A szakképzési hozzájárulásból nyújtható fejlesztési támogatások a 2008. évi jogszabály változások tükrében.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
Advertisements

AKKREDITÁLT ISKOLAI RENDSZERŰ FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS KOLLÉGIUMA EGYESÜLET „ SZAKMAI GYAKORLAT A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN” WORKSHOP Budapest október.
A szakképzési hozzájárulás évi elszámolása a jogszabályok tükrében, különös tekintettel a gyakorlati képzést folytató gazdálkodó szervezetekre.
AKTUÁLIS FELADATOK A TANÜGYIGAZGATÁSBAN
Szakképzési hozzájárulás
1 A felnőttképzés aktuális jogi környezete Nagy Zsolt.
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
Az IKSZT címbirtokos szervezetek működtetési kötelezettségeiről VM Vidékfejlesztési, Képzési és Szaktanácsadási Intézet Budinszki István szeptember.
A szakképzési hozzájárulásból nyújtható fejlesztési támogatások nyújtása és fogadása 2010.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
2012. évi adótörvény változások. Az adótörvényeket módosító törvények évi CLVI. törvény az egyes adótörvények és azzal összefüggő egyéb törvények.
Méltányossági elvek a közoktatásban
Mátyus Mihály Osztályvezető
Az új szakképzési hozzájárulási rendszer
A SZAKMAI VIZSGA A diaképek az NSZFI munkatársai által készítet tájékoztató anyagok felhasználásával készültek. Budapest, december 8.
A 259/2002. (XII.18.) Korm. rendelet január 1-től hatályos módosítása
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Iskola Tagjai: RFKB Támogatások Iskola 1500 fő Képzési irány, arány Önkormányzati fenntartó Szakképzés szervezési társulás (költségvetési szerv) mint.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
A szakképzési hozzájárulásból nyújtható fejlesztési támogatások nyújtása és fogadása 2010.
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
Gyakorlati képzőhelyek ellenőrzése A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara szakképzési Önkormányzati Szabályzata ( )
Szakképzési hozzájárulás Saját dolgozó képzési költségeinek elszámolása 2011.
NAK, Szakképzési Igazgatóság
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A kamarai garanciavállalás jogi kérdései
A Bit módosítása évi LXXXVI. tv június január január 1.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
KÖZPONTI MUNKAHELYMEGŐRZŐ TÁMOGATÁSI RENDSZER (1991. IV. tv. Flt; 6/1996. MÜM rendelet; 1/2009. MAT határozat) Németh Zsolt igazgató Nyugat-dunántúli Regionális.
A szakképzési hozzájárulás FORRÁSOK évi CLV. törvény – a szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról évi.
A SZAKKÉPZÉSI HOZZÁJÁRULÁS SZABÁLYAI január 1.
A SZAKKÉPZÉSI HOZZÁJÁRULÁS VÁLTOZÁSAI SZEPTEMBER ÉS JANUÁR.
A szakképzési hozzájárulás elszámolása, dokumentálása 2008.
1 Szakképzési hozzájárulás Pósa Józsefné február 06. Adó? Forrás!
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
Szakképzési hozzájárulás szabályainak évközi változásai, valamint a től hatályos módosulások.
A szakképzési hozzájárulás Lászlóné Szép Györgyi Bejegyzett, bronzjelvényes igazságügyi adó- és könyvszakértő, felnőttképzési szakértő előadása Szakmai.
A szakképzési hozzájárulás Törvények, rendeletek A szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról szóló évi CLV. törvény.
A szakképzési hozzájárulás Törvények, rendeletek A szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról szóló évi CLV. törvény.
A szakképzési hozzájárulás felhasználása és elszámolása. A szakképzési hozzájárulásról szóló törvény változásai a gyakorlati képzést folytató gazdálkodó.
A szakképzési hozzájárulás elszámolása, bevallása, dokumentálása Bevallás 2007.
„Tanulószerződéssel a munka világában” c. Országos Konferencia A szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról szóló évi LXXXVI.
A SZAKKÉPZÉSI HOZZÁJÁRULÁS FELHASZNÁLÁSA, ELSZÁMOLÁSA 2011.
Kell a jó szakember! Cséfalvay Ágnes. A kamara közjogi feladatai A gyakorlati képzőhelyek és kétszintű ellenőrzése A tanulószerződések megkötése, ellenőrzése,
 a Munka Törvénykönyvéről szóló évi XXII. törvény (a továbbiakban: Mt.)  a szakképzésről szóló évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szt.) 
A szakképzési hozzájárulás Törvények, rendeletek A szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról szóló évi CLV. törvény.
Gyakorlati képzőhely ellenőrzés HAJDÚ-BIHAR MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA CHAMBER OF COMMERCE AND INDUSTRY OF HAJDÚ-BIHAR COUNTY DEBRECEN PETŐFI.
Jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény (Nkt.) A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény (Szt.) 229/2012. (VIII. 28.)
A Kereskedelmi és Iparkamarák szakképzési feladatai 2012.
 a szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról szóló évi CLV. törvény (továbbiakban: új Szht.);  a gyakorlati képzés.
 a szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról szóló évi CLV. törvény (továbbiakban: új Szht.);  a gyakorlati képzés.
1 A Nyugat-Dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Nagykanizsai Kirendeltség és Szolgáltató Központ Munkaerőpiaci képzés.
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
A szakképzési hozzájárulás évi elszámolása a jogszabályok tükrében, különös tekintettel a gyakorlati képzést folytató gazdálkodó szervezetekre.
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény GAZDÁLKODÓI TÁJÉKOZTATÓ Berta-Mudri Krisztina Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság Háza 8000.
A szakképzési hozzájárulás hatékony felhasználása Cséfalvay Ágnes.
A szakképzési hozzájárulás teljesítése
A gyakorlati képzés szervezése feladtok – finanszírozás
A szakképzési hozzájárulás felhasználása, elszámolása 2011.
A szakképzési hozzájárulás teljesítése
A szakképzési hozzájárulás teljesítése
SZAKKÉPZÉSI HOZZÁJÁRULÁS
Szakképzési pályaorientációs fórum
A szakképzési hozzájárulás felhasználása, elszámolása 2011.
A szakképzési hozzájárulás felhasználása, elszámolása 2011.
A szakképzési hozzájárulás felhasználása, elszámolása 2011.
Előadás másolata:

