Az iskola, mint szervezet

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Stratégiai vezetés gyakorlati kérdései
Advertisements

Iskolai egészségfejlesztés – iskolai egészségterv
Család – munka Dr. Ternovszky Ferenc.
Csoport munka.
A humán erőforrás jövőbeni kihívásai
Hogyan tovább, kollégiumpedagógus? Vopaleczky György
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
A tervezés mint menedzsment funkció
Szervezetfejlesztés, vezetésfejlesztés
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Minőségmenedzsment alapelvek
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
Szervezetpszichológia
Az iskola, mint szervezet
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Ambrovics Andrea KEOP IH vezető Nemzeti Fejlesztési Ügynökség
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
A pártfogó felügyelő szerepe és feladata a jelzőrendszerben Budapest, március 28.
TÁMOP B program Képzési kompetenciaprofilok bemutatása
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Családi vállalkozás.
Négy vállalkozási alaptípus
SZERVEZETI ALAPFORMÁK
Divizionális (divíziós) szervezet
Családi napközi.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Könyvtári teljesítménymérés
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
Szervezeti formák Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás.
Vállalatérték-élet pálya szakaszok
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
Szervezetfejlesztés, vezetésfejlesztés, oktatásszervezés
Pénzügyi-gazdasági ismereteket oktató iskolák hálózatának kialakítása.
Prezentáció címsor A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt.
Minőség menedzsment 6.előadás
Készítette: Rapos Nóra 1 Nevelés és társadalom A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Neveléselmélet VII.
Biztos Kezdet gyerekházak hálózata
Delegálás.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Az innováció-átvételi döntési folyamat
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
ICEG Európai Központ 1118 Budapest, Dayka G. u 6/B. Telefon: (1) Fax: (1) honlap:
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
Szervezetfejlesztés. STRUKTÚRA (XX. század)  bürokratikus,  többszintű,  megszervezése azzal az elvárással történik, hogy a magas beosztású menedzserek.
Pedagógus értékelési rendszer
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A pályaorientációs konzultáció. A pályaorientáció fogalma: A pályaorientáció egy olyan folyamat, amely az igénybevevő egyéni igényeinek figyelembevételével.
Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában. TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
Pedagógiai kísérés és reflexió az iskolai közösségi szolgálatban Szontagh Katalin Temesvári Pelbárt Ferences Gimnázium és Kollégium, Esztergom.
MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.
A foglalkoztatáspolitika és egyéb politikák
Négy vállalkozási alaptípus
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A politika feladatai a kutatásban, a fejlesztésben és az innovációban
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Előadás másolata:

Az iskola, mint szervezet Rapos Nóra

Az oktatási rendszer változásai Demográfiai változás Finanszírozás Irányítás alakulása deregularizáció decentralizáció piaci mechanizmusok

A változások lehetséges hatásai rugalmas zárt nyitott merev

A változások lehetséges hatásai rugalmas személyes kapcsolatok növekedésorientált zárt nyitott szabályorientált célorientált merev

1. Racionális célmodell A szervezet hatékonyságát a termelékenységék és az általa előállított profit adja. világos, határozott irányítás, célok, folyamtok tisztázása, racionális elemzés a munkaerő megítélésének alapja a teljesítmény a vezető feladatorientált

2. Belső folyamatok modell Hierarchizált szervezet, hierarchizált, szabályokon nyugvó viszony. belső stabilitás, rutin tevékenységek mindenkinek ismert a feladata folyamatos ellenőrzés

3. Emberi kapcsolatok modell Elkötelezettség, kohézió, morál. a szervezet tagjait bevonják a döntésekbe Konfliktusmegoldás csoportosan befelé forduló szervezet

4. Nyitott rendszer modell A külső környezeti hatások gyors követése. alkalmazkodás, rugalmas, gyors döntések, változások kezelés képessége, innováció,

A Quinn – modell: rugalmas Emberi kapcsolatok modell Nyitott rendszer modell zárt nyitott Belső folyamatok modell Racionális célmodell merev

strukturált ellenőrzés rugalmasság innováció elkötelezettség növekedés, forrás nyitottság kifelé befelé információ, dokumentáció teljesítmény célok tisztázása stabil ellenőrzés strukturált ellenőrzés

strukturált ellenőrzés rugalmasság innovátor mentor bróker támogató kifelé befelé értékelő, megfigyelő termelő irányító koordinátor strukturált ellenőrzés

Az iskola és család kapcsolata Az osztályfőnök feladatai: adminisztrációs személyiségfejlesztő kapcsolattartó Formái: családlátogatás szülői értekezlet fogadóóra nyílt nap egyéb keretek