KÁÁI Szabó Lőrinc Tagiskola

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Kompetencia alapú oktatás TÁMOP pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum.
A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Iskolánkról.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
Árpád Fejedelem Általános Iskola
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
PETŐFI SÁNDOR ÁLTALÁNOS ISKOLA, GIMNÁZIUM és SZAKKÖZÉPISKOLA Tovább.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
I ntegrációs P edagógiai R endszer. INTEGRÁLT NEVELÉS-OKTATÁS: A hátrányos (HH) és halmozottan hátrányos helyzetű (HHH), eltérő nevelési igényű, gyermekek.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
TÁMOP / KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS, EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS INNOVATÍV INTÉZMÉNYEKBEN.
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
DARUS a gyermekekért.
TÁMOP / Ütemezés.
Előadás másolata:

KÁÁI Szabó Lőrinc Tagiskola Referencia intézmény bemutató

Kiss Árpád Általános Iskola Szabó Lőrinc Tagiskola Az intézmény elérhetőségei: Kiss Árpád Általános Iskola Szabó Lőrinc Tagiskola Tagiskola vezető: Dr. Oravecz Lajosné Cím: 2660 Balassagyarmat, Május 1. út 2. Telefon: 35/300-234, Fax: 35/500-139 E-Mail: admin@szabol-bgyarmat.sulinet.hu WEB: http://www.szabol-bgyarmat.sulinet.hu

Bemutatkozás Iskolánkat 1996. január 30-án alapította Balassagyarmat Város Önkormányzata. Három, profiljában eltérő intézményt vontak össze egy igazgatás alá két telephelyen működve. A város déli részén, kertvárosi környezetben felépült korszerű épületben a volt Petőfi és II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola kapott helyet, míg a hatvanas években épült Ifjúság úti épültben a Szabó Lőrinc Iskola diákjai megszokott környezetükben folytathatták tanulmányaikat. Az „új” iskola névadására 1998-ban, az új tornaterem átadásakor került sor. Az egyesítés után az eggyé vált közösségben megőriztük a jogelőd iskolák profilját: emelt szintű matematika – informatika, „élő” német nyelvoktatás, környezeti nevelés. Az összevonás után ezek kiszélesítésére volt lehetőség, a hagyományok megtartásával, új célok is megjelenhettek. Hatékonyabbá tehettük a nyelvoktatást, informatikai képzésünk erősödött, a testnevelés területén a két tornaterem és a sportpályák nagyabb lehetőségeket nyújtottak a tanulók testi nevelésére.

Bemutatkozás Az eltelt tizenkét év alatt a lelkiismeretes szakmai munka eredményeként számtalan sikert értünk el a tanulmányi, kulturális és sport versenyeken. Ennek ellenére az iskolás korú gyermekek létszámának csökkenése az Ifjúság úti épület bezárását eredményezte, és 2007. szeptemberétől a Kiss Árpád Általános Iskola tagintézményeként két párhuzamos osztállyal működünk. Továbbra is megtart a hagyományosan kialakított profilokat: Matematika - informatika képzésünk megalapozása alsó tagozaton megkezdődik, de emelt óraszámot ötödik évfolyamtól biztosítunk tanulóinknak. A heti hét órás képzésben olyan tudásra tehetnek szert a gyermekek, amellyel középfokú tanulmányaik során a más iskolákból érkezők ismereteit magasan túlszárnyalják. A tanulmányi versenyeken, középiskolai felvételiken, és a kompetencia-mérésben bizonyítás nyer többlet ismeretük.

Bemutatkozás Az „élő” német nyelv oktatását a jogelőd iskolában kialakított nevelési program szerint végezzük. Saját összeállítású, a bevezető és kezdő szakaszok életkori sajátosságainak megfelelő oktató füzetekkel, mindennapos gyakorlással folyik a képzés. Az alapfokú nyelvvizsga megszerzését az alapozó szakasztól bevezetett többlet nyelvóra biztosításán túl a nyelvvizsga felkészítővel segíti az iskola. Ennek a módszernek angol nyelvre történő adaptálását iskolánk nevelői megkezdték. A természettudományos felfedezések, ismeretek bővülése, a környezeti kultúra fejlesztése érdekében sokrétű ismereteket nyújtunk ezen tudományok alapjaiból. Az elért megyei és országos tanulmányi verseny eredmények, a továbbtanulási irányok igazolják a képzés sikerességét. A tehetséges tanulók fejlesztése mellett a felzárkóztatásra szorulók képesség-kibontakoztatását, integrációs nevelését, sikerélményekhez juttatását is fontosnak tartjuk. Ezért arra törekszünk, hogy iskolánk a lehetőségek tárháza legyen: ahol minden gyermek a mindennapi életben felhasználható korszerű ismereteket elsajátíthatja, képességeinek megfelelően fejlődhet, és megtanulja az önmegvalósításhoz szükséges technikákat, ezáltal kezdeményező, alkotó emberré válik.

