A Szolgáltatói Nyilvántartás működésével, fejlesztésével összefüggő aktuális kérdések dr. Kása Karolina osztályvezető NRSZH, Nyilvántartási és Információs Rendszerek Felügyeleti Osztálya Budapest, 2014. december 16.
Megvalósult fejlesztések az elmúlt időszakban Témák Megvalósult fejlesztések az elmúlt időszakban Folyamatban lévő és tervezett fejlesztések Képzések Az adattisztítás tapasztalatai Kérdések és válaszok
Megvalósult fejlesztések – 2014. október –december I. Szolgáltatás űrlapok (leíró adatok) javítása Szolgáltatás módosításának lehetősége Több tanyagondnoki szolgáltatás rögzítésének lehetősége integrált intézmény esetében Átszignálás funkció Az Sznyr. 17. § (1) szerinti adatmódosítások kezelése: Elérhetőségi adatok módosítása funkció E-kérelem benyújtás dátumának megjelenítése Nyitva álló helyiségek űrlap módosítása Ellátási terület típusok bővítése (járás, településrész)
Megvalósult fejlesztések – 2014. október –december II. A Magyar Államkincstár munkatársai számára betekintő funkció került kialakításra, az alábbi funkciókkal lehetséges a keresés: Ügyletek megtekintése Bejegyzés riport Bejegyzések megtekintése Fenntartó áttekintése Tájékoztató anyagok, felhasználói leírás közzé tétele a nyitó oldalon
Folyamatban lévő fejlesztések Eltérő időbeli hatály egyszerű rögzítésének kialakítása, nem a végleges megoldás, de az eltérő időbeli hatály és a jogerőre emelkedés időpontjának eltérő rögzítése lehetséges lesz. (2014. december) Új funkciók a kérelem módosítására, visszavonására (2015. január) Kérelem módosítása, kérelme visszaléptetése TETI állapotig, új elem zárolásának lehetősége Kérelem előzetes vizsgálata – kérelem érdemi vizsgálat nélküli elutasítása és az áttétel kezelése E-kérelem lista fejlesztése, E-kérelem és ügylet összekapcsolása E-kérelem visszavonása, módosítása elektronikus úton
2015. I. negyedévében tervezett fejlesztések Eltérő időbeli hatály teljes körű megoldás - az összes meghatározott adatelem eltérő hatályba lépésének megvalósulása (2015. február) Iratgenerálás, fogalmi változások átvezetése a rendszeren Publikus felület kialakítása (a Szociális Ágazati Portállal összhangban)
Képzések 2014. novemberében 32 fő számára alapfokú képzés 2015. év elején valamennyi szociális és gyámhivatali ügyintéző képzése a kérelmekkel kapcsolatos új funkciókra (a tervezett időpontokat a Területi Közigazgatásért Felelős Államtitkárság adatgyűjtésekor jeleztük)
A 2014. novemberi adattisztítás tapasztalatai 3095 módosító ügyletet folytattak le a szociális és gyámhivatalok munkatársai, A „beragadt” ügyek menetközben gondot okoztak, de a probléma már elhárult. Négy szociális és gyámhivatal kért és kapott helyszíni támogatást az NRSZH-tól. A jogerős bejegyzések napi listája a továbbiakban minden nap rendelkezésre áll, kérésre bármikor meg tudjuk küldeni a megyei adatokat. Nagyon köszönjük a munkatársak munkáját és együttműködését!
Adattisztítási megállapítások Elérhetőségi adatok pótlás, több, mint 1000 esetben. Állami támogatás, igénybe vételére vonatkozó adat rögzítése esetében 524 módosítás, 56 esetben hiányzik az erre vonatkozó adat, ezek zöme pályázati finanszírozású, ezért itt is kérjük az „igen”-t beállítani. Az ideiglenes időbeli hatályra történő módosítás a határozott idejű bejegyzésről – mintegy 560 esetben. (Megjegyzés: a rendszer hibája miatt volt szükség a korábbi megoldásra, 2014. május óta id. hatály bejegyezhető) TÁMOP 5.4.2-12/1-2012-0001 Központi szociális információs fejlesztések
A 2014. novemberi adattisztítás számokban TÁMOP 5.4.2-12/1-2012-0001 Központi szociális információs fejlesztések
Adattisztítási megállapítások TÁMOP 5.4.2-12/1-2012-0001 Központi szociális információs fejlesztések
Kérdések és válaszok I. „Egyazon székhelyhez kötődően a Mükeng program be tudja-e a fogadni az összes azaz pl. három családi napközi létesítése estén a kérelmeket?” A Szolgáltatói Nyilvántartás informatikailag lehetőséget ad egy ügyletben több engedélyes bejegyzésére. Azonban az Sznyr. rendelkezéseinek értelmében a kérelmet engedélyesenként kell benyújtani. Az EMMI állásfoglalása alapján „egy kérelem – egy eljárás”, a kérelem tehát nem választható szét több kérelemre. TÁMOP 5.4.2-12/1-2012-0001 Központi szociális információs fejlesztések
Kérdések és válaszok II. A szolgáltatói nyilvántartásban több esetben előfordul, hogy az adott szolgáltatás duplikáltan szerepel a rendszerben, lesz-e arra lehetősége a Szociális és Gyámhivatalnak, hogy adattisztítás keretében ezeket a szolgáltatásokat törölni tudja? Az adattisztítás során kaptuk ezt a visszajelzést. 2014. januárjában volt egy olyan verziója a rendszernek, amely a szolgáltatás rögzítésekor nem ellenőrizte a duplikált rögzítést. Az adattisztítás befejezését követően MŰKENG és a KENYSZI fejlesztők bevonásával ismét megvizsgáljuk, kiszűrjük, és töröljük ezeket a duplikált szolgáltatásokat. TÁMOP 5.4.2-12/1-2012-0001 Központi szociális információs fejlesztések
Kérdések és válaszok III. A szolgáltatói nyilvántartásban (MÜKENG-rendszerben) mikor lehet az Sznyr. szabályai szerint határozathozatal nélkül bejegyezni adatokat (pl.: képviselő, elérhetőség változása) anélkül, hogy arra eljárást (ügyletet) kellene indítani és üres határozatot feltölteni? Az elérhetőségi adatok módosítása új funkció már élesítésre került, kifejezetten az Sznyr. 17 § (1) szerinti, alakszerű határozat meghozatalát nem igénylő adatmódosítások kezelésére. Várható-e a MÜKENG-rendszer fejlesztése a tekintetben, hogy a vezetői ellenőrzés során tapasztalt kisebb hiányosságok, pontatlanságok esetén csak a még módosítandó adatokat kelljen rögzíteni, és ne kerüljön sor a teljes módosítás újbóli felvitelére. Igen, a most folyamatban lévő fejlesztés, a „kérelem módosítása” funkció fog erre lehetőséget biztosítani. A funkció élesítésére 2014. januárjában kerül sor. TÁMOP 5.4.2-12/1-2012-0001 Központi szociális információs fejlesztések
Köszönöm a figyelmet! Köszönjük az együttműködést a rendszer használatában! mukeng@nrszh.hu
Boldog Karácsonyi Ünnepeket !