Az iskola, mint szervezet Rapos Nóra
Az oktatási rendszer változásai Demográfiai változás Finanszírozás Irányítás alakulása deregularizáció decentralizáció piaci mechanizmusok
A változások lehetséges hatásai rugalmas zárt nyitott merev
A változások lehetséges hatásai rugalmas személyes kapcsolatok növekedésorientált zárt nyitott szabályorientált célorientált merev
1. Racionális célmodell A szervezet hatékonyságát a termelékenységék és az általa előállított profit adja. világos, határozott irányítás, célok, folyamtok tisztázása, racionális elemzés a munkaerő megítélésének alapja a teljesítmény a vezető feladatorientált
2. Belső folyamatok modell Hierarchizált szervezet, hierarchizált, szabályokon nyugvó viszony. belső stabilitás, rutin tevékenységek mindenkinek ismert a feladata folyamatos ellenőrzés
3. Emberi kapcsolatok modell Elkötelezettség, kohézió, morál. a szervezet tagjait bevonják a döntésekbe Konfliktusmegoldás csoportosan befelé forduló szervezet
4. Nyitott rendszer modell A külső környezeti hatások gyors követése. alkalmazkodás, rugalmas, gyors döntések, változások kezelés képessége, innováció,
A Quinn – modell: rugalmas Emberi kapcsolatok modell Nyitott rendszer modell zárt nyitott Belső folyamatok modell Racionális célmodell merev
strukturált ellenőrzés rugalmasság innováció elkötelezettség növekedés, forrás nyitottság kifelé befelé információ, dokumentáció teljesítmény célok tisztázása stabil ellenőrzés strukturált ellenőrzés
strukturált ellenőrzés rugalmasság innovátor mentor bróker támogató kifelé befelé értékelő, megfigyelő termelő irányító koordinátor strukturált ellenőrzés
Az iskola és család kapcsolata Az osztályfőnök feladatai: adminisztrációs személyiségfejlesztő kapcsolattartó Formái: családlátogatás szülői értekezlet fogadóóra nyílt nap egyéb keretek