TÁMOP / Készítette: Antalné Tőkési Gabriella szakmai vezető

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
TÁMOP / Készítette: Baksa Ferencné szakmai vezető
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
A kompetencia alapú nevelés és oktatás elterjesztése Celldömölkön
Szűts József Általános Iskola
A pályázat az Európai Unió támogatásával és az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósulhat meg. A kompetencia alapú, azaz a képességek fejlesztését.
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
„Kompetencia alapú oktatás, egyenl ő hozzáférés megvalósítása innovatív intézményekben Tiszaalpáron” „Egy embert nem taníthatsz meg semmire, csupán segíthetsz.
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
Készítette: Móró Józsefné1 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap (ESZA) társfinanszírozásával valósul meg. Társadalmi Megújulás.
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP / 08 / 2. A kompetencia alapú.
„Intelligens iskola megvalósulása a Kaposvári Egyetem Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumban” author A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
TÁMOP-3.1.4/08/ Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben Kiss Gyöngyi szakmai vezető 1.
TIOP / TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM.
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Projektnyitó konferencia augusztus 28.

Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
TÁMOP / KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS, EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS INNOVATÍV INTÉZMÉNYEKBEN.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Kompetencia alapú oktatás Lengyeltóti TÁMOP – 08/
Új Magyarország Fejlesztési Terv
„Rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetése az SZLTISZK Vályi Péter Szakképző Iskolai Tagintézményben” TÁMOP A -12/1– Szakmai munkánk.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
Társadalmi Megújulás Operatív Program A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Ikervári ÁMK Hosszúperesztegi.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
A Sugovica ÁMK Kiscsávolyi Tagiskolájában
"A kompetenciát úgy kell tekinteni,mint olyan általános képességet, amely a tudáson, a tapasztalaton, az értékeken alapszik, és amelyet adott személy.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése intézményünkben a Somogy Megyei Önkormányzat – TÁMOP /08/2. pályázata keretében Projektindító nap augusztus.
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése.
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM
TÁMOP / Ütemezés.
Előadás másolata:

TÁMOP 3.1.4-08/2-2009. Készítette: Antalné Tőkési Gabriella szakmai vezető

„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés megteremtése Napkor településen az alapfokú oktatás és nevelés teljes vertikumában” Tantestületi felkészítő nap Projektnyitó értekezlet 2009. augusztus 3. Sényő

EU- támogatás Az Európai Szociális Alap és a Magyar Állam finanszíroz A Napkor Község Önkormányzata által megnyert támogatás összköltsége:40.000.000 Ft. 1. feladatellátási hely: Napkor – 25.000.000 Ft. 2. feladatellátási hely: Sényő – 15.000.000 Ft.

Sajátosságok Pályázó: Napkor Község Önkormányzata Felelős irányító: az intézményvezető Innováció kulcsembere: a szakmai vezető A pedagógusok végzik el a munka dandárját!

Mit is nyertünk pontosan? A pályázati dokumentáció megismerése Projektmenedzsment megalakulása Felelősségek, feladatkörök tisztázása, elfogadása Megvalósítás ütemezése Nyilvánosság biztosítása Dokumentáció gyűjtése

Pályázati dokumentáció Komplex helyzetelemzés IKT helyzetelemzés Szakmai feladatterv Költségvetés Támogatási Szerződés

Projektszervezet Intézményvezetők=Szakmai vezetők feladatellátási helyenként: Sényő: Antalné Tőkési Gabriella Napkor: Baksa Ferencné Projektmenedzsment: projektmenedzser: Jacsó Lászlóné pénzügyi vezető: Erberhartné Gáva Katalin projektasszisztens: Homonyikné Solymos Aliz Megvalósító pedagógusok feladat-ellátási helyenként

FELELŐSSÉGEK „Örökölt felelősségek” polgármester:Dr. Spinyhért Zsolt Támogatási szerződés aláírója intézményvezető: Baksa Ferencné együttműködési megállapodás, szakmai feladatterv, költségvetés aláírója

„Vállalt felelősség” projektmenedzser - munkaszerződés alapján pénzügyi vezető szakmai vezető megvalósítók - feladatra szóló megbízás alapján

