TÁMOP-3.1.4/09/1 Projektindító tantestületi nap

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
1. TÁMOP /2 Kompetenciaalapú oktatás,egyenlő hozzáférés –Innovatív intézményekben Záró konferencia Mikszáth Kálmán Gimnázium, Postaforgalmi Szakközépiskola.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Lehetőségek és hozadékok a közoktatási intézmények számára
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Európai Uniós Pályázatok
A kompetencia alapú nevelés és oktatás elterjesztése Celldömölkön
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Képesség? Kompetencia?.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP / 08 / 2. A kompetencia alapú.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
TÁMOP-3.1.4/08/ Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben Kiss Gyöngyi szakmai vezető 1.
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Projektnyitó konferencia augusztus 28.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.

Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Új Magyarország Fejlesztési Terv
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Előadás másolata:

TÁMOP-3.1.4/09/1 Projektindító tantestületi nap Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP-3.1.4/09/1 Projektindító tantestületi nap

NYERTÜNK!!! Mit??? nevelési-oktatási gyakorlatának megújítását, ennek keretében kulcskompetencia területek fejlesztésére, oktatási programok és taneszközök bevezetésére, adaptációjára, a szegregációmentes együttnevelési környezet kialakítására, illetve önálló intézményi innováció megvalósítására is lehetőség van.

Projektindító nap célja: Lehetőséget biztosít minden pedagógus számára a pályázati innováció céljainak és eszközrendszerének, szakmai tevékenységeinek megismerésére, áttekintésére.

A TÁMOGATÁS CÉLJA a munkaerő-piaci alkalmazkodáshoz szükséges, az egész életen át tartó tanulás megalapozását szolgáló képességek fejlesztése és kompetencia alapú oktatás elterjesztése Előzmény: HEFOP: modul rendszerű oktatási programok, bevezetése közoktatási intézmények 10 %-ában ; együttnevelés támogatása….30%-ra!!

alapvető célja kompetencia alapú oktatás módszertanának és eszközeinek széleskörű elterjesztését célozza, a tanulók képességeinek és kulcskompetenciáinak egyénre szabott fejlesztését és megerősítését, a rendszerben meglévő szelektív hatások mérséklésével, valamint az egyenlő hozzáférés és esélyegyenlőség szempontjainak érvényesítésével.

ROP+ TÁMOP+ TIOP

Részcélok a kompetencia alapú oktatás elterjesztése a közoktatási intézmények minél szélesebb körében szegregációmentes, együttnevelési környezet kialakítása a digitális írástudás elterjesztése, mindennapi gyakorlattá válásának támogatása

Álljunk meg picit… Mi a „kompetencia” definíciója a közoktatásban??? Mit értünk szegregációmentességen? Mi az a digitális Írástudás, IKT???

„kompetencia” A KÉPESSÉGEK és a KOMPETENCIÁK viszonyáról A kompetenciák a személyiség komponensei, komponensrendszerei, melyek meghatározott funkciót szolgáló motívum- és képességrendszerek. (Nagy József) Egy kompetencia pszichikus feltételeknek olyan rendszere, amely egy jól körülhatárolható feladat hatékony, megfelelő minőségű elvégzésére teszi alkalmassá az embert. A kompetenciák hierarchikus rendszert alkotnak, legtöbbjük komplex abban az értelemben, hogy ismereteket, képességeket, motívumokat szervez egységbe. (Nahalka István)

A képesség: adottságokon alapul (genetikai diszpozíció) tevékenység végzésére való alkalmasság adottságokon alapul (genetikai diszpozíció) csak gyakorlással fejlődik! Többféle képességtípus létezik: általános és speciális képességek

Általános képességek: Többféle tevékenység alapját jelentik: kommunikációs, kooperációs képességek, általános tanulási képességek, kreativitás, gondolkodás Speciális képességek: Egy vagy néhány tevékenység alapját képezi: fizikai képességek (spec. érzékelés), matematikai képesség

A személyiség különböző szférái szerinti képességek: Kognitív (értelmi) Affektív (érzelmi, akarati) Pszichomotoros (mozgásos

