NETFIT® Nemzeti Egységes Tanulói Fittségi Teszt mdsz

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egy innováció nyomában
Advertisements

A tanulók fizikai állapotának mérése Fittségi tesztek
Az iskola pedagógusainak válaszai a kérdőíves felmérésre.
Hogyan segíthet városán, településén? Az egészséges életmód szemlélet beiktatásával a település életébe.  Étkezési tanácsadással  Dohányzás ellenes.
BALOGH GÁBOR Magyar Diáksport Szövetség Elnök
Magyar Diáksport Szövetség
Középszíntü testnevelés érettségi vizsga témakörei
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
3 perc Tanári tevékenység Tanulói tevékenység Munkaforma • Bevezető • A pedagógus felvázolja a tanóra témáját. • Aktív figyelem • Frontális osztálymunka.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Zárórendezvémy Zárórendezvény TIOP / Oktatástechnológiai fejlesztés a Huszár Gál Iskolában.
Az életminőség mérése Kelemen Rita
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
KOVÁCS Viktória, GÁBOR Anita, MARTOS Éva
Az iskolai egészségfejlesztési normatíva terve A Népegészségügyi Tárcaközi Bizottság május 22-i és november 11-i határozata értelmében Dr. Somhegyi.
PRECIZIÓS TESTÖSSZETÉTEL ANALIZÁTOR A Technológiai remekmű
Body Mass Index vagyis Testtömeg index
Sportolás hatása szervezetünkre
Humánkineziológia szak
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Magyar Pedagógiai Társaság Szomatikus-nevelési Szakosztály
Az elhízás.
Cím név.
A testnevelés tanításának módszertana
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
A felnőttoktatás funkciói Magyarországon
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
A krónikus vesebetegek csökkent fizikai aktivitása kapcsolatban áll a vesebetegség progressziójával és a fokozott kardiovaszkuláris halálozással Prof.
Élj Tovább 5 Évvel! Egy társadalmi felelősséget vállaló program a magánegészségügyben.
Testnevelés tantárgypedagógia, 4. ea.
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
A fizikai aktivitás szerepe a mozgásszervi megbetegedések megelőzésében.    Apor Péter dr.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
„A XXI. századi köznevelés”
„Jó gyakorlatok” Nagyné G. Jordanoff Györgyi. A „jó gyakorlat” újszerűsége  a MiTiok programban szereplő tananyag adaptálása és felhasználása IKT eszközök.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Oktatás kiemelkedő fontossága
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Mindennapos testnevelés…
Mire jó a grafológia? Grafológia a cégek humánpolitkájában Előadó:
Tanári kompetenciák október 6. Caroline Kearney
Kompetencia mérés eredményei 2006 Készítette: Mészáros-Vásárhely Katalin.
Egészséges életmód Élj így!.
BEISKOLÁZÁSI MUNKAÉRTEKEZLET
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban
Táplálkozástudományi kutatások – PhD konferencia Budapest, 2012
A DIGITÁLIS NEMZEDÉK OLVASÓI PROFILJAI A nyomtatott és digitális olvasói szokások kapcsolata a teljesítménnyel a PISA2009 eredményei alapján Balázsi Ildikó-Ostorics.
NYME ACSJK Egészség-tudományi Laboratórium
Hajlékonyság.
Az adatvédelem szabályozása
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
A 2014/15-ös tanév mérései Nemzetközi szint: PISA mérés (15 éves tanulók.) Országos mérések: A köznevelési törvény, a 20/2012 (VIII.31.)EMMI rendelet,
Gyermekek, gyermekes családok egészsége „Legyen jobb a gyermekeknek!” Nemzeti Stratégia Értékelő Bizottságának évi jelentése május 11. Tokaji.
Csapó Benő SZTE Neveléstudományi Intézet MTA-SZTE Képességfejlesztés Kutatócsoport A PISA céljai, tudományos alapjai.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Az egészség fogalma, egészségfejlesztés, prevenció.
Egészségszociológia a mindennapokban (Amit egy közösségvezetőnek tudnia kell…) Horváth Judit szociális munkás Sárvár, Csillebérc,
MODULÁRIS OKTATÁS A TANULÁS TANÍTÁSA Megvalósító: Kisné Takács Ágnes
SZMK Értekezlet május 9..
Mozgásszervi rehabilitáció
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Nemzeti Köznevelési Portál
Testnevelés, mozgás, sport szakmai munkaközösség
Egészség és sport.
Kompetencia alapú szakoktatás
Mozgásszervi rehabilitáció
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Előadás másolata:

NETFIT® Nemzeti Egységes Tanulói Fittségi Teszt http://www. mdsz

Mi a NETFIT küldetése? A NETFIT® program küldetése, hogy népszerűsítse és tudatosítsa az iskoláskorú diákok, családjaik és a köznevelés szereplői körében - az élethosszig tartó fizikai aktivitás jelentőségét ; - az egészségtudatos életvezetés értékeit.

Mit jelent az egészségközpontú fittség Mit jelent az egészségközpontú fittség? Olyan fizikai képességeket jelent, amelyeknek közvetlen befolyása van - az egyén egészségi állapotára, - ezáltal meghatározza, hogy a mindennapokban egészséges és aktív életet éljen.

Az egészségközpontú fittség mely összetevőit mérjük? aerob fittségi (állóképességi) profil vázizomzat fittségi (izomerő, erő állóképesség, hajlékonyság) profil a testösszetétel (testzsír százalék, testtömeg index) profil

Milyen tesztek alkotják a NETFIT-et? Testösszetétel és tápláltsági profil: 1. testtömeg mérése 2. testmagasság mérése 3. testtömeg-index (BMI) mérése 4. testzsírszázalék mérése Aerob fittségi (állóképességi) profil: 5. állóképességi ingafutás teszt (20 méter)

Milyen tesztek alkotják a NETFIT-et? Vázizomzat fittségi profil: 6. ütemezett hasizom teszt 7. törzsemelés teszt 8. ütemezett fekvőtámasz teszt 9. kézi szorítóerő mérése 10. helyből távolugrás teszt Hajlékonysági profil: 11. hajlékonysági teszt

Fittségi tesztek

Milyen fittségi zónákba kerülhetnek a tanulók? A NETFIT az egészséges fittségi teljesítményértékek mellett - „egészségzóna” további egy, illetve két zónát (tartományt) tartalmaz: - „fejlesztés szükséges” zóna, - „fokozott fejlesztés szükséges” zóna.

Fittségi tartományok

Miben jelenik meg a NETFIT újszerűsége? - a tudományos megalapozottság - a tanulók minősítésének kritériumorientált módszere - a személyre szabott visszajelentő és értékelő modul - az egészségközpontúság - a motoros tesztek ízület- és gerincvédelmet biztosító végrehajtása - pedagógiai alkalmazhatóság - online adatkezelő rendszer

Hasznos információk (GYIK) Mikor kerül sor a felmérésekre? 2015. február 1 – május 22. Hol lesznek a felmérések? Iskolánk sportlétesítményeiben. Kik vezetik a felméréseket? Iskolánk testnevelő tanárai. Milyen korosztály érintett a felmérésben? Minden felső tagozatos tanuló. Hol tudhatok meg többet a felmérésről? http://www.mdsz.hu/netfit/netfit-attekintes/ Hasznos információk (GYIK)

Mindnyájunk egészségére!