Lovasterápia és Hippológia Tanszék

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

Készítette: Iváncsik Réka gyógypedagógus lovasterapeuta
A sportiskolába járó tanulók szüleinek válaszai a kérdőíves felmérésre (1245 válaszadó)
Jánosi Beatrix szeptember 08.
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
KÖZÖSSÉGI HÁZ KISVASZAR 2012.
Az Oltalom Karitatív Egyesület 1989 óta működik. Célja a lelkileg és szociálisan elhagyott, kiszolgáltatott vagy veszélyeztetett élethelyzetben lévő különféle.
Új pályán! MKOSZ-STRATÉGIA.
Nemzetközi Médiakonferencia Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
MAKROKÖRNYEZET /1/ ÜZLETI KÖRNYEZET 2. előadás 2006/2007. tanév.
sajtótájékoztató a felnőtt lakosság egészségmagatartása, motivációi
Humánkineziológia szak
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Tehetségek segítése a természettudományok területén
Egészségtudatos magatartás kialakítása
Napocska Napköziotthon
Intézményvezetői Értekezlet október 6.
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
Természeti erőforrások védelme
Ápolásetika.
Szomatikus nevelés az egészségügyi szakképzésekben, különös tekintettel a felsőoktatásra Dr. Hollós Sándor nov. 14.
CSALÁD.
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
A gyermek erkölcsi fejlődése
Etika Könyvtárosi etika Könyvtárosi etikai kódex
JOGI ALAPTAN ESA november 7..
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
Képesség, készség, adottság, tehetség
Digitális szolidaritási háló – a szerves megoldás Gáspár Mátyás
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
MTA Statisztikai és Jövőkutatási Tudományos Bizottsága
Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
Sportklaszter – innovatív tartalékok a sportban
Minőség menedzsment 6.előadás
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató
Vádol a lelkiismeret Készítette: Pálhegyi Ferenc.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Trénerek: Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
Egészségfejlesztés és helyi ifjúsági munka. a) Az állítás helyes b) Az állítás helytelen c) Az állítás csak részben helyes d) Az állítás nem vonatkozik.

4 Négyzet probléma Készen vagy? B A
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
A kriminálpszichológia
Intézményvezetők válaszai a tanulmány kérdéseire.
Ajánlás a nevelés és az oktatás újjáépítésére 2010.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Gyermekvédelmi szemlélet az edzői munkában
A t e r m é s z d a l Csak az erős ember ismeri a szeretetet,
A „soft law” hatása az oktatás és képzés szabályozására az európai integráció tükrében dr. Várnagy Péter egyetemi docens PTE FEEK.
A NEVELÉS TERÜLETEI.
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Hányszor csodálkozunk azon, amikor halljuk, hogy mások már 100%-ot teljesítenek! Thema: 100%-os teljesítmény És hányszor halljuk, hogy több, mint 100%-ot.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
2012. március 31. – április 1. SYMA Sport- és Rendezvényközpont.
TVK MALI TRIATLON KLUB TISZAÚJVÁROS ELNÖKSÉG TITKÁRSÁG ADMINISZTRÁCIÓ GAZDÁLKODÁS Vezető edző ÚSZÁS EDZÉS OKTATÁS Fodor Ágnes SZÁRAZFÖLD Kerékpár, futás.
Edzéselméleti témák Kiválasztás
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Iskola előtti zenei nevelés
A sporttudomány helye a tudományok rendszerében
Érzelmi intelligencia
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
AZ EGYSÉGESÍTETT ANYAKÖNYVEZÉS KIALAKÍTÁSÁNAK ÚTJÁN 1. rész 1. dia.
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
A pedagógia mint tudomány Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens.
Domszky András: Önmenedzselés és etikai kérdések a szakértői munkában A szakértői munka jelentősége, elismertsége az ellátórendszerben. Függetlenség, szervezeti.
Ausztriai Magyar Pedagógusok Egyesülete Verein für Ungarische Pädagogen und Pädagoginnen in Österreich Kaposvár 2016.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Előadás másolata:

Lovasterápia és Hippológia Tanszék

Etikai kérdések a lovassportban Kövy András Lovasterápia és Hippológia Tanszék

Lovasterápia és Hippológia Tanszék

Etika = morál = erkölcs Lovasterápia és Hippológia Tanszék

Erkölcs A társadalom szempontjából helyesnek tartott emberi magatartást meghatározó normák összessége. Lovasterápia és Hippológia Tanszék