CSAPATMUNKA

Megvalósítási ütemterv Projektmegvalósítás kezdő időpontja: 2009. 05. 05. Megvalósítás záró időpontja: 2010. 08. 31. Pályázatban más volt Időrendi tervezés Azt lehet módosítani, ami van

A kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése - Sényő Szövegértés-szövegalkotás: - Mikó Tibor Istvánné 3. o - Petőné Mike Zsuzsanna 5. o Matematika - Paszerbovics Edit 6. o Idegen nyelv – angol - Gyöngyösi Lívia 4. évfolyam

Tantárgytömbösített oktatás bevezetése: Paszerbovics Edit Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása: Ember a természetben Gyöngyösi Lívia Három hetet meghaladó projekt megszervezése: Szabolcs projekt Petőné Mike Zsuzsanna Témahét: Egészséghét Mikó Tibor Istvánné

Moduláris oktatási program: Az etikai kódex Mikó Tibor Istvánné A tanulói laptop program megvalósításában részt vevő pedagógusok: Gyöngyösi Lívia, Petőné Mike Zsuzsanna, Mikó Tibor Istvánné, Paszerbovics Edit Osztályok: 3. 4. 5. 6.

A kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése - Napkor Szövegértés-szövegalkotás: Somogyiné Bige Erzsébet 4. b Szokira Jánosné 5. a Matematika: Milotainé Balázs Szilvia 2. a Kéningerné Farkas Mária 2. b Tóth Zoltánné 5. b Digitális kompetencia: Bodzás Edit 3. a

Tantárgytömbösített oktatás bevezetése: Szokira Jánosné Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása:Ember a természetben Kovácsné Bárány Marianne Három hetet meghaladó projekt megszervezése:Napkor projekt Somogyiné Bige Erzsébet Témahét: Jósika – hét Szokira Jánosné Egészséghét Orosz Györgyné

Moduláris oktatási program: Környezeti nevelés Kovácsné Bárány Marianne A tanulói laptop program megvalósításában részt vevő pedagógusok:Bodzás Edit, Kéningerné Farkas Mária, Milotainé Balázs Szilvia, Somogyiné Bige Erzsébet, Szokira Jánosné, Tóth Zoltánné Osztályok: 2. a, 2. b, 3. a, 4. b, 5. a, 5. b

Módszertani továbbképzések Sényő Új tanulásszervezési eljárások alkalmazása: Gyöngyösi Lívia, Petőné Mike Zsuzsa, Paszerbovics Edit, Mikó Tibor Istvánné Kooperatív tanulás:Mikó Tibor Istvánné, Paszerbovics Edit Drámapedagógia: Petőné Mike Zsuzsa Tanulás tanulása: Gyöngyösi Lívia

A kompetencia alapú oktatási programok bevezetését támogató módszertani képzés: Gyöngyösi Lívia, Mikó Tibor Istvánné, Paszerbovics Edit, Petőné Mike Zsuzsa Az IKT oktatásban történő alkalmazása: Gyöngyösi Lívia, Mikó Tibor Istvánné, Paszerbovics Edit, Petőné Mike Zsuzsa

Vezető képzése:menedzsmentképzés - Változásmenedzsment, projekt- menedzsment - Új oktatásszervezés az intézmény- ben - Az IKT alkalmazása Antalné Tőkési Gabriella

Módszertani továbbképzések Napkor Új tanulásszervezési eljárások alkalmazása: Bodzás Edit, Kéningerné Farkas Mária, Milotainé Balázs Szilvia, Somogyiné Bige Erzsébet, Kellerné Rafaez Noémi

Tanórai differenciálás heterogén csoportban: Kéningerné Farkas Mária, Milotainé Balázs Szilvia, Szokira Jánosné, Tóth Zoltánné Tanulás tanulása: Bodzás Edit, Kovácsné Bárány Marianne, Somogyiné Bige Erzsébet

A kompetencia alapú oktatási programok bevezetését támogató módszertani képzés:Bodzás Edit, Kéningerné Farkas Mária, Milotainé Balázs Szilvia, Somogyiné Bige Erzsébet, Szokira Jánosné, Tóth Zoltánné

