A BNV helyszínrajza az eredeti elképzelések szerint.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pártfogó felügyelet lényege A pártfogó felügyelet a bűncselekményt elkövetők ellenőrzését, irányítását, a társadalomba beilleszkedésük.
Advertisements

A mozdulatlan folyó ügy: Bős-Nagymaros
üzleti ajándék, támogatás áfa-ja,
Harmadik országbeli állampolgárok a magyarországi munkaerőpiacon
AKTUÁLIS FELADATOK A TANÜGYIGAZGATÁSBAN
 nov. 4-én fogadták el  szeptemberében lépett hatályba  Cél: alapvető emberi jogok fenntartása+realizálása  Kötelezettségek kikényszeríthetőségéért.
A részmunkaidő speciális esetei az új Munka Törvénykönyvében
Beruházási projektek dokumentációja
MANORKA projekt Értékelő Csoport ülése február 18. Budapest „Önkormányzati kapacitásépítés norvég ‐ magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP
Cselekedni most és mindenkiért Kormányszóvivői tájékoztató A gyermekes családok otthonteremtéséért október 18.
A polgári védelmi tervezés Jogszabályi háttér § §1949. évi XX. törvény a Magyar Köztársaság Alkotmánya § §1996. évi XXXVII. törvény a polgári védelemről.
Az IKSZT címbirtokos szervezetek működtetési kötelezettségeiről VM Vidékfejlesztési, Képzési és Szaktanácsadási Intézet Budinszki István szeptember.
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata Nagyváradi Alíz, TEÜ, PVEI Partneri szeminárium magyar partnerek részére Budapest,
A PROJEKT, A VÁLLALKOZÁSI SZERZŐDÉS SZEMSZÖGÉBŐL dr. Naszádos Krisztina NKKB Ügyvédi Iroda 2010.
Előadás 2007 szeptember 25-én, a
2005. március 23. Vezérigazgatóság 3. divízió/Felelősség- és agrárbiztosítási osztály Az egészségügyi szolgáltatók felelősségbiztosításának értékelése.
KÜLFÖLDI OKIRATOK ELFOGADHATÓSÁGA
A Magyarországon született, kísérő nélküli kiskorúak
Készítette: Vajgel Bettina. Történetéről röviden  a rendszerváltás hajnalán az ország szinte egy emberként támadt a nagymarosi vízlépcsőre  százezrek.
2011. március Emberi jogok regionális védelme az amerikai kontinensen II. Emberi és polgári jogok nemzetközi rendszere.
Az Európai Konvent működése Bakos Gábor BGF Külkereskedelmi Főiskolai Kar.
A felelős műszaki vezetőkre vonatkozó szabályok változása A munkavédelem időszerű kérdései a bányászatban és a gáziparban konferencia Visegrád november.
Elektronikus archiválórendszer fejlesztése PKI alapokon Készítette: Kollár Balázs november 11.
LEADER nemzetközi együttműködés „A projekt útja” Parizán Anna Tanácsos Vidékfejlesztési Minisztérium Szeptember 26.
EU alapismeretek E-Learning.
Az egyes termékek kiegészítő oltalmára vonatkozó európai közösségi szabályozás (SPC) és annak hazai végrehajtása dr. Kiss Marietta Magyar Szabadalmi Hivatal.
„Geotermia a XXI. században” Kistelek február 26. Geotermia hasznosítás a bányatörvény módosításának tükrében Szabados Gábor elnök Magyar Bányászati.
Jelentések Munkakezdő jelentések Időközi jelentések  Támogatási szerződés által meghatározott időpontokban és/vagy mérföldkövenként  Tartalma: az adott.
Bős-nagymarosi vízlépcső
Európai Parlament kontra az Európai Közösségek Tanácsa és az Európai Közösségek Bizottsága C-181/91. és C-248/91.