A kompetencia: Azok az alapvető személyes tulajdonságok, amelyek eredményeként adott munkakörben egy munkatárs magatartás alapján értékelhető, előre meghatározott kritériumok szerint jó/kiváló teljesítményt nyújt Informális képességek együttese, mindig cselekvéshez kapcsolódik Meghatározott összefüggéshez kapcsolódik (átvihetőség, transzfer problémája; konkrét szituáció megoldása)

Kompetenciatípusok közül csak egyről (Weinert): Általános megismerő kompetenciák: a tulajdonképpeni intellektuális képességek Speciális kognitív kompetenciák: képessé tesz valamilyen speciális tevékenységre (sakkjáték, zongorázás, gépkocsivezetés, stb.); sok időbe telik az elsajátításuk; a rutin is további tudatos ellenőrzést igényel (folyamatos gyakorlás szükségessége)

Kulcskompetenciák: Kiegészítik az alapkészségeket, és feltételül szolgálnak az egyénnek, hogy Új ismereteket sajátítson el Tudását az új igényekhez alakítsa Tudását a szervezetek igényeihez alakítsa Alkalmazkodjon a változó lehetőségekhez Javítson saját lehetőségein (lifelong learning)

A kompetencia alapú iskola elvárásai - a tanulótól: - nagyfokú aktivitás - magas megértési szint erős motiváltság Meggyőződés a pedagógustól: - intenzív együttműködés - intenzív innováció - szakítást a rutinnal

EU: közoktatás fejlesztés LISSZABONI HATÁROZAT: Tagállamok oktatási, képzési rendszerének átalakítása => foglalkoztatás növelése => tudásalapú társadalom megteremtése CÉL: ismeretátadásról a hangsúly áttevődjön az alapkészségek és kulcskompetenciák fejlesztésére, hisz ezek révén bárki képessé válhat az egész életen át tartó tanulásra

NFT 2004-2006: HEFOP projektsorozata: élethosszig tartó tanulási képesség megalapozása hátrányos helyzetű tanulók esélyegyenlőségének biztosítása hatékony segítés az Oktatási Minisztérium középtávú fejlesztési stratégiájának megvalósulásához

HEFOP 3.1…. program: 5 kiemelt kompetencia területre oktatási programcsomag szövegértés - szövegalkotás matematikai – logikai idegen nyelvi (angol, német, francia, magyar mint idegen nyelv) szociális, életviteli és környezeti életpálya – építési kompetenciák Megalapozza: óvodai programcsomag

Programcsomagok típusai: „A” típusú Teljes műveltségterületi rendszer (pl. szövegértés komp.:magyar nyelv és ir. helyett) „B” típusú Kereszttantervi modulok (pl. szövegértés komp.:földrajz, tört…órán) „C” típusú Tanórán kívül feldolgozható modulok

HEFOP-3.1.1 projekt A SULINOVA Kht által fejlesztett központi program tartalmai: A kompetencia alapú oktatás elterjesztése oktatási programcsomagok által A tartalmi fejlesztéseket befogadni tudó szervezeti kultúra fejlesztése Pedagógus továbbképzési projektek Az info - kommunikációs kultúra fejlesztése A fejlesztéseket támogató kutatási programok Mérési – értékelési programok

HEFOP 3.1.2 program: „A Térségi Iskola és Óvodafejlesztő Központok megalapítása a kompetencia – alapú tanítási – tanulási programok elterjesztése érdekében ” (TIOK) HEFOP 3.1.3 program: felkészülés – intézmények HEFOP 3.1.4 program: „A kompetencia – alapú oktatás elterjesztése”

HEFOP 2.1…. program: HEFOP/2.1.1-………..2.1.9 SNI HH HHH

Konkrétan a TÁMOP-3.1.4-ről: fenntartó: a) legfeljebb 5 feladatellátási hely fejlesztésére nyújthatta be pályázatát b) különböző életkorokat és közoktatási szinteket figyelembe véve - lehetőség szerint az oktatás minél teljesebb vertikumát fogja át c) komplex szaktanácsadó