Fair play J.F Cooper (1823): „A fair play drágakő, az emberi etika koronája” Lovasterápia és Hippológia Tanszék

Edzés A teljesítményfokozás tudományosan irányított folyamata, amelynek során tervszerűen alakítjuk a sportoló és lova teljesítőképességét és teljesítőkészségét. Lovasterápia és Hippológia Tanszék

Lovassport Szabadidősport – részvételorientált Versenysport - teljesítményorientált Lovasterápia és Hippológia Tanszék

A lovasember sportszerűen viselkedik Társaival Edzőjével és másik edzőkkel Szüleivel Idősebb felnőttekkel Iskolában Munkahelyen Versenyeken A lovakkal Lovasterápia és Hippológia Tanszék

A ló Sporttárs Fogyatékosok és betegek gyógyítója Gyermekek játszótársa Reklámhordozó Filmsztár Vigasztaló Munkavégző A tenyésztői törekvés célja Lovasterápia és Hippológia Tanszék

Lovasterápia és Hippológia Tanszék

Lovasterápia és Hippológia Tanszék

Lovasterápia és Hippológia Tanszék

Lovasterápia és Hippológia Tanszék

Lovasterápia és Hippológia Tanszék

A lóbarátok etikai alapelvei A lóval foglalkozót felelősség terheli a rábízott élőlényért. A lovat természetes igényeihez igazodva kell tartani. A ló fizikai és pszichikai egészségének kell a legnagyobb jelentőséget tulajdonítani. Minden lovat egyformán meg kell becsülni, függetlenül a fajtájától, korától és nemétől, valamint a sportban és a tenyésztésben betöltött szerepétől. A ló fejlődéstörténetét, igényeit, a vele való bánásmódot felölelő tudás kultúrtörténeti kincs. Őrizzük meg, és adjuk tovább a következő nemzedéknek. A lóval való foglalkozás a fiatal emberek számára személyiségfejlesztő jelentőséggel bír. E tényt tartsuk szem előtt és használjuk ki! Lovasterápia és Hippológia Tanszék

A lóbarátok etikai alapelvei (folyt.) A lóval sportoló embernek magát és lovát is képeznie kell. Minden kiképzés célja a ló és ember közötti legmagasabb fokú harmónia elérése. A ló használatának a lovas- és hajtó szakágakban valamint a lovastornában is annak tehetségéhez, képességeihez és teljesítőkészségéhez kell igazodnia. A teljesítőképesség gyógyszeres, vagy a ló számára káros befolyásolása elítélendő és büntetendő. Az ember felelőssége a rábízott ló iránt élete végéig tart. Ennek a felelősségnek a ló érdekeit állandóan szem előtt tartva kell megfelelnünk. Lovasterápia és Hippológia Tanszék

Célcsoportok /K. Wüst/ A lóhoz jól ért, elmélyült ismeretekkel rendelkezik a lóról és igényeiről. Értően, felelősségérzettel kezel minden rábízott állatot. Az ő tartását megerősítjük, és bátorítjuk, hogy visszás esetekben beavatkozzon. Lovasterápia és Hippológia Tanszék

Célcsoportok /K. Wüst/ Azok, akik tudatlanságból vagy rossz szokásból hibákat követnek el a lóval való bánásmódban, de készek arra, hogy beállítottságukat megkérdőjelezzék, és magatartásukon változtassanak. Nekik – köztük sok gyerek,fiatal, és olyan aki megfelelő szakmai bevezetés nélkül kívülről került a lovassportba - tudatossá tehetjük hibáikat, és a helyes útra terelhetjük őket. Lovasterápia és Hippológia Tanszék

Célcsoportok /K. Wüst/ Azok, akik anyagias vagy önző szempontjaikat alapvetően a ló jóléte fölé helyezik, és nem hajlandók ezen álláspontjukon változtatni. Ezeket az embereket nehezen, vagy egyáltalán nem tudjuk elérni. Lovasterápia és Hippológia Tanszék

Feladataink Az ifjúság nevelése. A képzés és továbbképzés (lovasok,edzők,terapeuták,bírók,stewardo,tenyésztők). Példamutatás a lovakkal való foglalkozás során. Lovasterápia és Hippológia Tanszék

Lovasterápia és Hippológia Tanszék

Lovasterápia és Hippológia Tanszék

Köszönöm a figyelmet! Lovasterápia és Hippológia Tanszék