Készítette: Bakos Bálint Európai Közösségek Tanácsa kontra Európai Parlament Ügyszám:C-284/90.
A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.
Pénzügyi és szakmai elszámolás
Bős – Nagymaros (GNV) és a vízügyi tervezés
Dr. Mudráné dr. Láng Erzsébet
Cselekvőképesség fajtái
Tisztelettel köszöntöm a konferencia résztvevőit! Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi Bányakapitányság Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi.
Mediátor képzés Kártérítés.
A Magyar Mérnöki Kamara belső eljárásrendje az Országos Építésügyi és Településrendezési Tanács (OÉTT) munkájához kapcsolódóan Budapest, július 13.
A választási eljárásról szóló évi XXXVI. törvény EP választásra vonatkozó különös részi szabályai Előadó: Dr. Molnár Krisztián főjegyző, TVI vezető.
Pannónia Kincse LEADER Egyesület EMVA VIDÉKFEJLESZTÉSI JOGCÍMEK HELYSZÍNI ELLENŐRZÉSSEL KAPCSOLATOS FONTOSABB TUDNIVALÓK.
237/2010. (IX. 13. ) korm rendelet alapján
Az Alkotmánybíróság.
Új Magyarország Vidékfejlesztési Program III. tengelyes nem horizontális intézkedéseinek és a IV. tengelyes intézkedéseinek végrehajtási folyamata.
Közbeszerzési tudnivalók
Belügyminisztérium Önkormányzati Feladatok Főosztálya
Projekt adatlaphoz csatolandó dokumentumok 1. célterület Nyilatkozat a Helyi Akciócsoporttal való együttműködésről Nyilatkozat honlapon történő megjelenésről.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
2012. november 9. Új projekttámogatási módszerek a kormányzati informatikában Vályi-Nagy Vilmos.
A hágai ítélet végrehajtásával kapcsolatos tárgyalások jelenlegi helyzete Dr. Kovács György, CSc, főtanácsadó, a Bős-Nagymarosi Tárcaközi Bizottság titkára.
Munkaerő-kölcsönzés A munkaerő-kölcsönzés különös szabályai.
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
A munkaviszony megszüntetése
LEADER pályázatok rendelettervezetével kapcsolatos véleményezés legfontosabb pontjai.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
PROGRAMZÁRÁS EMVA –III. – IV. tengely 1.
KÉPVISELET A POLGÁRI PEREKBEN
Országos Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főfelügyelőség Nemzeti Hulladékgazdálkodási Igazgatóság 1 Bonyhádi Emese OKTF NHI Támogatás Elszámolási Főosztály.
A vízlépcsőrendszer célja Hajózás Energiatermelés Árvízmentesítés Egyéb: vízpótlás, ökológiai vízigény biztosítása, területfejlesztés, turizmus, üdülés,
Kitöltési segédlet a zöldség-gyümölcs termelői csoportok beruházási támogatásához kapcsolódó B0471 nyomtatványhoz Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal.
A SZAKSZERVEZETEKRE VONATKOZÓ ÚJ SZABÁLYOZÁS Dr. Fodor T. Gábor Ügyvéd Székesfehérvár, május 17.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
Önkormányzati Egészségügyi Holding Zrt. Lehetünk-e ártatlanok ?
Közbeszerzési tudnivalók
T Á J É K O Z T A T Ó a rekultivációs projekt előrehaladásáról KEOP-7
Duna Charta konferencia
DARUS a gyermekekért.
Közbeszerzési szabályok változása és
PROGRAMZÁRÁS EMVA –III. – IV. tengely 1.
AZ EURÓPAI UNIÓ JOGA NKE.
Előadás másolata:

