Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Báthory Zoltán: Pedagógiai értékelés (A mérés, értékelés szerepe a pedagógiai folyamatban és az intézmény-rendszerben). MÉCS konferencia, Kecskemét, 2005.08.30.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Báthory Zoltán: Pedagógiai értékelés (A mérés, értékelés szerepe a pedagógiai folyamatban és az intézmény-rendszerben). MÉCS konferencia, Kecskemét, 2005.08.30."— Előadás másolata:

1 Báthory Zoltán: Pedagógiai értékelés (A mérés, értékelés szerepe a pedagógiai folyamatban és az intézmény-rendszerben). MÉCS konferencia, Kecskemét, Tartalom 1. Fogalmi evolúció 2. A pedagógiai értékelés célcsoportjai 3. Technikai evolúció 4. Oktatáspolitikai relevancia 5. A pedagógiai értékelés kritikája

2 1. fázis: pszichometriai eredet (szelekció, objektivitás).
1. Fogalmi evolúció 1. fázis: pszichometriai eredet (szelekció, objektivitás). 2. fázis: szervetlen, esetleges kapcsolat a tanítási-tanulási folyamattal (vö. Nagy Sándor didaktikai írásait). 3. fázis: beilleszkedés a tanítási-tanulási folyamatba. Kulcsfogalom: visszajelentés. Scriven: diagnosztikus – formatív – szummatív Glaser-Cronbach: normára-, követelményre irányuló mérés Bloom et al.: mastery learning 4. fázis: az iskolai nevelés javítása, modernizálása. Kulcsfogalom: minőség 1. Fogalmi evolúció 1. fázis: pszichometriai eredet (szelekció, objektivitás). 2. fázis: szervetlen, esetleges kapcsolat a tanítási-tanulási folyamattal (vö. Nagy Sándor didaktikai írásait). 3. fázis: beilleszkedés a tanítási-tanulási folyamatba. Kulcsfogalom: visszajelentés. Scriven: diagnosztikus – formatív – szummatív Glaser-Cronbach: normára-, követelményre irányuló mérés Bloom et al.: mastery learning 4. fázis: az iskolai nevelés javítása, modernizálása. Kulcsfogalom: minőség

3 2. A pedagógiai értékelés célcsoportjai
mikro szint: tanulók (tanítási-tanulási folyamat, személyiségfejlődés) mezo szint: intézmények (osztály, évfolyam, iskola stb.) makro szint: oktatási rendszer iskolai menedzsment – hozzá adott érték tanulási környezet (SÖS, SKS) pedagógus szerep oktatási infrastruktúra (pl. tankönyvek, módszerek)

4 3. Technikai evolúció Kulcsfogalmak: validitás (Bloom, taxonómiák) megbízhatóság pozitivista paradigma humanista paradigma (felmérések, vizsgálatok) (megfigyelések, akció- kutatás) populáció–minta mintaválasztás kutatási terv (design) eszköz- fejlesztés  statisztikai feldolgozás narratívák

5 4. Oktatáspolitikai relevancia (politika és szakma viszonya)
rendszerszintű összehasonlító pedagógiai elemzések követő elemzések (PISA, monitor) accountability hozzáadott érték

6 5. A pedagógiai értékelés kritikája
panacea – eszköz a minőségfejlesztéshez tudományos – művészi pozitivista (mennyiség) - humanisztikus (minőség) holisztikus – partikuláris


Letölteni ppt "Báthory Zoltán: Pedagógiai értékelés (A mérés, értékelés szerepe a pedagógiai folyamatban és az intézmény-rendszerben). MÉCS konferencia, Kecskemét, 2005.08.30."

Hasonló előadás


Google Hirdetések