A szakképzési hozzájárulásból nyújtható fejlesztési támogatások a évi jogszabály változások tükrében

Szakképzésről szóló évi LXXVI. törvény évi LXXXVI. törvény a szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról (SZHT) 13/2008. (VII. 22.) SZMM rendelet a szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról szóló évi LXXXVI. törvény végrehajtásáról (Rend.)

SZHT 4. § együttműködési megállapodás, vagy tanulószerződés alapján szki és szi tanuló gyakorlati képzésének megszervezésével (SZHT mellékletében meghatározott költségek elszámolhatóak a szk hj terhére. 1. Tanulók, hallgatók pénzbeli juttatása, és díjazása Max. minimálbér 50 %-a + járulékok 2. Tanulóknak, hallgatóknak juttatott munkaruha, védőeszköz, tisztálkodási eszköz, étkezés, útiköltség (1000 Ft/fő), szállásköltség (1000 Ft/fő) 3. Tanulók, hallgatók felelősségbiztosítása, orvosi ellátása 4. Szintvizsga szervezése 5. Adminisztráció költségei 6. Munkaviszonyban álló oktató díjazása Bér + Tb és egyéb járulékok, + útiköltség térítés Gyakorlati képzést nem szervezők (bevallás, befizetés, elszámolás  APEH) 7. Csoportos gyakorlati képzést szolgáló tárgyi eszközök beszerzése, bérlete, működtetéséhez szükséges szoftverek Alapképzést is szolgáló tanműhely bérleti, munkavédelmi, tűzbiztonsági és közüzemi szolgáltatásainak díjai 8. Anyagköltség Minimálbér 20 %-a tanulószerződéses tanulók után évente (hiány-szakképesítés 40%) 9. Saját dolgozó szakképzési költsége (33%,60%) 10. Fejlesztési támogatás (70%, 37%, 10%) Befizetés: 30%, Felhasználható: 70% A szakképzési hozzájárulási kötelezettség terhére figyelembe vehető költségek

