AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pedagógusok minősítési rendszere
Advertisements

Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az OH TÁMOP fejlesztései
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Tehetségpont létrehozása
A szaktanácsadás támogató szerepe
Fejlesztő célú szaktanácsadás
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
2009/2010. tanév szaktanácsadói tevékenysége
A pedagógusminősítési rendszer
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
Szép őszi napot kívánok!. MÉRFÖLDKŐ NAP NOVEMBER 4. Helyszín: Villa Pelikán télikertje (9700 Szombathely, Deák F. u. 3.)
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.

A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
KRE TFK Nyári Akadémia, Nagykőrös
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadás támogató szerepe Dr. Szabó Mária Budapest február 27.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
A szaktanácsadó segítő szerepe
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az OFI szerepe pedagógiai szakmai szolgáltatások megújításában Hancock Márta Budapest február.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
A tanárképzés szerkezete
Társadalmi Megújulás Operatív Program Pedagógusképzések (a pedagógiai kultúra korszerűsítése, pedagógusok új szerepben)
Tantárgygondozó szaktanácsadás
MesterpedagógusSzaktanácsadói tájékoztató nap miskolc,
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
A fejlesztő célú szaktanácsadás
A MEGÚJULÓ SZAKTANÁCSADÁS FOLYAMATOS SZAKMAI FEJLŐDÉS TÁMOGATÁSA
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
Pedagógusképzés támogatása TÁMOP-3.1.5/ A TANTÁRGYGONDOZÓ ÉS A SZERVEZETI SZINTŰ SZAKTANÁCSADÁS KÉZY ÁGNES TÉMAVEZETŐ TÁMOP
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
A SZAKTANÁCSADÁS IRÁNYÍTÁSA ÉS KOORDINÁLÁSA Brassói Sándor Oktatási Hivatal köznevelési elnökhelyettes.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Szaktanácsadás, Tantárgygondozás a megújuló köznevelési rendszerben Az OFI anyagainak felhasználásával készült.
Új típusú, személyközpontú szaktanácsadás
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
A Szolnoki Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018. tanév során Szabó Róza főosztályvezető Oktatási Hivatal.
főosztályvezető-helyettes
2018/2019 tanév.
Előadás másolata:

AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára 2015. január 28.

A szaktanácsadás helye a köznevelésben

Szaktanácsadók lehetnek köznevelési intézmény pedagógus munkakörben dolgozó vagy pedagógiai intézet alkalmazottja és • szerepel a szaktanácsadói névjegyzéken • a pedagógiai intézettől felkérést kap mesterpedagógus fokozatban van Pedagógus I. vagy Pedagógus II. fokozatban van (2015. december 31-ig)

Miben segít a szaktanácsadó? A portfólió összeállításában Az önreflexióban A szakmai fejlesztési terv kidolgozásában A folyamatos szakmai fejlődés lépéseinek meghatározásában Ezen túl: szakmódszertani általános módszertani intézményi szintű segítség

Szaktanácsadók munkáját támogató intézkedések Mesterpedagógus-besorolás Munkaidő-kedvezmény - heti egy „szabadnap” (szaktanácsadói nap) - heti legfeljebb 18 tanítási óra (ill. …) Útiköltség-térítés

A szaktanácsadás folyamata

Szaktanácsadói feladatok 1. Havonta 1 szaktanácsadói látogatás az alábbi célok érdekében a szaktanácsadás népszerűsítése, bemutatása, igényfelmérés – intézményi igények rögzítése, egyéni fejlesztő célú szaktanácsadás, munkaközösségek számára tájékoztató előadások tartása.

Szaktanácsadói feladatok 2. Havonta 1 műhelynap vagy továbbképzés a szaktanácsadók részvételével az adott megye összes szaktanácsadója számára, az adott szakterület/műveltségterület szaktanácsadói számára.