A PÁLYÁZAT TARTALMA Kötelezően megvalósítandó tevékenységek, beszerzések: a) A kompetencia alapú oktatás implementációja b) A hátrányos helyzetű és SNI tanulók esélyegyenlőségének javítása c) Az új módszerek intézményi alkalmazása, elterjesztése, önálló intézményi innováció megvalósítása

a) A kompetencia alapú oktatás implementációja A Nat szerinti kulcskompetencia-területek fejlesztését, újszerű tanulásszervezési eljárások alkalmazását támogató oktatási programok és taneszközök bevezetése, adaptációja: „Szövegértés-szövegalkotás” min. 1 tanulócsoport „Matematika” min. 1 tanulócsoport további egy választott min. 1 tanulócsoport Tantárgytömbösített oktatás a szakrendszerű oktatásban

műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása komplex óvodai program bevezetése min. 1 csoport újszerű tanulásszervezési technikák alkalmazását segítő, a kulcskompetenciák fejlesztését támogató modern pedagógiai módszertan alkalmazása: három hetet meghaladó projekt / tanév egy témahét megszervezése / tanév moduláris oktatási program megszervezése (pl. egészséges életmód, környezetvédelem, demokráciára nevelés, játék, érzelmi-erkölcsi nevelés stb. témakörben)

Digitális tartalmak, taneszközök oktatási gyakorlatban való használata, digitális készségek fejlesztése: érintett tanórák 25%-a IKT-eszközzel támogatott A pedagógusok felkészítése fentiek intézményi megvalósítására, szaktanácsadói támogatás igénybevétele. Menedzsmentképzés a vezetők számára általános pedagógiai módszertani képzések kompetencia alapú oktatási programok alkalmazását támogató módszertani képzés IKT oktatásban történő alkalmazását segítő képzés

Kötelező szaktanácsadói szolgáltatások: o Intézményi folyamat-szaktanácsadó (intézményvezetés, intézményi fejlesztési folyamat) o IKT fejlesztési folyamat-szaktanácsadó o Kompetenciaterületi mentor-szaktanácsadó (pedagógiai módszertan) o IKT fejlesztési mentor-szaktanácsadó (pedagógiai módszertan)

tanulói és tanári taneszközök beszerzése, valamint az óvodai program moduláris nevelési eszközeinek beszerzése.

ÓVODAI PROGRAMCSOMAG Pedagógiai koncepció I-III. Komplex fejlesztési terv Gyermek fejlődésének nyomon követése Tématervjavaslat Differenciálási szintek Módszerek Eszközök

ÓVODAI PROGRAMCSOMAG

b) A hátrányos helyzetű és SNI tanulók esélyegyenlőségének javítása H. h. gyerekek és a sajátos nevelési igényű gyerekek többségi óvodákban, iskolákban való integrálását elősegítő programok intézményi alkalmazása, az elsajátítottak intézményi adaptációjának megvalósítása. A lemorzsolódás és kirekesztődés megelőzését támogató személyközpontú, egyéni tanulási utak, komplex végigkísérési folyamatok kialakítása.

tanulók integrációját elősegítő célzott fejlesztési program, ha a h. h tanulók integrációját elősegítő célzott fejlesztési program, ha a h.h. 40%-ot meghaladja A pedagógusok felkészítése fentiek intézményi megvalósítására, szaktanácsadói támogatás igénybevétele. 40%-ot meghaladó HH-tanuló arány felett tantestületi IPR-képzés 40%-ot meghaladó HH-tanuló arány felett IPR-hez kapcsolódó tantestületi módszertani képzés SNI-tanulók érintettsége esetén együttnevelésre felkészítő tréning

Kötelezően tervezendő tanácsadói szolgáltatások: o 40% feletti HH-tanuló arány felett esélyegyenlőségi folyamat-szaktanácsadó O 40% feletti HH-tanuló arány felett IPR-módszertani mentor-szaktanácsadó

c) Az új módszerek intézményi alkalmazása, elterjesztése, önálló intézményi innováció megvalósítása a feladatellátási hely sajátosságainak megfelelő, a tervezett fejlesztésekhez illeszkedő, már kifejlesztett, kipróbált és jól bevált pedagógiai módszerek, eljárások megismerése, adaptációja ("jó gyakorlatok átvétele"). saját innováció megvalósítása.