A BNV helyszínrajza az eredeti elképzelések szerint

A ténylegesen megvalósított létesítmények Bősi (Gabcikovo-i) vízlépcső – ÜZEMEL Dunakiliti duzzasztómű – NEM ÜZEMEL (csak az árvízi levezetést és a szigetközi vízpótlást segíti, mert egy ostoba 1991-es parlamenti határozat tiltja az üzembe helyezését.) Üzemvízcsatorna (Dunacsúny és Szap között) ÜZEMEL – ezen bonyolódik le a dunai hajóforgalom, s ez vezeti a vizet a Bősi vízerőműhöz. Dunacsúnyi vízlépcső – ÜZEMEL (nem szerepelt az eredeti tervekben, de azért építették fel a szlovákok, mert a magyar fél nem helyezte üzembe a Dunakiliti duzzasztót.

A Hágai Bíróság leglényegesebb döntései A Hágai Bíróság kimondta (1997. szeptember 25-én): –Az 1977-es államközi szerződés érvényben van –Magyarországnak nem volt joga leállítani a nagymarosi vízlépcső építését (1989. május 13-án). Szavazati arány: 14-1 –Magyarországnak nem volt joga felmondani az 1977-es államközi szerződést (1992. májusában). Szavazati arány: 11-4 –Szlovákiának joga volt felépíteni a dunacsúnyi vízlépcsőt. Szavazati arány: 9-6 –Szlovákiának nem volt joga üzembehelyezni a dunacsúnyi vízlépcsőt (1992. október 23-án) Szavazati arány: 10-5 –A két félnek hat hónapon belül meg kell egyeznie az ítélet végrehajtásában – nem történt meg, még most is (több mint 16 éve) „tárgyalgatnak”

A Duna 4000 km2 –nél nagyobb vízgyűjtővel rendelkező mellékfolyói

A hágai ítélet 155. pontjának első része 155. A Bíróság ezért (1) a Külön-megállapodás 2. fejezetének 1. bekezdése kérdésében A. Tizennégy szavazattal egy ellenében megállapítja, hogy Magyarországnak nem volt joga felfüggeszteni, majd később, 1989-ben teljesen leállítani a nagymarosi beruházás munkálatait és a bősi beruházás rá eső részét, amiért az 1977 szeptember 16-án aláírt Szerződésben és egyéb, ahhoz kapcsolódó dokumentumokban felelősséget vállalt. MELLETTE szavazott: Schwebel elnök; Weeramantry alelnök; Oda, Bedjaoui, Guillaume, Ranjeva, Shi, Fleischhauer, Koroma, Vereshchetin, Parra-Aranguren, Kooijmans, Rezek bíró, és Skubiszewski ad hoc bíró ELLENE szavazott: Herczegh bíró B. Kilenc szavazattal hat ellenében megállapítja, hogy Csehszlovákiának joga volt folytatni 1991 novemberében az "ideiglenes megoldás"-nak a megvalósítását, a Külön-megállapodás által meghatározott módon. MELLETTE szavazott: Weeramantry alelnök; Oda, Guillaume, Shi, Koroma, Vereshchetin, Parra-Aranguren, Kooijmans bíró, és Skubiszewski ad hoc bíró ELLENE szavazott: Schweibel elnök; Bedjaoui, Ranjeva, Herczegh, Fleischhauer, Rezek bíró; C. Tíz szavazattal öt ellenében megállapítja, hogy Csehszlovákiának nem volt joga üzembe helyezni 1992 októberétől a fent említett "ideiglenes megoldás"-t. MELLETTE szavazott: Schwebel elnök; Weeramantry alelnök; Bedjaoui, Guillaume, Ranjeva, Herczegh, Shi, Fleischhauer, Kooijmans, Rezek bíró, ELLENE szavazott: Oda, Koroma, Vereshchetin, Parra-Aranguren bíró, Skubiszewski ad hoc bíró D. Tizenegy szavazattal négy ellenében megállapítja, hogy Magyarországnak az az május 19-i bejelentése, miszerint az 1977 szeptember 16-án aláírt Szerződést és az ahhoz kapcsolódó dokumentumok érvényességét megszünteti, nem vonta maga után a Szerződés megszűnését. MELLETTE szavazott: Weeramantry alelnök; Oda, Bedjaoui, Guillaume, Ranjeva, Shi, Koroma, Vereshchetin, Parra-Aranguren, Kooijmans bíró, és Skubiszewski ad hoc bíró ELLENE szavazott: Schwebel elnök; Herczegh, Fleischhauer, Rezek bíró;

A hágai ítélet 155. pontjának második része A Külön-megállapodás 2. fejezetének 2. bekezdése és az 5. fejezet kérdésében A. Tizenkét szavazattal három ellenében megállapítja, hogy Szlovákia, mint Csehszlovákia jogutódja, 1993 január 1-től az szeptember 16-án aláírt Szerződésben Csehszlovákia helyébe lépett. MELLETTE szavazott: Schwebel elnök; Weeramantry alelnök; Oda, Bedjaoui, Guillaume, Ranjeva, Shi, Koroma, Vereshchetin, Parra-Aranguren, Kooijmans bíró, és Skubiszewski ad hoc bíró ELLENE szavazott: Herczegh, Fleischhauer, Rezek bíró B. Tizenhárom szavazattal kettő ellenében megállapítja, hogy Magyarországnak és Szlovákiának jóhiszeműen kell tárgyalnia, figyelembe véve a fennálló helyzetet is, és a Feleknek minden szükséges intézkedést meg kell tenniük annak érdekében, hogy az szeptember 16-án aláírt Szerződés céljai megvalósítását biztosítsák, azokkal a módozatokkal összhangban, amelyekben meg kell állapodniuk. MELLETTE szavazott: Schwebel elnök; Weeramantry alelnök; Oda, Bedjaoui, Guillaume, Ranjeva, Shi, Koroma, Vereshchetin, Parra-Aranguren, Kooijmans, Rezek bíró, és Skubiszewski ad hoc bíró ELLENE szavazott: Herczegh és Fleischhauer bíró C. Tizenhárom szavazattal kettő ellenében megállapítja, hogy amennyiben a Felek másként nem állapodnak meg, az szeptember 16-i Szerződés értelmében a Feleknek egy közös üzemeltetési rendszert kell létrehozniuk. MELLETTE szavazott: Schwebel elnök; Weeramantry alelnök; Oda, Bedjaoui, Guillaume, Ranjeva, Shi, Koroma, Vereshchetin, Parra-Aranguren, Kooijmans, Rezek bíró, és Skubiszewski ad hoc bíró ELLENE szavazott: Herczegh és Fleischhauer bíró

