Differenciált tanulásszervezés TKM1016L

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
A tanári munka értékelése
Differenciált tanulásszervezés 3. Szervezési módok, munkaformák
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
1Tanügyigazgatás aktualitásai. Szakmai területet érintő szabályozás •Pedagógiai programPedagógiai •Gyakornoki szabályzatGyakornoki Szervezeti működés,
Dalton-tervvel a sikeresebb iskoláért.
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
A koragyermekkori nevelésről
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
KAPOSI JÓZSEF 1993-as közoktatási törvény. Alkotmányos jogok 1. Az alkotmány XII. fejezetében az alapvető jogok és kötelezettségek között rögzíti: A művelődéshez.
A megismerésről másként – konstruktivista pedagógia
Az integrált oktatás modellje Nahalka István Egyetemi docens
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
Az intézményes nevelés: szervezet, a „rejtett tanterv”,
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Gyakorlati tanácsok és módszerek a jogkövető magatartás kialakításában.
Javaslatok a magyar közoktatás megújítására Eltérő álláspont a Zöld könyvről.
A mentorrá vált pedagógus a Foglalkoztatásba ágyazott képzés (FÁK) című programban Singer Péter
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
AZ ISKOLA.
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Az ember futhat, de nem menekülhet a megmérettetés elől. Az egyetlen gyerek se maradjon ki a mérésből jelszavát hangoztató korban az oktatásban dolgozóknak.
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Kompetensek lettünk? június 27..
Helen Parkhurst Dalton-terve Gömöry Zsuzsa Ilse Mayer mellékleteivel.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Példa egy ppt prezentációhoz
Elemzési szempontok az óvodai matematikai foglalkozásokhoz.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Integráció, inkluzió PPK,
A differenciálás iskolán belüli és iskolaközi lehetőségei
DIDAKTIKA: témák, szakirodalmak 2008/2009. TANÉV 1. FÉLÉV.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Pedagógiai válaszaink az egyéni különbségek elfogadására
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában. TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi.
Egy nyílt levél elő- és utóélete
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Idegen nyelvek tanítása az alternatív iskolákban
IPR 2009/2010.
Közoktatási alapismeretek
Közoktatási vezető II. félév
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
Báthory Zoltán: Pedagógiai értékelés (A mérés, értékelés szerepe a pedagógiai folyamatban és az intézmény-rendszerben). MÉCS konferencia, Kecskemét,
A pedagógiai kutatás általános kérdései. A téma váza A pedagógiai kutatás tárgya, célja, helye a tudományos kutatások rendszerében A pedagógiai kutatás.
Előadás másolata:

Differenciált tanulásszervezés TKM1016L Dr. Szabó Antal szaboa@nyf.hu

Követelmények A gyakorlati jegy megszerzésének alapja: Egy differenciáláson alapuló foglalkozás megfigyelése, leírása és a vonatkozó szakirodalommal való összehasonlító elemzése Terjedelem: kb. 6 gépelt oldal Határidő: 2008. december 10.

Célkitűzések Szemléletformálás Korszerű oktatáselméleti műveltségbővítés A hatékony tanulásszervezés kialakítása A hátránycsökkentés igényének megerősítése

„Mindenki egyenlő, de nem egyforma.” Patricia Broadfoot Kiindulás Minden gyereknek joga van a neki megfelelő nevelésre és oktatásra. Milyen legyen a kötelező iskolai tanítás alapvető viszonya a tanulásra kötelezetthez? Gyerek viszonyát - a kötelezőség Iskola viszonyát - a gyerek jogai oldaláról nézzük.

Elemzés Diagnózis: 1. A gyerekek különbözőek (részben születésüknél, részben szocializációs folyamataiknál fogva). 2. Az oktatásból való profitálásuk egyenlőtlen, ha az oktatás nem alkalmazkodik. Következtetés: Tessék alkalmazkodni.

Alkalmazkodás Az iskolai intézményrendszer („Minden gyereket a neki megfelelő iskolába”) Intézményen belüli differenciálás (Osztályokba sorolás, komprehenzív iskolák) Osztályon/csoporton belüli differenciálás

Fogalmi tisztázás Egységesség Pluralizmus Szelektivitás Alternativitás Szegregáció Adaptivitás Differenciálás

Egységesség A közoktatásban érintettek deklaráltan egyforma lehetőségekkel rendelkeznek mind az iskolarendszer, mind az iskolában a tanulók osztályokba sorolása, mind a napi gyakorlat szintjén.

Pluralizmus A többféleség természetesnek tartása mind a szabályozás, mind az iskolarendszer, mind az iskolában az osztályokba sorolás, mind a pedagógiai folyamat szintjén, tudomásul véve az érintettek (gyerekek, szülők, pedagógusok) eltérő igényeit.

Szelektivitás „kiválogatódás, kiválogatás” felvételi vizsgák „szülőket célzó” pedagógiai programok a tanulók osztályokba sorolása

Alternativitás Olyan helyzet, amelyben nem csupán egyetlen lehetőség van adva számunkra, hanem a választás szabadsága is.

Szegregáció Valamilyen szempontból elkülönített tanulók nevelése. lehet nyílt és látens pozitív és negatív

Adaptivitás Az egyéni sajátosságokra tekintettel levő differenciálás (differenciált fejlesztés és/vagy öndifferenciálás megfelelő körülményeinek a biztosítása) és az egyéni sajátosságok ismeretében megvalósuló egységes oktatás. a tanulás tartós és adaptív változás adaptív oktatási stratégia (a tanulókhoz való pedagógiai alkalmazkodás a fejlesztés érdekében)

Differenciálás - lat. „különbségtevés” A gyerekek, ifjak egyéni sajátosságaira tekintettel levő fejlesztés lehetőségeinek és feltételeinek biztosítása az oktatás által.