Szakképzési hozzájárulás felhasználása gyakorlati képzést nem folytató hozzájárulásra kötelezettek esetén 30 % befizetési kötelezettség az APEH által vezetett számlára 70 % a következő célokra fordítható, felhasználható 70 % fejlesztési megállapodás alapján 33 % (60 %) saját munkavállaló TISZK, speciális szakképző iskola, képzési költségeinek elszámolása Központi képzőhely és felsőoktatási intézmény támogatása 0 % saját munkavállaló képzési 37 % (10%) fejlesztési megállapodás költségeinek elszámolása alapján TISZK, speciális szakképző iskola, Központi képzőhely és felső- oktatási intézmény támogatása

Fejlesztési támogatás fogadása szeptember 1-től (13/2008. SZMM Rend. 13. §) A hozzájárulásra kötelezett a kötelezettségét a Szakképzési törvény 2. §-a (5) bekezdésében meghatározott térségi integrált szakképző központ (TISZK) részét képező iskolai rendszerű szakképzést folytató intézményben folytatott gyakorlati oktatás és gyakorlati képzés tárgyi feltételeinek fejlesztését – tárgyieszköz-beszerzést – közvetlenül szolgáló fejlesztési támogatás nyújtásával is teljesítheti. A hozzájárulásra kötelezett a fejlesztési támogatást a TISZK-en belül: -az Szt. 2. §-a (5) bekezdésének b)-c) pontjában meghatározott intézmény fenntartójának, -az Szt. 2. §-a (5) bekezdésének a) pontjában meghatározott társulásnak, -az Szt. 2. §-a (5) bekezdésének a) pontjában meghatározott nonprofit gazdasági társaságnak és -Az Szt. 2. §-a (5) bekezdésének d) pontjában meghatározott szakképzés-szervezési társaságnak adhatja át, -ha a TISZK keretei között működő szakképzési feladatot ellátó intézmény vagy intézmények nappali rendszerű iskolai oktatásban részt vevő szakképző iskolai tanulóinak létszáma – az iskola hivatalos statisztikai jelentése szerint három tanítási év átlagában – legalább 1500 fő és a TISZK-et az NSZFI nyilvántartásba vette.

Fejlesztési támogatás fogadása szeptember 1-től A hozzájárulásra kötelezett a fejlesztési támogatás a speciális szakiskolának és készségfejlesztő speciális szakiskolának, Központi képzőhelynek, valamint a felsőoktatási intézménynek gyakorlati képzés támogatására is átadhatja. A fejlesztési támogatás összege csak a hozzájárulásra kötelezettnél képződött bruttó kötelezettség 70 százalékának megfelelő mértékig vehető figyelembe kötelezettségcsökkentő tételként. A felsőoktatási intézmény számára nyújtott fejlesztési támogatás a bruttó kötelezettség legfeljebb 35 százaléka lehet.

Fejlesztési támogatás Az Szt. 2. § (5) bekezdés b)-c) pontjában meghatározott Intézményfenntartó, Az Szt. 2. §. (5) bekezdés a) pontjában meghatározott támogatást társulás, nonprofit gazdasági és társaság és fogadók Az Szt. 2. § (5) bekezdés d) pontjában meghatározott szakképzés-szervezési társaság A Központi Képzőhely a kapott fejlesztési támogatást a TISZK részét képező, a fejlesztési megállapodásnak megfelelő iskolai rendszerű szakképzést folytató: -közoktatási intézménynek, -felsőoktatási intézménynek, támogatást felhasználók -központi képzőhelynek továbbadhatja, Feltéve, ha a támogatás felhasználásáról, valamint a támogatással összefüggő, a végrehajtási rendeletben rögzített jogokról és kötelezettségekről megállapodást kötnek.

Fejlesztési támogatás felhasználásának határideje A pénzbeli fejlesztési támogatást  az Szt. 2. § (5) bekezdés b)-c) pontjában meghatározott intézmény fenntartó,  az Szt. 2.§ (5) bekezdés a) pontjában meghatározott társulás, nonprofit gazdasági társaság és  az Szt. 2.§. (5) bekezdés d) pontjában meghatározott fejlesztési szakképzés-szervezési társaság, támogatásban  a központi képzőhely,  a speciális szakiskola, részesített  a készségfejlesztő speciális szakiskola és  a felsőoktatási intézmény  A TISZK részét képező közoktatási intézmény köteles az átvétel évét követő év december 31. napjáig felhasználni. Ha a támogatásban részesített a fejlesztési támogatást az előbbiekben meghatározott határidőig nem használja fel, akkor a támogatás fel nem használt részét köteles 30 napon belül az NSZFI-hez befizetni.

