Benjamin Bloom: A nevelési célok taxonómiája

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Miből tanítsak? A taneszköz-választás kérdései a 6-10 évesek nyelvoktatásában Kuti Zsuzsa Oktatási Minisztérium.
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Komplex Instrukciós Program
Lovas Emma szaktanácsadó Debrecen augusztus 25.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Tantervi műfajok, a tanterv történeti fejlődése
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Számítógép az oktatásban Készítette: Halász Rita Tanár- informatikatanár MA 2010/2011.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A nevelés tartalma. a tanulás iránti igény is társadalmilag meghatározott, ezért az iskolai munka minőségi mutatója nem lehet pusztán a tanulók igényeinek.
A DIFFERENCIÁLT OKTATÁS
A pedagógiai program Érd,
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
Az egyéni fejlesztési terv
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
Az iskolai teljesítményt befolyásoló mentális és affektív tényezők
A fejlesztő értékelés.
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
A tanulási eredmények értelmezése és funkciója Vámos Ágnes (ELTE)
Projektmunka.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
A pedagógus.
Tanulás tanítása Tanulásmódszertan
XXX, Uddannelsesafdelingen, Århus Universitetshospital, Risskov Egy képzés a tanulásért Conference
Történelemtanítási stratégiák a nemzetközi történelemdidaktikai koncepciók tükrében F. Dárdai Ágnes
Kompetencia alapú idegen nyelvi
A differenciálás lehetséges útjai a tehetségfejlesztésben
A szövegértési feladatok összeállítása
Helen Parkhurst Dalton-terve Gömöry Zsuzsa Ilse Mayer mellékleteivel.
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Indító gondolatok 2000-ben egy nemzetközi vizsgálat szerint 32 ország tanulói közül a magyar diákok mondták legtöbben, hogy nem szeretik az iskolát, mert.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
A tehetségtantervek készítésének módszertana
Gyermekvilág régen és ma
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Inklúzív nevelés Magyarországon
Matematika Kompetenciaterület
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
Pedagógiai válaszaink az egyéni különbségek elfogadására
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Neveléslélektan Szocializációs hatások, iskolai tanulás.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
Kompetenciafejlesztés - Tankönyvek
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Nemzeti Köznevelési Portál
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Kompetencia alapú szakoktatás
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

Benjamin Bloom: A nevelési célok taxonómiája A gondolkodás szintjei A tanítás során arra kell törekedni, hogy a tanulók a tanulás folyamatában a gondolkodás egyre magasabb szintjére jussanak el. Az ismeretszerzést és a tanulást minden tanulónál a már meglévő gondolkodási szinten kell kezdeni, abból kiindulva,azt felhasználva kell a gondolkodási szintet egyre magasabbra emelni. A többszörös intelligencia elmélet és a Bloom-féle elmélet együttes alkalmazását nevezzük személyre szabott oktatásnak.

A tudás A gondolkodás legkevésbé összetettebb formája, az előzőleg megszerzett ismeretek felidézése. ( felsorolás, meghatározás,megnevezés stb.) A megértés Bemutatja a megszerzett ismeretek megértésének fokát, minőségét. (összefoglalás, magyarázat, leírás stb.)

Alkalmazás Az előzőleg megszerzett tudás alkalmazásának szintje, minősége. Elemzés Egy gondolat, jelenség, probléma részekre bontása,kritikus vizsgálata. (összehasonlítás, osztályozás, ellentétbe állítás,bírálat, kategorizálás stb.)

Értékelés Bizonyos ismertetőjegyek alapján valami értékének , jelentőségének meghatározása.(minősítés, ítéletalkotás) Szintézis Az ismeretek újszerű, vagy más módon való összeállítása, újragondolása. Kreatív gondolkodást kíván.

A differenciálás Azzal a céllal választjuk meg a tanítás sebességét, szintjét,jellegét, hogy az megfeleljen a diákok egyéni szükségleteinek, stílusának, érdeklődésének. A megfelelő vizsgálódással feltárjuk a tanulónak az adott tananyagban kialakult gondolkodási szintjét és a rá jellemző intelligenciatípusnak megfelelő feladattal látjuk el a fejlesztés érdekében.

A differenciálás jellemzői Szigorú: Erőfeszítésre készteti a diákot. Az egyéni különbségeket figyelembe véve tűz ki célokat. Tárgyszerű: Nem több feladat kiadására törekszik hanem a lényegi tanulásra összpontosít. Rugalmas, változatos: A diákok és a tanár közösen határozzák meg a tanulás formáját,mikéntjét. Összetett: Gondolkodásra ösztönöz és a tanulók tevékeny bevonására törekszik.

A tananyagtartalom differenciálása Eloszthatjuk képességek szerint. Növelhetjük a tanulás összetettségét. Felgyorsíthatjuk az ismeretszerzési folyamatot. Választási lehetőségek felkínálása az elmélyült tanulmányozásra.

A tanítás folyamatában történő differenciálás A diákok tanulási stílusához igazított módszerek alkalmazása. Összetettebb, elvontabb feladat adásakor a részfeladatokat szétosztjuk a diákonként a megfelelő fejlettségi szinthez igazítva.

Az elvárt produktum differenciálása A produktum a tanulás eredménye. Adjunk lehetőséget arra, hogy minden diák más-más módon tudja bemutatni a tudását. A tanulás környezetének differenciálása

A tanár szerepe a differenciált oktatásban Facilitátor (serkentő): Gondoskodik a differenciált tanulás feltételeiről és lehetőséget teremt rá. Tanulócsoportokat szervez a közös tanulási szükségletek szerint. A tanítási-tanulási időt rugalmasan kezeli. Együttműködő társ: A kollégáival, családdal,tanulóval és tanulóközösségekkel.