Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
1. TÁMOP /2 Kompetenciaalapú oktatás,egyenlő hozzáférés –Innovatív intézményekben Záró konferencia Mikszáth Kálmán Gimnázium, Postaforgalmi Szakközépiskola.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
A kompetencia alapú nevelés és oktatás elterjesztése Celldömölkön
Szűts József Általános Iskola
A pályázat az Európai Unió támogatásával és az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósulhat meg. A kompetencia alapú, azaz a képességek fejlesztését.
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP / 08 / 2. A kompetencia alapú.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
TÁMOP-3.1.4/08/ Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben Kiss Gyöngyi szakmai vezető 1.
Új évszázad - Új módszerek1. 2 Támogató: ESZA A projekt megvalósításának kezdete: A projekt befejezésének időpontja:
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Projektnyitó konferencia augusztus 28.

Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
TÁMOP / KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS, EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS INNOVATÍV INTÉZMÉNYEKBEN.
Új Magyarország Fejlesztési Terv
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
"A kompetenciát úgy kell tekinteni,mint olyan általános képességet, amely a tudáson, a tapasztalaton, az értékeken alapszik, és amelyet adott személy.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Előadás másolata:

Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ

Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola 2 A projekt megvalósítása során a pályázat alábbi célkitűzéseit helyeztük előtérbe: az egész életen át tartó tanulás megalapozását szolgáló képességek képességek fejlesztése  a  a kompetencia kompetencia alapú oktatás bevezetése, módszertanának és eszközeinek széleskörű elterjesztése  a  a pedagógusok módszertani módszertani kultúrájának korszerűsítése  a  a tanulók képességeinek és kulcskompetenciáinak egyénre egyénre szabott fejlesztése  szegregációmenetes  szegregációmenetes együttnevelési együttnevelési környezet kialakítása  a  a digitális írástudás elterjesztése, az IKT IKT eszközök alkalmazása az oktatási folyamatokban

3 A pályázat elsődlegesen újszerű tanulásszervezési eljárások alkalmazását írta elő:  a  a kompetencia alapú oktatás bevezetését tantárgytömbösített oktatást a szakrendszerű oktatásban műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatását Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola

4Osztály Kompetencia terület Új tanulásszervezési eljárás Pedagógus1.d szövegértés- szövegalkotás Múriné Komlós Csilla 2.d szövegértés- szövegalkotás, matematika Sóvágó Mónika, Arató Mónika 2.eIKT Tomkóné Ujvári Zsuzsanna 3.dmatematika Kovács Kinga 4.e műveltségerület tantárgyi bontás nélküli oktatása („Művészetek”) Dóczi Zsuzsanna Alsó tagozaton Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola

5 Szövegértés-szövegalkotás Matematika

6 IKT Művészetek

7Osztály Új tanulásszervezési eljárás Pedagógus5.d tantárgytömbösítés (történelem, biológia, idegen nyelv, rajz) Kalmár Petra, Horváth Csongor, Múriné Komlós Csilla, Tomkóné Ujvári Zsuzsanna 5.e tantárgytömbösítés (történelem, biológia, idegen nyelv, rajz) Kalmár Petra, Horváth Csongor, Múriné Komlós Csilla, Tomkóné Ujvári Zsuzsanna 6.d tantárgytömbösítés (biológia, rajz) Horváth Csongor, Tomkóné Ujvári Zsuzsanna 6.e tantárgytömbösítés (biológia, rajz) Horváth Csongor, Tomkóné Ujvári Zsuzsanna Felső tagozaton Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola

8 Tömbösítés

9 Az új tanulásszervezési eljárások mellett modern pedagógiai módszertan alkalmazása. Alprojektek tervezésének szempontjai: pedagógiai koncepciónk iskolánkarculata, adottságaink iskolánk arculata, adottságaink eddigi hagyományaink rendszere Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola

10 Modern pedagógiai módszertan „ Egészséghónap” projektet rendeztünk - bevonva az iskola egész közösségét Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola

11 Témahetet szerveztünk névadónkról - ugyancsak összes diákunk részvételével. Modern pedagógiai módszertan Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola

12 Első osztályban integráltuk a „Tánc” modult az irodalom tantárgyba Modern pedagógiai módszertan Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola

13 Kidolgoztunk három saját innovációt, amely adaptálásraalkalmas amely adaptálásra alkalmas - akár más intézmények számára is. Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola

14 Saját innováció Az óvoda-iskola átmenet segítése a 2.d és a 4.e osztály részvételével Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola

15 Saját innováció „Mozdulj, család, iskola!” címmel játékos, sportos programokat rendeztünk a gyerekeknek, és a szülőknek Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola

16 Saját innováció Erdei iskolát szerveztünk a 2.e osztály számára Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola

17 Fontos pályázati kritérium volt a nyilvánosság biztosítása Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Helyi média tájékoztatása Projektösszefoglaló 25 éves iskolánkat (és a projektet) bemutató CD Megújult honlapunk

18 A pályázat támogatta intézményünk pedagógusainak innovációra való felkészítését is. Tantestületünk minden tagja részt vett a továbbképzéseken: 15 féle képzésen 88 tanúsítványt szereztünk. Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola

19 Fontosnak tartjuk mindemellett más intézmények jó gyakorlatának átvételét. „Relaxációval a kompetencia alapú oktatásért” címmel kaptunk módszertani segítséget a budapesti Tüskevár Iskolától. Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola

20 Mindez természetesen együtt járt Pedagógiai programunk módosításával. Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola

21 Új tantárgyunk: „Művészetek” Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola

22 Új fejlesztéseinket a bevont pedagógusok disszeminációk formájában tették közkinccsé, más intézmények számára is felhasználhatóvá. Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola

23 A megvalósításhoz szükséges szaktanácsadói tanácsadás igénybevételét is pályázati forrás biztosította. Folyamattanácsadó és mentorok segítették a sikeres implementációt:  intézményi  intézményi folyamat-tanácsadó  szövegértés-szövegalkotás  szövegértés-szövegalkotás kompetencia területi mentor  matematika  matematika kompetencia területi mentor  IKT  IKT mentor-szaktanácsadó  IPR  IPR mentor Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola

24 Voltak problémák… Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola

25  kompetencia  kompetencia alapú oktatási programcsomagok  nagy  nagy mennyiségű irodaszer  irodai  irodai eszközök  nagy  nagy teljesítményű nyomtató  fényképezőgép  dvd-lejátszók  vezeték  vezeték nélküli mikrofon  hordozható  hordozható számítógép bevont pedagógusainknak Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Nem csak tapasztalatokban gazdagodtunk…

26 Igényes, esztétikus, oktató-nevelő munkánk hatékonyságát növelő taneszközök Ezek az eszközök az elkövetkező tanévekben lesznek segítségünkre, segítve a projekt öt éves fenntarthatóságát… Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola

27 Készítette: Pányiné Segesdi Nóra