Fejlesztési támogatási szerződés kötelező tartalma 1. A fejlesztési támogatás nyújtásáról fejlesztési megállapodást kell kötni. A fejlesztési megállapodásnak a következőket kell tartalmaznia: a) a megállapodást kötő felek aa) nevét (cégnevét), önkormányzat vagy önkormányzatok társulása esetén az önkormányzat vagy társulás nevét, ab) székhelyét, ac) adószámát, ad) statisztikai számjelét, ae) cégjegyzék számát, egyéni vállalkozói igazolvány számát, nyilvántartási számát, önkormányzat vagy önkormányzati társulás törzskönyvi nyilvántartási számát. af) bankszámlaszámát, ag) térségi integrált szakképző központ keretei között működő szakképző iskolák, továbbá speciális szakiskolák és a készségfejlesztő speciális szakiskolák esetében a közoktatásról szóló 1993.évi LXXIX. Törvény végrehajtásáról szóló 20/1997. (II.13.) Korm. rendelet 12/B.§ (3) bekezdése szerinti azonosítókat, ah) felsőoktatási intézmény esetében az OM-azonosítóját,

Fejlesztési támogatási szerződés kötelező tartalma 2. b) a fejlesztési támogatás átvételére jogosult szakképző iskola tanulóinak gyakorlati oktatása és gyakorlati képzése, a speciális szakiskola és készségfejlesztő speciális szakiskola tanulóinak képzése, valamint az Ftv. hatálya alá tartozó gyakorlati képzés esetében a támogatandó szakmacsoport, szak, szakképesítés megnevezését és a gyakorlati oktatás és gyakorlati képzés helyszínét és időtartamát. c) a tárgyévben gyakorlati oktatásban és gyakorlati képzésben részesülő tanulók szakmacsoportonkénti, szakképesítésenkénti létszámát, illetve az érintett hallgatók szakonkénti, évfolyamonkénti létszámát, d) a hozzájárulásra kötelezett által nyújtandó fejlesztési támogatás összegét, az átadás módját, e) a tárgyi feltételek javítását szolgáló tervezett fejlesztések felsorolását, illetve tárgyi eszköz átadása esetén az átadásra kerülő tárgyi eszköz megnevezését, könyv szerinti értékét, egyedi azonosító adatait, f) a fejlesztési támogatás felhasználásának és a fejlesztési támogatásban részesítettnek az erről szóló, a támogató részére megküldendő beszámolásnak a határidejét, g) a szakképzés korszerűsítéséhez szükséges tananyag- és taneszközfejlesztést, valamint a szakmai elméleti és gyakorlati tantárgyakat oktató tanárok, szakoktatók és gyakorlati oktatók akkreditált továbbképzését szolgáló programok felsorolását.

Fejlesztési támogatások felhasználása ( től) Az iskolai rendszerű szakképzést folytató, illetve felsőoktatási intézményben folytatott gyakorlati oktatás és gyakorlati képzés tárgyi feltételeinek fejlesztését – tárgyieszköz-beszerzést – közvetlenül szolgáló felhalmozási kiadásokra teljes összegben. A fejlesztési támogatásból megvalósított, a szakképző iskolában szervezett gyakorlati oktatást és gyakorlati képzést, a központi képzőhelyeken a szakképző iskolai tanulók gyakorlati oktatását és gyakorlati képzését, valamint az Ftv. hatálya alá tartozó gyakorlati képzést szolgáló tárgyi eszköz működtetési költségeinek finanszírozására a fejlesztési támogatásnak legfeljebb 15 százaléka, továbbá A szakképző iskolák és a felsőoktatási intézmények esetében a szakképzés korszerűsítéséhez szükséges tananyag- és taneszköz- fejlesztéshez, valamint a szakmai elméleti és gyakorlati tantárgyakat oktató tanárok, szakoktatók és gyakorlati oktatók akkreditált továbbképzéséhez a fejlesztési támogatás 5 százaléka használható fel.

