Pedagógus értékelési rendszer

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Advertisements

Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
A gyakornokok beilleszkedése
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Tanévnyitó értekezlet
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Értékek az értékelésben Mik a fontos kérdések?
A szaktanácsadás támogató szerepe
Fejlesztő célú szaktanácsadás
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A pedagógusminősítési rendszer
Értékelés a pedagógiában
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Országos pedagógiai – szakmai ellenőrzés
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
A portfólió szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
A PEDAGÓGUSOK ÉRTÉKELÉSE
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
SZTE BTK Spanyoltanár MA
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
A szaktanácsadó segítő szerepe
A portfólió - óvodai szakterület
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
A tanárképzés szerkezete
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Intézményi önértékelés Barati Krisztina
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
„Önértékelés, ahogyan mi tervezzük” NPK Tanfelügyeleti és minősítő szakértői tagozat.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Az óvodapedagógus és tanító – ideát szolgáló gyakorlati képzés fő jellemzőinek meghatározása, alapelvek ÓVODAPEDAGÓGUS ÉS TANÍTÓ SZAK MEGÚJÍTÁSA TUDOMÁNYOS.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Az intézményi szabályozó dokumentumok felülvizsgálata az önértékeléshez és tanfelügyelethez kapcsolódóan.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A felnőttek bevonásának fejlesztése a kora gyermekkori oktatásba Chris Pascal, prof. és Tony Bertram, prof.
Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában. TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi.
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés, a tanfelügyelet standardjai
A TANFELÜGYELETI ELLENŐRZÉSEK VEZETŐI ÉS HELYETTESI FELADATAI
Előadás másolata:

Pedagógus értékelési rendszer Szivák Juidt ELTE PPK

Miért fontos? Miért jó? Mert az oktatás közszolgálat! Mert kötelező! Mert visszacsatol! Mert tájékoztat! Mert minősít??? Mert fejleszt! Mert olyan kultúrát közvetít, amelyben van értéke a jó munkának (és fordítva!)!

Egy ellenőrzési, értékelési rendszer CSAK akkor jó, ha ezt minden résztvevő így érzi!

Vak tyúk is talál szemet… Koncepció Miért? Célok - Elvek Mit akarunk tudni? ( oktatás, nevelés, hozzáadott érték ) Kik? Hogyan? Mikor? Mit kezdünk vele? Rendszer

Az értékelés célja - önértékelés (kényszere-igénye) javul - méltányolni a teljesítményt és a fejlődést - segít a feltárásban, fejleszt!!!!!!!!!!!!! - iskolai feladatok jobb elosztása - problémák azonosítása a szervezetben - egyéni igények feltárása - kommunikáció javulása - döntéselőkészítés

Az értékelés alapelvei Fejlesztő szándék elve Sokoldalúság elve Méltányosság elve Elméleti megalapozottság elve Konszenzus elve Kivitelezhetőség elve Mérhetőség elve Értéktisztázás elve

Ar értékelési rendszer területei I. Tanórai oktató – nevelő munka Tanórán kívüli iskolai tevékenység Tanulók tanulási eredményessége Hozzáállás, munkafegyelem Egyén szakmai tevékenység Fejlődés

Értékelési rendszer területei II. Tanórai munka Személyes tulajdonságok Óratervezés Tanítás minősége Bemutató óra Tanórán kívüli tevékenység Osztályfőnöki munka Napközis munka Szabadidős tevékenység Az iskola működését segítő tevékenységek

Munkafegyelem Egyéb szempontok Etikai kódex Hiányzás Közösségi magatartás

Értékelési rendszer területei III. Szakmai tudás alkalmazása Kommunikáció, kapcsolatok kezelése Megbízhatóság, felelősségvállalás Együttműködés

Értékelési rendszer IV. Oktatói munka ( tervezés, tanóra, értékelés, szakkör, verseny…) Nevelői munka ( programok, DÖK, ünnepek, rendezvények, ofő…) Dokumentáció Munkafegyelem Képzés Pályázat Minőségfejlesztés ( as iskola hírneve)

Hogyan? - Eszközök Óralátogatási lap Önértékelő lap Véleménykérő lap (megfigyelések, dokumentumok, interjúk ) Tanulói kérdőív Tantárgyi attitűd vizsgáló kérdőív Értékelési Összesítő lap

Hogyan? - Arányok Nincsenek preferenciák ( veszélyei!) A fő területek arányai Minden egyes szempont aránya

Arányok

Hogyan? – Véleményalkotás módja Pontozás (tól- ig ) Becslési skála Erősség – megfelelő – fejlesztendő Szabad szöveges értékelés ( veszélyek!!)

Kik? Értékelők: Vezetés Mk. Vezetés Mk. Tagok Ofőnök Résztvevők: Egyéb kollégák (meghívott ) Tanulók

Mikor? 2-3 évente ? Egy vezetői ciklus alatt mindenkire kerüljön sor!!!

Mit kezdünk vele? Tanár Vezetés Fejlesztési vállalások ( értékelési összesítő) Vezetés Minősítés, jutalmazás Szervezeti és egyéni fejlesztési célok segítése Döntések

Dokumentáció Mindkét felet megilleti Minden írásos dokumentum gyűjtése és adatvédelme!!

Eljárásrend P D C A Ki? Mit? Mikor? Hogyan? Mivel? Eredmény? (dokumentáció )

Kompetenciák 1. A tanuló személyiségfejlesztése 2. Tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése 2.1. Csoportfejlesztés és közösségi értékek 2.2. Esélyteremtés az iskolai és pedagógiai gyakorlatban 2.3. Inter- és multikulturalizmus

3. Szaktudományi, szaktárgyi és tantervi tudás integrálása 4. A pedagógiai folyamat tervezése 5. A tanulási folyamat szervezése és irányítása 5.1. Nevelési stratégia kiválasztása 5.2. Tanulási környezet biztosítása 5.3. Önszabályozó tanulásra való felkészítés

6. A pedagógiai folyamatok és a tanulók személyiségfejlődésének folyamatos értékelése 7. Szakmai együttműködés és kommunikáció 8. Elkötelezettség és felelősségvállalás a szakmai fejlődésért 8.1. Szakmai szerepek elfogadása és gyakorlása 8.2. Önismeret, önreflexió, lelki egészség 8.3. Információs műveltség 8.4. Kutatás, fejlesztés

A rendszer szabotálása Kiszámíthatatlan, kapkodó Túlterheli az intézményeket Nincs konszenzus az indikátorokban Rangsorokat képez Csak az „eredményes” pedagógusnak jó Íróasztal fiókban tároljuk

Radar diagramm