Pályázatok HEFOP/2006/2.1.5B „Halmozottan hátrányos helyzetű tanulók integrált nevelése” Cél: - az integrált oktatás bevezetéséhez szükséges szakmai felkészülés - az IPR keretfeltételeinek megteremtése, egyenlő hozzáférés - társadalmi kapcsolatok intézményesítése - település szintű oktatási esélyegyenlőségi program kidolgozása Partnerek: - Balassagyarmat Város Önkormányzata - Központi Óvoda - Dózsa György Általános Iskola - Kiss Árpád Általános Iskola - Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat - Cigány Kisebbségi Önkormányzat

Pályázatok HEFOP/2006/2.1.5B „Halmozottan hátrányos helyzetű tanulók integrált nevelése” Megvalósulás: - IPR bevezetésére irányuló tantestületi képzés - Az óvoda iskola átmenet megkönnyítése, együttműködés a Központi Óvodával - Tevékenységközpontú pedagógiák alkalmazására való felkészülés tantestületi képzés - Esélyegyenlőségi terv megalkotása

Pályázatok Integrációs pedagógiai program Cél: - Társadalmi beilleszkedés segítése, felelősségérzet növelése, iskolai sikeresség növelése. - Szociális, kulturális hátrány csökkentése. - Kevesebb gyermek kényszerüljön további óvodai fejlesztésre a 6. életév betöltése után. - Az IPR-ben megjelenő módszerek minél jobban beépüljenek az iskola pedagógiai kultúrájába. Megvalósulás: - Szülőkkel való kapcsolattartás rendszerének és szabályzatának kidolgozása - Közösségépítő (kulturális) programok éves rendszerének kidolgozása. - Az óvoda iskola átmenet megkönnyítése, együttműködés a Központi Óvodával - PP és Helyi tanterv kiegészítése, átdolgozása

Pályázatok TÁMOP-3.1.4-08/2-2009-0109 Projekt tartalma: ► Kompetencia alapú programcsomagok: Szövegértés – szövegalkotás „A” 1. b osztály Szövegértés – szövegalkotás „B” 3. b osztály Szövegértés – kalandozás a világűrben „C” 6. osztály napközi Matematika „A” 1. a osztály Matematika „B” 8. b osztály Szociális, életvitel, környezeti „B” 6. b osztály Szociális, életvitel, környezeti „B” 4. a osztály Szociális, életpálya építés „B” 7. a osztály

Pályázatok TÁMOP-3.1.4-08/2-2009-0109 Projekt tartalma: ► Tantárgy - tömbösítés: 7. a és 7. b osztály; magyar, fizika, földrajz ► Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása - Ember és társadalom ► Moduláris oktatás - környezetvédelem ► Háromhetet meghaladó karácsonyi projekt ► Elődeink témahét ► Infó - kommunikációs technikák (IKT) alkalmazása ► Tanulói laptop program ► Tantestületi képzések

Felajánlások a 3.1.4. pályázóinak Dokumentációk: ► Emelt szintű matematika – informatika helyi tanterv és tanmenetek, melyek tartalma: 5-8. osztályok tananyaga, követelménye, óraszáma (5 óra matematika + 1 óra versenyfelkészítő + 1 óra algoritmizálás- programozási ismeretek), tanulói, tanári eszköz szükséglet ► „Élő” német nyelvi oktatás helyi tanterve, tanmenete 1-3. osztályban, tanóra nélküli oktatási formára lebontva. A módszer alapja, hogy a tanulók mindennapos foglalkozások alkalmával hallva – hangoztatva – látva fejleszthetik beszédkészségüket képek nyújtotta szituációk alapján. A programhoz saját kidolgozású, kooperatív oktatásra is alkalmas tanulói munkafüzetek készültek. ► IPR programhoz: feladat és célrendszer, éves feladatterv elkészítéséhez. Szülőkkel való kapcsolattartás rendszerének szabályzata. Közösségépítő kulturális programok éves rendszerének kidolgozása. ► Óvoda – iskola átmenet, kapcsolattartási rendszer az óvodával. Tartalmazza a „Sulivarázs” óvodásoknak szervezett foglalkozások módszertani leírását. Nyílt napok, játékos hétvégi foglakozások, szülői tájékoztatók, óvodákkal közösen szervezett programok rendszerét.

Felajánlások a 3.1.4. pályázóinak Kidolgozott projektek: ► „Állatok Világnapja” iskolai szintű program tartalma: állatkiállítás, vásár, állatorvosi tanácsadás, kulturális programok, vetélkedők szervezésének leírását, módszertanát.

Felajánlások a 3.1.4. pályázóinak Kidolgozott projektek: ► Három hetet meghaladó karácsonyi projekt témái, programjai, külső kapcsolatok (szülők, Múzeum, Művelődési Ház, Erdőgazdaság, Könyvtár), bevont csoportok, karácsonyi vásár és ünnepség leírása. ► „Ne zavard köreimet!” matematikusok, fizikusok élete tablókon projekt leírása: internetes és könyvtári gyűjtőmunka, kiselőadások tartása, különleges kísérletek bemutatása, a produktumok, tablók készítésének módszertana.

Felajánlások a 3.1.4. pályázóinak Bemutató órák: ► Kompetencia alapú programcsomagok bevezetése: szövegértés-szövegalkotás „A” 1. b osztály szövegértés-szövegalkotás „B” 3. b osztály szövegértés - Kalandozás a Világűrben „C” 6. osztály napközi ► Kooperatív tanítási órák: földrajz 7- 8. osztály természetismeret 5-6. osztály magyar irodalom 5-7. osztály matematika 1-2. osztály környezetismeret 3-4. osztály ► A bemutató órák óraterveit és vázlatait az érdeklődő kollégáknak átadjuk.

Tisztelettel felajánljuk az érdeklődő kollégáknak iskolánk tapasztalatait! Várjuk megkeresésüket, hogy együttműködve, közösen többet tehessünk gyermekeinkért!