Az intézmény pedagógiai dokumentumainak módosítása Az intézmények pedagógiai programjának, informatikai stratégiájának összehangolása az IKT alapú kompetenciafejlesztés céljaival projektindító nap, amely lehetőséget biztosít minden pedagógus számára a pályázati innováció céljainak és eszközrendszerének, szakmai tevékenységeinek megismerésére.

Egyéb támogatható tevékenységek pedagógus továbbképzési programok tervezése továbbképzésen résztvevő pedagógusok helyettesítési díjának, illetve a továbbképzés egyéb kapcsolódó költségeinek elszámolása oktatási, pedagógiai tanácsadói szolgáltatás tervezésére és megvalósítására pedagógusok által végzett fejlesztési, innovációs tevékenység, új pedagógiai, módszertani produktumok létrehozása

Szakmai együttműködések kialakítása egyéb szolgáltatások igénybe vételére, (színházakkal, múzeumokkal, könyvtárakkal való együttműködés kialakítása közös oktatási programok megvalósítására, helyi társadalom szereplőivel közös programok szervezése, környezetvédelem, üzemlátogatás, erdei iskolai programok megvalósítása, stb.) Mérés-értékelési felkészítés a nevelőtestület 1-2 tagjának kompetencia alapú oktatás megvalósításához szükséges, intézményi szinten (is) használható digitális tartalmak, tananyagok, oktatási szoftverek beszerzése.

Amire figyelni kell… a helyi nyilvánosság biztosítása egy teljes tanévet (2009/2010-es tanév) magába foglaljon, amikor a tervezett pedagógiai fejlesztések csoport és osztálytermi szinten, teljes tanévet átfogóan valósulnak meg. ajánlott maximum csoport- és pedagóguslétszám: Monitoring mutatók:……!!!

Szaktanácsadók igénybevétele: kizárólag külső szolgáltatótól Taneszköz vásárlás: Tankönyvjegyzékről (a kompetencia alapú oktatás céljainak megfelelőek közül), illetve a miniszter által kiadott kompetencia alapú oktatási programok (programcsomagok) közül lehet kiválasztani. Bevezetéséhez szükséges oktatási segédletek, taneszközök beszerzése a 11/1994. (VI.8) MKM rendelet 7. sz. melléklet alapján történhet. Pedagógusok többletmunkája: Honorárium

a regionális hálózatkoordinációs központok (TÁMOP 3. 2 a regionális hálózatkoordinációs központok (TÁMOP 3.2.2 kedvezményezettjei) a megvalósítás során szakmai támogatást nyújtanak, _______ adatszolgáltatási kötelezettség...

A projekt befejezése max. 20 hónap Fenntartási kötelezettség 5 év - A pedagógiai program módosításának megfelelő gyakorlat folytatása - kompetencia alapú oktatás módszertanának és eszközeinek megjelenítése és alkalmazása tanulásszervezési eljárások, módszerek megjelenítése és további alkalmazása, mely elősegíti, vagy lehetővé teszi a kompetencia alapú oktatás elterjedését, illetve az integrált nevelés céljainak megvalósulását - Esélyegyenlőségi problémákra ütemezett feladatok megvalósítása

Amire figyelni kell a megvalósításkor: mellékeltek listája Közoktatási esélyegyenlőségi helyzetelemzés és intézkedési terv Komplex intézményi és IKT helyzetelemzés, amelyhez csatolva van a komplex szaktanácsadó egyetértő nyilatkozata Szakmai feladatterv Részletes Költségvetés és szöveges indoklás Szakmai együttműködési megállapodás

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Fehérvári Krisztina Telefon: 0620/9819-232 Email: fehervarik@gmail.com