Projektnyitó konferencia 2009. augusztus 28. TÁMOP 3. 1. 4 A Kompetencia alapú nevelés és oktatás bevezetése a Budapest Főváros X. Kerület Kőbánya nevelési oktatási intézményeiben Projektnyitó konferencia 2009. augusztus 28.
A pályázat előtörténete Felhívás: 2008. szeptember Pályázat elkészítése: 2008. szeptember-december Pályázat benyújtása: 2008. december 19. Értesítés a támogatásról: 2009. március 9. Támogatási szerződés aláírása: 2009. június 25.
Akiknek a nyertes pályázat köszönhető… Budapest Főváros X. Kerület Kőbányai Önkormányzat képviselőtestülete A résztvevő intézmények vezetői, pedagógusai ADITUS Tanácsadó Kft
Akiknek a nyertes pályázat köszönhető… Kotsisné Faragó Katalin – OKF munkatárs Répási Ildikó – komplex helyzetértékelési szaktanácsadó Szőke Szilárd – ADUTIS munkatárs Varga Noémi – Polgármesteri Kabinet munkatársa
Támogatás Közép-Magyarországi régió 36 nyertes: 2 180 358 012 Ft támogatás Más régiók: 394 nyertes 18 860 159 163 Ft támogatás
77 330 229 Ft Kőbányai projekt Elnyert támogatás Kedvezményezett: Kőbányai Önkormányzat Elnyert támogatás 77 330 229 Ft Megvalósítás időtartama 2009. május 2- 2010. augusztus 31.
Résztvevő intézmények Csupa Csoda Óvoda Gépmadár Óvoda Kápolna Téri Általános Iskola Széchenyi István Általános Iskola Szent László Gimnázium
A pályázati program célkitűzése A kompetencia alapú oktatás elterjesztése a résztvevő intézményekben. Szegregációmentes, együttnevelési környezet kialakítása. A digitális írástudás elterjesztése, mindennapi gyakorlattá válásának támogatása. A tanulók képességeinek és kulcskompetenciáinak egyénre szabott fejlesztése és megerősítése az egész életen át tartó tanulás megalapozása érdekében.
A pályázatban vállalt feladatok Kompetencia alapú programcsomagok és taneszközök bevezetése kulcskompetencia területeken: Iskolák Óvodák kötelező szövegértés-szövegalkotás matematika óvodai nevelés kötelezően választott szociális, életviteli és környezeti idegen nyelv
A pályázatban vállalt feladatok Teljes tanórai lefedettséget biztosító kompetencia alapú oktatási programcsomag szerint foglalkoztatott tanulók/óvodások száma Terület Tanuló/gyermekcsoportok Létszám Szövegértés-szövegalkotás 7 126 Matematika Szociális, életviteli és környezeti kompetencia 2 37 Idegen nyelv 5 87 Óvodai nevelés 3 75
A pályázatban vállalt feladatok Modern pedagógiai módszertan alkalmazása Tantárgytömbösített oktatás Moduláris program szervezése Három hetet meghaladó projekt szervezése Témahét szervezése Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása
A pályázatban vállalt feladatok Digitális tartalmak, taneszközök oktatási gyakorlatban való használata, digitális készségek fejlesztése IKT alapú eszközök: számítógép és alap perifériái, számítógéphez kapcsolható audio-vizuális és/vagy multimédia eszközök (projektor, hangosítás, VHS, DVD, kamera, digitális fényképezőgép, …) , aktív tábla, szavazó gépek, számítógéphez kapcsolt mérési, vezérlési-szabályozási eszközök.
A pályázatban vállalt feladatok Hátrányos helyzetű és SNI tanulók/óvodások esélyegyenlőségének javítása Integrálást elősegítő programok intézményi alkalmazása. Személyközpontú, egyéni tanulási utak, komplex végigkísérési folyamatok kialakítása.
A pályázatban vállalt feladatok Jó gyakorlatok megismerése, adaptációja IKT eszközök alkalmazása szövegértés és matematika kompetenciaterületen. Projektpedagógia. SNI tanulók integrált oktatása. A kooperatív tanulásszervezés gyakorlata. 11 program
A pályázatban vállalt feladatok Saját fejlesztésű innovációk Gépmadár Óvoda Óvoda-iskola együttműködési rendszerének kidolgozása Tavaszi ünnepkör Gépmadár Napok Csupa Csoda Óvoda Egészségnap Tavaszi ünnepkör Óvoda-iskola együttműködési rendszerének kidolgozása
A pályázatban vállalt feladatok Saját fejlesztésű innovációk Kápolna téri Általános Iskola Szelektív hulladékgyűjtés projekt Egészséges életmódra nevelés Erdei iskola programhét A könyvtár szerepe a szövegértés fejlesztésében Széchenyi István Általános Iskola Egészséges életmód projekt Környezetünk védelmében témahét A sakk oktatásának bevezetése
A pályázatban vállalt feladatok Saját fejlesztésű innovációk Tehetséggondozó középiskola – együttműködési rendszer az általános iskolákkal Médiaismeret tantárgytömbösített oktatása Tantárgyi integráció kidolgozása az ember és társadalom műveltségterületen Tantárgyi integráció kidolgozása az ember és természet műveltségterületen Szent László Gimnázium
A pályázatban vállalt feladatok Képzéseken való részvétel KÉPZÉS TÍPUSOK KÉPZÉSEK SZÁMA RÉSZTVEVŐK SZÁMA Vezető képzések 2 22 Kompetencia képzések 10 21 Módszertani képzések 8 64 Módszertani tantestületi képzések 41 Integrációs gyakorlatra felkészítő tantestületi képzések 208 SNI gyermekek együttnevelésére felkészítő képzés 1 6 Összes 33 362
A pályázatban vállalt feladatok Pedagógiai/nevelési programok módosítása Fenntarthatóság biztosítása – 5 év! Belső továbbképzések Intézményi szintű elterjesztés
Eszközfejlesztési lehetőség Kompetencia alapú oktatási programok: tanulói taneszközök, segédletek, tanári módszertani kézikönyvek, segédletek, egyéb eszközi elemek (demonstrációs segédletek) és licencek, értékelési eszközök. A kompetencia alapú oktatás alkalmazását támogató egyéb taneszközök
A pályázati program szereplői Intézményvezetők Szakmai vezetők Implementáló pedagógusok Tantestület Diákok, óvodások
A megvalósításban közreműködő szakemberek Intézményi folyamat szaktanácsadók Kompetenciaterületi mentorok IKT mentorok IKT fejlesztési folyamat-szaktanácsadók IPR módszertani mentor-tanácsadók
Projektmenedzsment Projektmenedzser Projektasszisztens Pénzügyi vezető Háttérfeltételek biztosítása Projekt folyamatának vezetése Kapcsolattartás Eljárásrendi, szakmai, pénzügyi elszámolás irányítása
További közreműködők OKMT Közép-Magyarországi Hálózatkoordinációs Regionális Központ Polgármesteri Hivatal Oktatási és Közművelődési Főosztály Pénzügyi Főosztály Jogi Osztály Városüzemeltetési és vagyongazdálkodási Főosztály Polgármesteri Kabinet
Mi történt eddig? 2009. április-augusztus Projektmenedzsment szerveződése. Támogatási szerződés előkészítése. Forrás biztosítása. Eljárásrendek kialakítása. Első közbeszerzés lebonyolítása. 4 képzés megszervezése. Intézményi cselekvési ütemtervek elkészítése. Projektindító nap megszervezése.
CSAPATMUNKA