Szaktanácsadói feladatok 3. A pedagógusok tájékoztatását, a szaktanácsadók felkészülését támogató feladatok A szaktanácsadói honlapra módszertani anyagok összeállítása Jó gyakorlatok tematikus gyűjtése PPT-prezentáció összeállítása az adott szakterület kiemelt kérdéséhez kapcsolódóan Fejlesztési javaslatok megfogalmazása a szaktanácsadói látogatásokkal kapcsolatban Online kapcsolattartás szakmódszertani kérdésekben pedagógusokkal

Szaktanácsadói feladatok 4. Bekapcsolódás pedagógiai intézetek által meghatározott egyéb szaktanácsadói feladatokba pedagógiai értékelést támogató feladatok (pl. kompetencia mérések eredményei helyi feldolgozásának támogatása, feladatbankok és mérőeszközök fejlesztése) tanulmányi, sport- és tehetséggondozó versenyek szervezését támogató feladatok (versenyfeladatok kidolgozása, versenydolgozatok javítása, versenyzők teljesítményének értékelése)

Példa: egy hónap terve 2015. március 31-ig. Hét Feladat típusa Feladat leírása Január 2015/3. Részvétel tájékoztatón Tájékoztató a mesterpedagógusok lehetséges szaktanácsadói feladatairól – megyei szinten 2015/4. Ped. intézeti feladat A szaktanácsadók kompetencia-térképének elkészítése, tájékozódás az adott szaktanácsadóhoz kapcsolódó lehetséges ped. intézeti feladatokról; látogatandó intézmények kiválasztása, kapcsolatfelvétel Február 2015/5. Látogatás Intézmények látogatása – az intézmény vezetésének tájékoztatása a szaktanácsadói lehetőségekről (PR), igényfelmérés 2015/6. Műhely A látogatás tapasztalatainak megbeszélése 2015/7. Az intézményi igények összesítése, átadása a szervezők számára 2015/8. Egyéb támogató feladat Megismerkedés a szaktanácsadói honlappal, az adott szakterülethez szakmai-módszertani anyagok összeállítása

Dokumentumok útiköltség-elszámoláshoz Önkéntes szerződés ÁFÁ-s számla a jegyről az OFI nevére és címére kiállítva: OFI 1143 Budapest, Szobránc utca 6-8. Menetjegyek (teljes árú) Adatbekérő Belföldi kiküldetés előkészítő lap Belföldi utazáshoz kapcsolódó útijelentés és szakmai beszámoló (havonta egyszer)

Dokumentumok egyéni látogatásokhoz ReszlAd táblázat - megbízás a ped.intézettől - szaktanácsadó kiegészíti - szaktanácsadó látogatás után visszaküldi - Ped. intézet OFI összekötője ellenőrzi - feltölti az OFI moodle-felületére

ReszlAd táblázat

Dokumentumok egyéni látogatásokhoz Adatlap PSZFT Szakmai tevékenység bemutatása Látogatási adatlap Szaktanácsadói összegzés

Tematikus területek Nemzetiségi szakterület a nyelv megjelölésével Intézményfejlesztési szakterület Kiemelt figyelmet igénylő gyermek, tanuló nevelésének, oktatásának segítése szakterület Konfliktuskezelési szakterület Halmozottan hátrányos helyzetű gyermek, tanuló nevelésének, oktatásának segítése szakterület Pedagógiai mérés-értékelési szakterület

Nemzetiségi szakterület Hasonlít az egyéni látogatásra Időtartam: 4 óra Produktumok beküldése: 4 nap Produktumok: - befogadó nyilatkozat - óralátogatási adatlap - PSZFT vázlat - látogatás összegzése

Intézményi látogatások Formája: - egyéni - csoportos Időtartam: 4 óra Produktumok beküldése: 4 nap

Dokumentumok intézményi látogatásokhoz Produktumok: ReszlAd táblázat jelenléti ív elégedettségi ív intézményi fejlesztési terv záró beszámoló

Szaktanácsadók továbbképzése Mélyítő képzések (további szakmódszertani képzések) Szaktanácsadói attitűd Műhelynapok (tapasztalatok megosztása) Újgenerációs tankönyvek Képzések tematikus területeken

Köszönöm a figyelmet!