Erdőmérnöki Kar QUO VADIS ERDÉSZETI OKTATÁS? Mészáros Károly dékán.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mezőgazdaság- és Környezettudományi Kar
Advertisements

A gazdaság és az oktatás együttműködése
A bolognai folyamat 2006 Magyar Bálint oktatási miniszter december 14.
Átjárhatóság HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI TECHNOLÓGUS FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS és a KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI AGRÁRMÉRNÖKI BSc szakok között.
Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program Csatlakozás az Európai Felsőoktatási Térhez - Infrastruktúra-fejlesztési Program magántőke bevonásával.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
Hol található a Gépészmérnöki Kar?
A rendszerépítés változó jogszabályi környezetben A pedagógusképzés a magyar bolognai rendszerben – ELTE IV. Pedagógusképzési nap Papp Lajos ELTE Pedagogikum.
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM KÖRNYEZETTUDOMÁNYI KÉPZÉSEI A képzések szakmai felelőse: a Környezettudományi Intézet Fő feladata a tudomány területek közötti.
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar Nyílt Nap december 18. Tanulmányi és Információs Központ: Kongresszusi terem.
Dr. Juhász Lajos – Dr. Kozák Lajos
Projektzáró Konferencia Keszthely, március 18. A Környezetgazdálkodási agrármérnöki, illetve a Természetvédelmi mérnöki alapképzési (BSc) szakok.
Egységes tankönyvek a természetvédelmi mérnök képzés szolgálatában
Dr. Juhász Lajos (DE, MTK)
Projektzáró Konferencia Keszthely, március 18. A Környezetgazdálkodási agrármérnöki, illetve a Természetvédelmi mérnöki alapképzési (BSc) szakok.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Mesterképzés az EKF-en
WEB-Programozó Felsőfokú Szakképzés kialakítása az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd, dr. Kusper Gábor,
Nyugat-magyarországi Egyetem M M EZŐGAZDASÁG - és É LELMISZERTUDOMÁNYI K AR K É Alapképzési (BSc) szakok Alapképzési (BSc) szakok2010. Mosonmagyaróvár.
Nyugat-magyarországi Egyetem
Nyugat-magyarországi Egyetem
Készítette:Keresztes Katalin Borbála KEKOAAF.PTE II. éves szabad bölcsészet szakos hallgató Óra: Kommunikáció az egyetemen Oktató:Viszket Anita
Agrár-környezetvédelmi Modul Vízgazdálkodási ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Radnainé Gyöngyös Zsuzsanna egyetemi docens tanszékvezető
A GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR FELADAT- ÉS STRUKTURÁLIS RENDSZERE Szerkesztette: © Dr. Szilágyi Tivadar, KARI TANÁCS KARI TANÁCS TÁRSADALMI.
VE Georgikon Kar Keszthely 2005 március 30
Oktatási dékánhelyettesi beszámoló a 2005-ös évről Pannon Egyetem Georgikon Mezőgazdaságtudományi Kar.
Stratégiai dékánhelyettes önértékelése. Közreműködtem karunk oktatás-fejlesztési portfóliójának kialakításában. Feladatom ezen túl: az új szakok akkreditáltatása.
Összoktatói értekezlet május 25.. Az oktatást érintő változások A vonalhúzón 20 fő kertészmérnök keretszám elveszítése 2006-ra vonatkozóan a keretszám.
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
1 Felsőoktatási jelentkezés A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: Educatio Kht. – OFIK, Felvi.hu
Bemutatkozik a Georgikon
Prof. Dr. Kátai János dékán Debrecen, március 31.
A ZRÍNYI MIKLÓS NEMZETVÉDELMI EGYETEM - A MAGYAR FELSŐOKTATÁS INTEGRÁNS RÉSZE 1 MPV előadás.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Mesterszakok Dr. Bazsa György, a MAB elnöke → Listák FTT ülés – október 10.
„Felsőfokú szakképzés lehetőségei a STRATOSZHOZ tartozó tagvállalatoknál” Ea.: Dr.Szeri István Stratosz Dél-alföldi régióvezető szeptember 28.
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
Az Egyetem oktatási-kutatási szervezete
Az ELTE-TTK BSc szakjai, szakirányai, tervezett mesterszakok
Ráckeve, Matemetika oktatás mérnök és informatikus képzésekben 1 Dunaújvárosi Főiskola
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar
A BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben
Szent István Egyetem. Az egyetem létrejötte Az évi LII. Törvény alapján, január 1-i hatállyal, a jogelőd intézményeiket is figyelembe véve,
Dr. Palásti Kovács Béla BMF-BGK kari főigazgató
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés az OKKR szempontjából Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet OKKR Műhelykonferencia 2010.
Előadó: Németh Péter igazgató
MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest,
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
A BSc-MSc rendszerű tanulmányok tapasztalatai a műszaki és a természettudományi felsőoktatásban II. MŰHELYKONFERENCIA AZ ELTE BOLYAI KOLLÉGIUMÁBAN 2008.
Geográfusok a tájvédelmi-, természetvédelmi államigazgatásban Faggyas Szabolcs tájvédelmi referens Kiskunsági Nemzeti Park Igazgatóság MTA X. Osztály Természetföldrajzi.
Érettségi előkészítők GONDOLATOK AZ ÉRETTSÉGI ELŐKÉSZÍTŐKRE VALÓ JELENTKEZÉSSEL KAPCSOLATBAN.
Műszaki szakok az SzTE MÉRNÖKI KARÁN. Néhány kép.
Informatikai szakok duális oktatása a Miskolci Egyetemen 2015.
DUÁLIS SZAKOK AZ SZTE KÍNÁLATÁBAN TÁMOP F-14/1/KONV Egység, alprojekt/alprogram neve Projektzáró rendezvény, Karsai Krisztina.
A Környezetgazdálkodási agrármérnöki, illetve a Természetvédelmi mérnöki alapképzési (BSc) szakok képesítési követelményeinek kidolgozása, a szakok beindítása.
Az átjárhatóság vizsgálata a Gyógy-és fűszernövény-termesztő technológus és a Természetvédelmi mérnöki szakok között Horváthné dr. Baracsi Éva egyetemi.
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
Köszöntjük a Mezőgazdaság- és Környezettudományi Kar nevében!
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar
Agrár- és Gazdaságtudományi Kar
Korszerű és innovatív mérnökképzés!
Élelmiszertudományi Kar
Előadás másolata:

