálja Reagál az ismerős helyzetekre

6 hónapos korig Testhelyzet és nagymozgások: Ültetve szabad fej és végtag mozgások Hasról hátra és hátról hasra fordul Hasonfekvésben körbefordul, tenyértámasz jelenik meg

Percepció és finommozgások: Vizuálisan egyre elevenebb, mozgást fixál Apró tárgyakat észrevesz, palmáris fogása van Gyakran használ kétkezes mozgást Dallamos hangokat, szótagokat hallat Hangosan nevet

Szociabilitás: Mindent a szájához visz Érdeklődik a lábai iránt

9-12 hónapos korig Testhelyzet és nagymozgások: Biztonságos ülés Mászás, felállás, oldalra lépegetés-önálló hely és helyzetváltoztatások Kezét fogva lépeget Önálló állás pár másodpercre

Percepció és finommozgások: Felemel apró tárgyakat Hüvelyk- és mutatóujj opponáció Mutatóujjával mutat Kézpreferáció Nevét felismeri Megérti az egyszerűbb utasításokat Gügyög

Szociabilitás: Önállóan iszik Aktívan részt vesz az öltözködésben Csökken a nyálzás Utánoz

18 hónapos korig Testhelyzet és nagymozgások: Önálló járás Járás közben tárgyakat kerül Eséskor tenyereire támaszt Felmászik dolgokra

Percepció és finommozgások: Spontán firkál Könyvet lapoz, ujjával mutat Kockákat egymásra pakol Beszéde: 6-20 felismerhető szót mond Élvezi a mondókákat Kérésre képes megmutatni testrészeit

Szociabilitás: Önállóan iszik pohárból Kanalat használ Aktívan vetkőzik Szobatisztaság Egyszerűbb cselekvéseket utánoz, pl. könyv olvasás

2éves korig Testhelyzet és nagymozgások: Biztonságosan fut Leguggol és feláll támaszkodás nélkül Fel és lemászik dolgokra és –ról Önállóan lépcsőzik mellélépéssel Labdát dob

Percepció és finommozgások: Körkörösen firkál Kifejezett kezesség Azonnal észrevesz apró játékokat, részleteket Beszéd: 50 felismerhető szót tud, egyszerű mondatokat használ Ismétli a hallott szavakat Kérdezi a tárgyak nevét Együtt mondókázik

Szociabilitás: Önállóan étkezik: ételt-italt kér, rendesen rág Felveszi a sapkáját Utánozza a felnőtteket, pl.:házimunkát Védi a tulajdonát Egymás mellett játszás

2,5 éves korig Testhelyzet és nagymozgások: Váltott lábbal képes lépcsőzni Biztonságosan használja a gyerekbútorokat (pad, mászóka, libikóka) Motorozik, irányt vált Képes elrugaszkodni páros lábbal

Percepció és finommozgások: Konstruktív: tornyot épít, illeszt játékaiban Beszéde: 200 szót használ (névmások használata) Mond egy pár gyermekmondókát Mesét hallgat

Szociabilitás: Ügyesedik az öltözködésben Akarati élet fejlődése, hiszti Elnyújtva játszik, elkezdődik az együttjátszás

3 éves korig Testhelyzet és nagymozgások: Lendületes hely- és helyzetváltoztatások Képes egylábra emelkedni, lábujjhegyen lépkedni Triciklit hajt

Percepció és finommozgások: Kifejezőbb rajz Színeket ismeri, egyeztet, különbséget tesz Jól érthető, nagy szókincs (többesszám, névmások) Sokat kérdez

Szociabilitás: Önállóan kezet mos Általános magatartása kiegyensúlyozottabb Együttjátszás jellemző Segít a felnőttek tevékenységében

Köszönöm a figyelmet!