Az IKT oktatásban történő alkalmazása:Bodzás Edit, Kéningerné Farkas Mária, Kovácsné Bárány Marianne, Milotainé Balázs Szilvia, Somogyiné Bige Erzsébet, Szokira Jánosné, Tóth Zoltánné Informatikai alapozó képzés: Kéningerné Farkas Mária, Somogyiné Bige Erzsébet

Mérés-értékelés: Vislóczki Ágnes, Nagyné Czimbula Annamária SNI gyerekek együttnevelése: Soltészné Lekli Erika, Liptákné Lekli Ágnes

Vezető képzése:menedzsmentképzés - Változásmenedzsment, projekt- menedzsment: Baksa Ferencné, Tudlik Ferenc - Új oktatásszervezés az intézmény- ben: Baksa Ferencné, Tudlik Ferenc - IKT alkalmazása: Baksa Ferencné

IPR alkalmazását támogató, tantestületi módszertani képzés (60 ó): 35 pedagógus Helyi tanterv, Pedagógiai Program módosítása: Baksa Ferencné, Antalné Tőkési Gabriella Tantestületi felkészítő nap

Választott tevékenység Sényő: Nyári tábor program: Paszerbovics Edit Napkor: Egy hetes erdei iskolai program: Orosz Györgyné, Tóth László, Kovácsné Bárány Marianne, Hepp Istvánné, Vislóczki Ágnes

Megvalósítási ütemterv Ütemezés tevékenység 2009. augusztus 03. Tantestületi felkészítő nap – projektnyitó értekezlet 2009. június – 2010. augusztus Projektmenedzsment tevékenysége Projektmegbeszélések ( havonta) Nyilvánosság biztosítása 2009. szeptember- 2010. június A kompetencia alapú oktatás implementációja Pedagógiai program, helyi tanterv átdolgozása Hátrányos helyzetű és SNI tanulók esélyegyenlőségének javítása

Megvalósítási ütemterv 2009. október- 2010. június Szaktanácsadók tevékenysége 2009. szeptember- 2010. január A projekt keretében megvalósuló tanári továbbképzések 2009. augusztus- október Oktató csomagok megvásárlása ERFA típusú eszközök beszerzése november Kisértékű tárgyi eszközök beszerzése december Taneszközök beszerzése

Megvalósítási ütemterv 2009. szeptember- november Egy hetes erdei program 2009. október- 2010. április Jó gyakorlatok átvétele az iskolában 2010 február- március Egészséghét megvalósítása 2010. február- április Témahét: Jósika - hét

Megvalósítási ütemterv 2010. március- május Három hetet meghaladó projekt meg- valósítása 2010. június- augusztus Nyári tábor program megvalósulása PEJ beadások Záró PEJ EPEJ 2009. november 05. 2010. május 05. 2010. November Helyszíni ellenőrzés

Nyilvánosság V. sz. Kommunikációs csomag megvalósítása - Kötelező eleme: C típusú tábla elhelyezése Fotódokumentáció készítése Honlapon folyamatos tájékoztatás - Ajánlott eleme: Információs anyagok, kiadványok

Fontos: - a szülők tájékoztatása: évnyitó, évzáró, szülői értekezletek - a tantestület: értekezletek, bemutató órák, munkaközösségi megbeszélések - diákok: DÖK-gyűléseken - a közvetett partnerek tájékoztatása

Dokumentáció Mindenről pontos dokumentáció szükséges: - feljegyzés, jelenléti ív, fotó, esetleg a kész produktum - naplóban is legyen bejegyezve - minden bejövő és kimenő levél ( papír alapú, vagy e-mail)

Nyilvántartás - fenntartás A projekttel kapcsolatos minden dokumentumot elkülönítetten kell tárolni, és legalább 2020. december 31-ig meg kell őrizni Fenntartási kötelezettség: a projekt zárásától számított 5 év

Kockázatok A tanévkezdés és a felkészülésre szánható idő A közbeszerzési eljárások „futamideje” Az eszközök, programcsomagok beszerzése Jó gyakorlatok legitim átvétele A bevont pedagógus „magányossága” A pedagógusközösség motivációja

„A tanítás az, ami megmarad, amikor a tanultakat elfelejtettük”

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!