Erdőmérnöki Kar QUO VADIS ERDÉSZETI OKTATÁS? Mészáros Károly dékán

Erdőmérnöki Kar Jelenlegi szakjaink: okl. erdőmérnöki szak okl. környezetmérnöki szak okl. környezettudományi szak vadgazda mérnöki szak természetvédelmi mérnöki szak területfejlesztő mérnök (támogatás a GEOINFORMATIKAI kar részére)

Erdőmérnöki Kar Akadémiai Reform: új ciklusos képzési szerkezet jelenlegi duális képzés lineárissá való átalakítása képzési idő kredit (Akkreditált felsőfokú szakképzés) (2) (120) BSC képzés3 180 MSC képzés2 120 Doktorképzés A képzésekbe való belépés és kilépés szabályozása

Alapszakok (bachelor szakok szerkezete) 381/2004. (XII.28.) Kormányrendelet Képzési területKépzési ágAlapszakok Képzési kreditek Felvételi jelentkezés módja AM Agrár Agrár műszaki Földmérő és földrendező mérnöki (gy)120 Képzési ágon belül szakra mezőgazdasági és élelmiszeripari gépészmérnöki Tájrendező és kertépítő mérnöki Erdőmérnök (gy)120 Gazdasági, vidékfejlesztési és informatikus agrármérnök Gazd és vidékfejl. mérnök (gy)120 Informatikus és szakigazgatási agrármérnöki Élelmiszer-és kertészmérnöki Kertészmérnök (gy)120 Élelmiszermérnök Környezetgazdálkodási és természetvédelmimérnöki Környezetgazdálkodási mérnök (gy) Természetvédelmi mérnök120 Vadgazda mérnök Mezőgazdasági Állattenyésztő mérnök (gy)120 Mezőgazdasági mérnök Növénytermesztő mérnök Agrár szakoktató

Erdőmérnöki Kar A Kar oktatási koncepciója Az erdészeti szak- közép- és felsőoktatás egységes rendszerbe szervezése (vertikális harmonizáció)Az erdészeti szak- közép- és felsőoktatás egységes rendszerbe szervezése (vertikális harmonizáció) A Kar által oktatott szakok közötti kapcsolat újra gondolása pl. új msc. képzések természetvédelem, vadgazdálkodás területén (horizontális harmonizáció)A Kar által oktatott szakok közötti kapcsolat újra gondolása pl. új msc. képzések természetvédelem, vadgazdálkodás területén (horizontális harmonizáció) Az oktatott ismeretek magas szintű kutatással való megalapozása (Innovációs díjak, NKFP, Regionális egyetemi tudásközpont, Környezet-védelmi kooperációs kutatási központ stb.Az oktatott ismeretek magas szintű kutatással való megalapozása (Innovációs díjak, NKFP, Regionális egyetemi tudásközpont, Környezet-védelmi kooperációs kutatási központ stb.

Erdőmérnöki Kar Tervezett képzések Graduális: Graduális:Felsőf. szakk. Bsc Msc Phd Erdő- erdőmérnök erdőmérnök mester Dr. gazda - vadgazda mérnök vadgazda mérnök mesterDr. term.véd. mérnök term.véd. mérnök mesterDr. term.véd. mérnök term.véd. mérnök mesterDr. környezetmérnök körny. mérnök mester Dr. környezetmérnök körny. mérnök mester Dr. - környezettan körny. Mester Dr. - terület fejlesztő mérnök mesterDr. Opcionális: Kiegészítő szakirányú továbbképzések és szakértői, szinten tartó tanfolyamok