Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc."— Előadás másolata:

1 Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc

2 Szervezeti kultúra 84. lecke

3 SZERVEZETI KULTÚRA Mi a kultúra? A szervezeti tagok által elfogadott alapvető értékek, meggyőződések, hiedelmek, felvetések, amelyek segítségével meghatározzák önmagukat, környezetüket és elkülönülnek más szervezetektől. Az emberek együttélésének és a közös munkának az eredménye.

4 Erős stabil viselkedési stabil kultúra formák struktúra hatékony eszköz erős korlát hatása: lassú és tartós a hibák hatása: azonnali és tartós magyar adózási kultúra

5 SZERVEZETI KULTÚRA Megismerhető-e egy szervezet kultúrája? nehezen tudatosul ha kilépünk a szervezetből vezetői feladatok és hibák

6 A szervezeti kultúra elemei függetlenség hagyományok = múlt ünnepségek, rendezvények, ceremóniák épített környezet személyiségek

7 történetek, sztorik, anekdoták, legendák nyelvezet, szakzsargon szimbólumok szakképzetség  kultúra de! van szakmakultúra részkultúrák (szubkultúrák) vezetés vagy hatalomkultúra feladat vagy funkcionális kultúra szerepkultúra viselkedés kultúra Normák, elvárások: munkára viselkedésre öltözködésre

8 A szervezeti kultúra szintjei „Fecseg a felszín, hallgat a mély”

9 SZERVEZETI KULTÚRA A kultúra szintjei

10 SZERVEZETI KULTÚRA KULTÚRATIPOLÓGIÁK Handy-féle

11 SZERVEZETI KULTÚRA KONO: értékek döntés viselkedés - vezető és beosztott közötti viszony

12 Quinn-modell

13 A kultúraváltás típusai

14 SZERVEZETI KULTÚRA Vezetői feladatok avagy kultúra-menedzsment?  n normák kialakítása – tudatosítás  e elvárások megfogalmazása  e etikai kódex  e események, rendezvények, programok (bulik!)  s szervezet története  s személyiségek – történetek  e eredmények kommunikálása  s személyes példa

15 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc."

Hasonló előadás


Google Hirdetések