Fejlesztési támogatás fogadásához kapcsolódó kötelezettségek A fejlesztési támogatás átadása és távétele is nyilvános. A kapott fejlesztési támogatást (a támogatás tényének, a támogató nevének, címének, a támogatás összegének, valamint a támogatás felhasználás helyének megjelölésével) nyilvánosságra kell hozni a tárgyévet követő év január 31. napjáig a fejlesztési támogatásban részesített honlapján, és a tárgyévet követő második év január 31- ig a honlapon kell tartani. A fejlesztési támogatásban részesített a tárgyévet követő év március 15. napjáig köteles megküldeni a végrehajtási rendeletben előírt adatszolgáltatását az NSZFI részére. Hibásan vagy pontatlanul kitöltött, illetőleg ellentmondó adatokat tartalmazó adatszolgáltatás esetén az NSZFI a kötelezettet, legfeljebb két alkalommal, 5 napos határidő biztosításával hiánypótlásra szólítja fel. A hiánypótlás nem vagy nem határidőre történő teljesítése esetén a támogatásban részesítettel szemben a következő jogkövetkezményeket kell alkalmazni: ha a fejlesztési támogatásban részesített nem az Szht. És a végrehajtási rendelet szerint fogadja, vagy a támogatásban részesített, illetve a támogatást felhasználó nem e jogszabályoknak megfelelően használja fel a fejlesztési támogatást, továbbá nem vagy csak részben teljesíti a fejlesztési megállapodásban vállalt kötelezettségeit, a fejlesztési támogatás egészét vagy a nem megfelelően felhasznált részét, a támogatás átvételének napjától a visszafizetés napjáig számított, kamattal növelt összegben vissza kell fizetnie. A fejlesztési támogatásban részesített abban az esetben köthet a tárgyévre fejlesztési támogatás átvételéről szóló megállapodást, ha a fent előírt kötelezettségeinek eleget tett.

A kapott fejlesztési támogatást, illetve a fejlesztési támogatás keretében átvett tárgyi eszközt a fejlesztési támogatásban részesített, illetve a támogatást felhasználó elkülönítetten köteles nyilvántartani. A nyilvántartásnak tartalmaznia kell:  a fejlesztési támogatás és a megvalósulásának dokumentumait: - a fejlesztési megállapodás és a pénzügyi teljesítés, - a támogatás felhasználásának helyére vonatkozó dokumentum, - a tárgyi eszköz beszerzést igazoló számla, - a tárgyi eszköz átvételi jegyzőkönyv, - a tárgyieszköz-karton, - az elszámolt működetési költségek, - a tananyag- és taneszköz-fejlesztés, valamint - az akkreditált továbbképzések felsorolása és költségei, továbbá  a tárgyévi fejlesztési támogatás átadásának dokumentumait. Elkülönített nyilvántartási kötelezettség

Használati kötelezettség A fejlesztési támogatásból beszerzett, felújított – elkülönítetten nyilvántartásba vett tárgyi eszköznek, illetve a fejlesztési támogatás keretében átvett tárgyi eszköznek legalább 5 évig – ingatlan esetében 10 évig – a gyakorlati képzés céljait kell szolgálnia. Tárgyi eszközként elszámolt biológiai alapok, tenyészállatok és szaporító anyagok esetében az időtartam 5 évnél rövidebb lehet, ha azt termesztési, illetve tenyésztési okok indokolják. A tárgyi eszköz csak az NSZFI előzetes írásbeli engedélyével terhelhető meg. A tárgyi eszköz csak a gyakorlati oktatást, gyakorlati képzést folytató intézmény tanrendjében meghatározott gyakorlati képzési időn kívül adható bérbe. A tárgyi eszköz esetébe, ha a rendeltetésszerű használatbavétel hónapjától számított 5 éven, illetve – ha a tárgyi eszköz ingatlan – 10 éven belül a) a tárgyi eszközt értékesítik, a jelzett időszak hátralévő hónapjaira időarányosan eső bekerülési értéknek, b) a tárgyi eszközt bérbe adják, legfeljebb a jelzett időszak hátralévő hónapjaira jutó bérleti díj összegének, azt a hányadát kell befizetni az EFK számlára a tárgyévet követő év január 30-ig, amilyen arányban a tárgyi eszköz beszerzése a fejlesztési támogatás terhére elszámolásra került. A fentiekkel kapcsolatos befizetési kötelezettségét a fejlesztési támogatásban részesített az adatszolgáltatásában tüneti fel.

