Projektnyitó konferencia augusztus 28.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
A kompetencia alapú nevelés és oktatás elterjesztése Celldömölkön
Szűts József Általános Iskola
A pályázat az Európai Unió támogatásával és az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósulhat meg. A kompetencia alapú, azaz a képességek fejlesztését.
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP / 08 / 2. A kompetencia alapú.
„Intelligens iskola megvalósulása a Kaposvári Egyetem Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumban” author A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
1 TÁMOP-3.1.4/08/2. A Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézetének szolgáltatásai Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
TÁMOP-3.1.4/08/ Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben Kiss Gyöngyi szakmai vezető 1.
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.

Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Kompetencia alapú oktatás Lengyeltóti TÁMOP – 08/
Új Magyarország Fejlesztési Terv
TÁMOP-3.1.4/09/1 Projektindító tantestületi nap
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Társadalmi Megújulás Operatív Program A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Ikervári ÁMK Hosszúperesztegi.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
"A kompetenciát úgy kell tekinteni,mint olyan általános képességet, amely a tudáson, a tapasztalaton, az értékeken alapszik, és amelyet adott személy.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése.
Projektzáró rendezvény Intelligens iskolák létrehozása az újszászi tanulók egyenlő esélyeiért TIOP-1.1.1/ projekt.
TÁMOP / Ütemezés.
Előadás másolata:

Projektnyitó konferencia 2009. augusztus 28. TÁMOP 3. 1. 4 A Kompetencia alapú nevelés és oktatás bevezetése a Budapest Főváros X. Kerület Kőbánya nevelési oktatási intézményeiben Projektnyitó konferencia 2009. augusztus 28.

A pályázat előtörténete Felhívás: 2008. szeptember Pályázat elkészítése: 2008. szeptember-december Pályázat benyújtása: 2008. december 19. Értesítés a támogatásról: 2009. március 9. Támogatási szerződés aláírása: 2009. június 25.

Akiknek a nyertes pályázat köszönhető… Budapest Főváros X. Kerület Kőbányai Önkormányzat képviselőtestülete A résztvevő intézmények vezetői, pedagógusai ADITUS Tanácsadó Kft

Akiknek a nyertes pályázat köszönhető… Kotsisné Faragó Katalin – OKF munkatárs Répási Ildikó – komplex helyzetértékelési szaktanácsadó Szőke Szilárd – ADUTIS munkatárs Varga Noémi – Polgármesteri Kabinet munkatársa

Támogatás Közép-Magyarországi régió 36 nyertes: 2 180 358 012 Ft támogatás Más régiók: 394 nyertes 18 860 159 163 Ft támogatás

77 330 229 Ft Kőbányai projekt Elnyert támogatás Kedvezményezett: Kőbányai Önkormányzat Elnyert támogatás 77 330 229 Ft Megvalósítás időtartama 2009. május 2- 2010. augusztus 31.

Résztvevő intézmények Csupa Csoda Óvoda Gépmadár Óvoda Kápolna Téri Általános Iskola Széchenyi István Általános Iskola Szent László Gimnázium

A pályázati program célkitűzése A kompetencia alapú oktatás elterjesztése a résztvevő intézményekben. Szegregációmentes, együttnevelési környezet kialakítása. A digitális írástudás elterjesztése, mindennapi gyakorlattá válásának támogatása. A tanulók képességeinek és kulcskompetenciáinak egyénre szabott fejlesztése és megerősítése az egész életen át tartó tanulás megalapozása érdekében.

A pályázatban vállalt feladatok Kompetencia alapú programcsomagok és taneszközök bevezetése kulcskompetencia területeken: Iskolák Óvodák kötelező szövegértés-szövegalkotás matematika óvodai nevelés kötelezően választott szociális, életviteli és környezeti idegen nyelv

A pályázatban vállalt feladatok Teljes tanórai lefedettséget biztosító kompetencia alapú oktatási programcsomag szerint foglalkoztatott tanulók/óvodások száma Terület Tanuló/gyermekcsoportok Létszám Szövegértés-szövegalkotás 7 126 Matematika Szociális, életviteli és környezeti kompetencia 2 37 Idegen nyelv 5 87 Óvodai nevelés 3 75

A pályázatban vállalt feladatok Modern pedagógiai módszertan alkalmazása Tantárgytömbösített oktatás Moduláris program szervezése Három hetet meghaladó projekt szervezése Témahét szervezése Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása

A pályázatban vállalt feladatok Digitális tartalmak, taneszközök oktatási gyakorlatban való használata, digitális készségek fejlesztése IKT alapú eszközök: számítógép és alap perifériái, számítógéphez kapcsolható audio-vizuális és/vagy multimédia eszközök (projektor, hangosítás, VHS, DVD, kamera, digitális fényképezőgép, …) , aktív tábla, szavazó gépek, számítógéphez kapcsolt mérési, vezérlési-szabályozási eszközök.