A hágai ítélet 155. pontjának második része (folytatás) D. Tizenkét szavazattal három ellenében megállapítja, hogy amennyiben a Felek másként nem egyeznek meg, Magyarország köteles kártérítést fizetni Szlovákiának azokért a károkért, amelyeket Csehszlovákiának és Szlovákiának okozott azon munkálatok felfüggesztésével és későbbi teljes megszüntetésével, amelyekért felelősséget vállalt; és Szlovákia is köteles kártérítést fizetni Magyarországnak azokért a károkért, melyeket Csehszlovákia okozott az "ideiglenes megoldás" üzembe helyezésével, és azokért is, melyeket Szlovákia okozott annak életben tartásával. MELLETTE szavazott: Schwebel elnök; Weeramantry alelnök; Bedjaoui, Guillaume, Ranjeva, Herczegh, Shi, Fleischhauer, Parra- Aranguren, Kooijmans, Rezek bíró; és Skubiszewski ad hoc bíró ELLENE szavazott: Oda, Koroma, Vereshchetin bíró E. Tizenhárom szavazattal kettő ellenében megállapítja, hogy a létesítmények felépítésére és üzemeltetésére fordított költségek rendezésének az szeptember 16-án kötött Szerződés és a hozzá kapcsolódó dokumentumok ide vonatkozó rendelkezéseivel összehangban kell történniük, és megfelelően fel kell mérniük, hogy milyen intézkedéseket kell majd hozniuk a jelen hatályos bekezdés 2 B és C pontjának alkalmazása során. MELLETTE szavazott: Schwebel elnök; Weeramantry alelnök; Oda, Bedjaoui, Guillaume, Ranjeva, Shi, Koroma, Vereshchetin, Parra- Aranguren, Kooijmans, Rezek bíró, és Skubiszewski ad hoc bíró ELLENE szavazott: Herczegh és Fleischhauer bíró A szöveg angolul és franciául került megfogalmazásra, a hágai Béke Palotában, ezerkilencszázkilencvenhét szeptember huszonötödikén, három példányban. Az angol szöveg tekinthető hitelesnek. Az egyik példányt a Bíróság archívuma kapja, a másik kettőt pedig a Magyar Köztársaság és a Szlovák Köztársaság tisztelt kormánya. Stephen M. SCHWEBEL, (aláírás) elnök Eduardo VALENCIA-OSPINA (aláírás) jegyző SCHWEBEL elnök és REZEK bíró a Bíróság ítéletéhez nyilatkozatokat mellékel. WEERAMANTRY alelnök, BEDJAOUI és KOROMA bíró önálló véleményt csatol a Bíróság ítéletéhez. ODA, RANJEVA, HERCZEGH, FLEISCHHAUSER, VERESHCHETIN és PARA-ARANGUREN bíró, valamint SKUBISZEWSKI ad hoc bíró különvéleményt csatol a Bíróság ítéletéhez. S.M.S. (kézjegyével ellátva) E.V.O. ((kézjegyével ellátva)

További információk helyei A Wikipédiában a Dunáról írott információk és a : az igényesebbek részére információ az EU Víz Keretirányelvével kapcsolatbanwww.vizeink.huwww.euvki.hu : a Bős- Nagymarosi Vízlépcsőrendszerrel kapcsolatos további információk. Figyelem: a Wikipédia és a „bosnagymaros” honlapok nem mindenben fedik le a valóságot, ezért kritikusan olvasandók!!