Megszűnés esetén A támogatásban részesített a megszűnésről (megszűnéséről) köteles írásban értesíteni az NSZFI-t az állami adóhatóságot. Ha a támogatásban részesített, vagy a TISZK részét képező, a fejlesztéssel érintett szakképző intézmény megszűnik, és a fejlesztéssel érintett szakmacsoport vagy szakma képzését más, a TISZK részét képező szakképző intézményben nem folytatják, akkor a fejlesztési támogatás felhasználásáról a megszűnést megelőző 5 évre, ingatlan esetén 10 évre vonatkozóan a támogatásban részesített köteles elszámolást és adatszolgáltatást a megszűnés elhatározását követő 15 napon belül benyújtani az NSZFI-hez. Az adatszolgáltatásnak tartalmaznia kell a megszűnés időpontjában rendelkezésre álló fejlesztési támogatás összegét. Az NSZFI az elszámolást 30 napon belül ellenőrzi, a megszűnő fejlesztési támogatásban részesített befizetési kötelezettségét megállapítja. A megállapított összeget a fejlesztési támogatásban részesített 60 napon belül köteles befizetni. A fejlesztési támogatásban részesített jogutóddal való megszűnése esetén a jogutód köteles írásban értesíteni az NSZFI-t, és adatot kell szolgáltatnia a jogutóddal l való megszűnés időpontjában rendelkezésre álló fejlesztési támogatás összegéről és a fejlesztéssel érintett szakmacsoport, illetve szakma gyakorlati képzésében résztvevő tanulók számáról. A jogutód az adatokat köteles a honlapján közzétenni.

Elérhetőség Nyírségi Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft. Tel: 42/

Közokt. tv. 67. § (5) A szakiskolai és a szakközépiskolai szakképzés megszervezhető oly módon is, hogy a csak szakképzési évfolyammal működő szakiskola, szakközépiskola vagy az arra alapító okiratában felhatalmazott szakiskola, illetve szakközépiskola (a továbbiakban: szakmai vizsgára felkészítő iskola) a szakképzési évfolyamán készíti fel - részben vagy egészben - a szakképzési évfolyam követelményeire egy vagy több másik szakiskola, szakközépiskola (a továbbiakban: küldő iskola) tanulóit. A szakképzési feladatok közös feladatellátás keretében történő megoldása esetén a küldő iskola szakképzési évfolyamainak száma csökkenthető, illetve a küldő iskola szakképzési évfolyam nélkül is működhet. A szakiskola, szakközépiskola tanulója a szakmai vizsgára felkészítő iskola szakképzési évfolyamába - az átvételre vonatkozó rendelkezések szerint - ugyanazokkal a feltételekkel léphet át, mintha a tanulmányait a küldő iskolában folytatná tovább. Az érintett iskolák alapító okiratában kell rögzíteni, melyek azok a szakképzéssel összefüggő feladatok, amelyeket közös feladatellátás keretében oldanak meg. A szakmai vizsgára felkészítő iskola és a küldő iskola nevelőtestülete összehangolja az iskolák pedagógiai programjait a tanulmányok szakképzésbe történő beszámítása tekintetében.

A fejlesztési támogatás felhasználása A fejlesztési támogatásból megvalósított gyakorlati képzést szolgáló tárgyi eszköz működtetési költségeinek fejlesztési támogatásból történő finanszírozása a költségelszámolással érintett tárgyi eszköznek az elkülönített nyilvántartása alapján lehetséges. A támogatásban részesített speciális, készségfejlesztő speciális szakképző iskolák, illetve a támogatást felhasználó szakképző iskolák és a felsőoktatási intézmények esetében a szakképzés korszerűsítéséhez szükséges tananyag- és taneszköz-fejlesztésnek, valamint a szakmai elméleti és gyakorlati tantárgyakat oktató tanárok, szakoktatók és gyakorlati oktatók akkreditált továbbképzésének a fejlesztési támogatásból történő finanszírozására a költségelszámolás elkülönített nyilvántartása (tananyag- és taneszköz-fejlesztések dokumentumai, költségeik, az akkreditált továbbképzések, a résztvevő tanárok és oktatók, költségeik) alapján van lehetőség.