A pályázatban vállalt feladatok Hátrányos helyzetű és SNI tanulók/óvodások esélyegyenlőségének javítása Integrálást elősegítő programok intézményi alkalmazása. Személyközpontú, egyéni tanulási utak, komplex végigkísérési folyamatok kialakítása.

A pályázatban vállalt feladatok Jó gyakorlatok megismerése, adaptációja IKT eszközök alkalmazása szövegértés és matematika kompetenciaterületen. Projektpedagógia. SNI tanulók integrált oktatása. A kooperatív tanulásszervezés gyakorlata. 11 program

A pályázatban vállalt feladatok Saját fejlesztésű innovációk Gépmadár Óvoda Óvoda-iskola együttműködési rendszerének kidolgozása Tavaszi ünnepkör Gépmadár Napok Csupa Csoda Óvoda Egészségnap Tavaszi ünnepkör Óvoda-iskola együttműködési rendszerének kidolgozása

A pályázatban vállalt feladatok Saját fejlesztésű innovációk Kápolna téri Általános Iskola Szelektív hulladékgyűjtés projekt Egészséges életmódra nevelés Erdei iskola programhét A könyvtár szerepe a szövegértés fejlesztésében Széchenyi István Általános Iskola Egészséges életmód projekt Környezetünk védelmében témahét A sakk oktatásának bevezetése

A pályázatban vállalt feladatok Saját fejlesztésű innovációk Tehetséggondozó középiskola – együttműködési rendszer az általános iskolákkal Médiaismeret tantárgytömbösített oktatása Tantárgyi integráció kidolgozása az ember és társadalom műveltségterületen Tantárgyi integráció kidolgozása az ember és természet műveltségterületen Szent László Gimnázium

A pályázatban vállalt feladatok Képzéseken való részvétel KÉPZÉS TÍPUSOK KÉPZÉSEK SZÁMA RÉSZTVEVŐK SZÁMA Vezető képzések 2 22 Kompetencia képzések 10 21 Módszertani képzések 8 64 Módszertani tantestületi képzések 41 Integrációs gyakorlatra felkészítő tantestületi képzések 208 SNI gyermekek együttnevelésére felkészítő képzés 1 6 Összes 33 362

A pályázatban vállalt feladatok Pedagógiai/nevelési programok módosítása Fenntarthatóság biztosítása – 5 év! Belső továbbképzések Intézményi szintű elterjesztés

Eszközfejlesztési lehetőség Kompetencia alapú oktatási programok: tanulói taneszközök, segédletek, tanári módszertani kézikönyvek, segédletek, egyéb eszközi elemek (demonstrációs segédletek) és licencek, értékelési eszközök. A kompetencia alapú oktatás alkalmazását támogató egyéb taneszközök

A pályázati program szereplői Intézményvezetők Szakmai vezetők Implementáló pedagógusok Tantestület Diákok, óvodások

A megvalósításban közreműködő szakemberek Intézményi folyamat szaktanácsadók Kompetenciaterületi mentorok IKT mentorok IKT fejlesztési folyamat-szaktanácsadók IPR módszertani mentor-tanácsadók

Projektmenedzsment Projektmenedzser Projektasszisztens Pénzügyi vezető Háttérfeltételek biztosítása Projekt folyamatának vezetése Kapcsolattartás Eljárásrendi, szakmai, pénzügyi elszámolás irányítása

További közreműködők OKMT Közép-Magyarországi Hálózatkoordinációs Regionális Központ Polgármesteri Hivatal Oktatási és Közművelődési Főosztály Pénzügyi Főosztály Jogi Osztály Városüzemeltetési és vagyongazdálkodási Főosztály Polgármesteri Kabinet

Mi történt eddig? 2009. április-augusztus Projektmenedzsment szerveződése. Támogatási szerződés előkészítése. Forrás biztosítása. Eljárásrendek kialakítása. Első közbeszerzés lebonyolítása. 4 képzés megszervezése. Intézményi cselekvési ütemtervek elkészítése. Projektindító nap megszervezése.

CSAPATMUNKA