Szervezetfejlesztés. STRUKTÚRA (XX. század)  bürokratikus,  többszintű,  megszervezése azzal az elvárással történik, hogy a magas beosztású menedzserek.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Stratégiai vezetés gyakorlati kérdései
Advertisements

Hivatalos programoldal: /hirek/666-coaching-fezstival-2013.html.
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
Rejtett tartalékok vagy kidobott pénz?
2. előadás.
A tervezés mint menedzsment funkció
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
Minőségmenedzsment alapelvek
DOKUMENTUMKEZELÉS.
Kkv Akadémia 7 nap, 7 gyakorlati téma kezdő és haladó kkv-vezetőknek.
Szervezetpszichológia
A számítógépes hálózatok világa
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Szervezet Szervezet: személyek és csoportok valamilyen célra történő egyesítése, ahol mindenkinek meghatározott feladata és felelőssége van, mellyel hozzájárul.
Életbiztosítási Program
Történelemdidaktika. I. A történelemtanítás általános kérdései Dr
A korszerű vezetés gyakorlata Valljuk, hogy erőfeszítéseinkhez igazodó társasági működés, csak jól felkészült, többirányú kommunikácóra képes, közös célért.
Vezetés és a jó vezető a közigazgatásban
Családi vállalkozás.
Divizionális (divíziós) szervezet
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
orszagtanulmanyok/spanyolorsz ag-leader-megvalositasa/
Kkv Akadémia 7 nap, 7 gyakorlati téma kezdő és haladó kkv-vezetőknek.
A stratégiai tervezés eszközei: STAKEHOLDER-elemzés
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
SZINTEK ÉS SZEMPONTOK AZ EURÓPAI FELSŐOKTATÁSI TÉRSÉGBEN Előadás a Felsőoktatási Kutatóintézet és az Oktatásügyi Közvetítői Szolgálat „Felsőoktatási konfliktusok”
1 A NAPFOGYATKOZÁS Készítette: Kala Pál
Csoport, szervezet, hálózatok
SZERVEZETI KULTÚRA Mi a kultúra?
A szervezeti felépítés definíciója
A szolgáltatások humán tényezői
Tanuló szervezet.
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
III.4. A VEZETŐ SZEREPE ”... tudomásunk szerint minden sikeres minőségi forradalom a felső menedzsment részvételével történt EGYETLEN KIVÉTELT sem ismerünk.”
ELTE PPK VIZSGAANYAG Felhasználva: Holland-magyar KÖVI Tóth Béla által szerkesztett anyagait.
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
E-KULTÚRA A MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELETBEN Tanulmány + power-point internetes konferencia vázlat OFA - STRATOSZ PROJEKT 2004 internetes konferencia.
A kiinduló pont – a jövő egészségpolitikájának reális megközelítése Az egészségügy fenntartható fejődésének alap- feltétele, hogy összhangba kell hozni.
Vállalkozás Pro és Contra
Az iskola, mint szervezet
2002. Július 10. HR CLUB. I.Alapítás:1977, North Carolina II.központ: Tampa, Florida III.5 kontinens, 15 ország, 42 call center IV.közel munkatárs.
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
Illyés Gyula Gimnázium és Közgazdasági Szakközépiskola
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
Intézményi és központi ügyvitelt támogató elektronikus szolgáltatások.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A pedagógus helye az iskolai szervezetben
Innováció a vezetésben – vezetés egy innovatív cégben Innovációs speci előadás december 12. Lévai Gábor.
1 A VITORLÁZÓ PILÓTÁK KOLLEKTÍV HIBAFELDOLGOZÁSÁNAK POZITÍV REPÜLÉSBIZTONSÁGI HATÁSAI KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest / dr. Nacsa Zsuzsanna.
- szervezetfejlesztési (csapatépítési) tréning, - kommunikációs tréning, - 8 alkalmas nyílt nap, - sajtónyilvános záró rendezvény szervezése.
Antenna Hungária Rt. Átalakítási Bizottság, Külső Szakértői Munkacsoport Előadás 02:52:15, június június június 26.
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
Az ígéret földjén… avagy a magyar közösségi közlekedési rendszer működési és fejlesztési kilátásai Győr, március 29.Dr. Dabóczi Kálmán Igazgató Stratégiai.
Confidential – Jabil Proprietary Information 1 DO NOT PRINT THIS SLIDE – FOR ANIMATION PURPOSES ONLY – DELETE IF UNWANTED.
A szolgáltatások humán tényezői
A VIZSGA FÓKUSZPONTJAI
Vállalatirányítási rendszerek bevezetése és tapasztalatai a KKV szektorban Oldal Zoltán vállalati tanácsadó Gy-M-S Kereskedelmi és Iparkamara KKV vezetők.
Barlai Róbertné augusztus.
A VÁLLALATI KÖRNYEZET HATALMI PIRAMISA
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
SZOLGÁLTATÁS VEZETÉS SAJÁTOSSÁGAI
Változó szakma-változó értékek?
SEEM alapok.
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Előadás másolata:

Szervezetfejlesztés

STRUKTÚRA (XX. század)  bürokratikus,  többszintű,  megszervezése azzal az elvárással történik, hogy a magas beosztású menedzserek vezetni fognak  olyan irányelvek és eljárások jellemzik, amelyek következtében sok belső összefüggés alakul ki. STRUKTÚRA (XXI. század)  nem bürokratikus, kevesebb a szabály és az alkalmazott,  kevesebb a szintek száma,  megszervezése azzal az elvárással történik, hogy a vezetők irányítani fognak, és az alacsonyabb szinteken tevékenykedő alkalmazottak menedzselni fognak,  olyan irányelvek és eljárások jellemzik, amelyek csak a vevők kiszolgálásához szükséges minimális belső kapcsolatokat tartják fenn. A huszadik és huszonegyedik századi szervezetek összehasonlítása (Kotter, 1999)

RENDSZEREK (XX. század)  a teljesítménynek csak egy részét értékelik,  a teljesítményadatok csak a vezetők szűk köre számára hozzáférhetők,  a vezetői tréningeket és a vezetést támogató rendszereket csak a magasabb beosztásban levők használatára szánják. RENDSZEREK (XXI. század)  sokféle teljesítményt értékelnek, különösen a vevőkkel kapcsolatosakat,  a teljesítményadatok széles körben hozzáférhetők,  a vezetői tréningeket és a vezetést támogató rendszereket sok ember veheti igénybe. A huszadik és huszonegyedik századi szervezetek összehasonlítása (Kotter, 1999)

KULTÚRA (XX. század)  befelé forduló,  centralizált,  lassú döntéshozatal,  részérdekekkel megosztott,  kerüli a kockázatot. KULTÚRA (XXI. század)  kifelé tekintő,  decentralizált,  gyors döntéshozatal,  nyílt és őszinte,  tolerálja a kockázatot. A huszadik és huszonegyedik századi szervezetek összehasonlítása (Kotter, 1999)