A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája
Advertisements

A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
A diskurzusok alatt lezajló tudati folyamatokról Kántor Gyöngyi PTE, Alkalmazott Nyelvészeti Doktori Iskola.
SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
Ügyességfejlesztés az alsótagozatban
Az iskolai szociálismunka
Komplex Instrukciós Program
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A Belga LSZ fejlesztési terve
Mitől működik? Az optimális tanóra modellje A STEP 21 tanóra-diagnosztikai modell Szakmai információs nap a tanítási gyakorlatokról TÁMOP – 08/1/B
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
Az egyéni fejlesztési terv
Az iskolaérettség kérdése
Az óvoda és az iskola együttműködésének megvalósulása a Naprakészség TIOK-ban Mérleg.
A mérés, mértékegységek és átváltásuk problémái
NAT 2007 kompetenciák.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Motiváltság elérésében
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
ÖRÖKLÉS, KÖRNYEZET, NEVELÉS
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
GYERMEKKORÚ ELKÖVETŐK BÜNTETŐJOGI BELÁTÁSI KÉPESSÉGE
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Vajda Zsuzsanna Siettetett gyerekek
A DIFER használata.
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Az iskoláskor küszöbén
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Buczkóné Pásztor Melinda Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
A kisgyermekkori nyelvi fejlődés jellemzői,
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
Út a sikeres tanuláshoz
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
4.osztály Elemzés az elsajátítási szintek összehasonlításával 4.osztály Elemzés az elsajátítási szintek összehasonlításával
Iskolaérettség Fizikai (biológiai) Szellemi (pszichikus) Lelki (szociális)
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
DARUS a gyermekekért.
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
A szakiskola jelene és jövője
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
Idegen nyelvek tanítása az alternatív iskolákban
DARUS a gyermekekért.
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
5. Tétel – A Life Long Learning
Kulcs a kezünkben egyéni utak a zavartalan iskolakezdéshez Szabó Erika-tanító Páduai Szent Antal Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Dr. Jakabné Zelei Erzsébet pedagógiai szakpszichológus
Előadás másolata:

A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben Együtt egymásért A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben Dr. Hermann Istvánné

„Elég jól tudok gondolkodni. Csak mindig kell valaki, aki segít elkezdeni.” (8 éves kisfiú)

Iskolaérettség és az iskolai tanulás összefüggései

Iskolaérettség szocializációs hatások Legfontosabb az iskolába lépő gyermek indulási helyzetének megismerése A korosztályra jellemző: Gyors illetve lassú ütemű fejlődési szakaszok váltakozása rövid idő alatt Nagy eltérések lehetnek (hatéves korban ötévnyi eltérés is lehet: 3,5 éves szinttől 8,5 éves szintig)

Ennek okai: a tanulás teljesen egyéni, az adott személyre jellemző folyamat; a személyiség és azon belül a különféle képességek fejlődése jelentős egyéni eltéréseket mutathat; a tanulási eredményességért igen összetett képességek, az úgynevezett kritikus kognitív képességek fejlettsége a felelős; a kritikus kognitív képességek optimális szintű kifejlettsége nem egyszerre, csak közel ugyanabban az életkorban következik be az egyes gyerekek esetében.

Alapkészségek, alapképességek fejlődésének jellemzői (Forrás: Nagy, 2000)

A szülők, a gyermek szerepe a felkészülésben A gyermek feladata: Elválás szeretteitől Idegenek elviselése Tömeg elviselése Kritikák elviselése Nem mindig dicsérik Önálló munkavégzés Csendben figyelni Szóbeli kifejezőkészség Szükséges készségek birtoklása Hogyan segíthet a szülő: Leválasztás Kortársakkal programok Tapasztalatszerzés Önbizalom, önuralom erősítése Túldicsérés mellőzése Feladatok adása, elvégzése Összpontosítás (játék) Beszélgetés, szóbeliség Segítés, fejlesztő tevékenykedtetés