RMÁI Kazinczy Ferenc Tagiskola Kincsesbánya, Iskola u. 1.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
Valamely társadalom fejlettsége feltételezi az egyetemes emberi értékek felvázolásán túl azok teljes mértékű elfogadását, értékesítését. Minden embernek.
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Korai fejlesztés, korai intervenció tapasztalatai Biztos Kezdet mentorképzés Velence Meszéna Tamásné Apáczai Nevelési és Általános Művelődési Központ.
Eszköszkölcsönzési szolgáltatások bemutatása
prizma tárház-projekt
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Sajátos nevelési igényű tanulókat érintő változások
A Nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény
Peőcz Veronika Béki Andrea
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
A FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA SZEREPE AZ ÓVODÁBAN
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Integrált oktatás az 50 éves Trefort SZKI-ban
SNI együttnevelés törvényi szabályozása és intézményi gyakorlata 2012
Jogszabályi változások a pedagógiai szakszolgálatok rendszerében
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
A hatósági ellenőrzés Fonyódi Ilona vezető főtanácsos
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Méltányossági elvek a közoktatásban
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézség, sajátos nevelési igény
Intézményegységünk működésének törvényi szabályozói:
A nevelési tanácsadás aktuális szakmai kérdései Martonné Tamás Márta Dr. Szvatkó Anna
A sajátos nevelési igényű tanulók ellátásának új törvényi szabályozása
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Törvények, feladatok, vizsgálatok, szakvélemények,
Óvodai és iskolai szűrő vizsgálatok
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
1 Mégis, kinek az érdeke? Szakvélemények, tantárgyi felmentések a nevelési tanácsadó, a szakértői bizottság és az iskolák szemszögéből Fehérvári Katalin.
14/1994 MKM r. változásai Nevelési tanácsadásra vonatkozó részek Dr. Szakács Katalin Készült az Oktatási és Kulturális Minisztérium támogatásával.
TEVÉKENYSÉGÜNK a tanév során. augusztus – szeptember őszi szűrés az óvodákban az 5. életévüket betöltött gyermekek részére logopédiai szűrés csoportos.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
Integráló iskolák a közoktatásban
Sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók nevelésének-oktatásának törvényi szabályozása Összeállította: JANKÓ ISTVÁN.
Inkluzív pedagógia Előadó: Török Mária.
SNI gyerekek az iskolában (1.) A sajátos nevelési igény
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Inklúzív nevelés Magyarországon
Integráció és inklúzió
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Nagyné Heidenwolf Erzsébet Hallássérült gyermekek integrált oktatásának segítése.
A korai felismerés és a státuszdiagnózis jelentősége és konzekvenciái a nyelv- és beszédfejlődési zavarral küzdő gyermekek logopédiai terápiájában Konzulens:
II. Kerületi PSZSZ Honfiné Nagy Andrea Gál Nóra
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

RMÁI Kazinczy Ferenc Tagiskola 8044. Kincsesbánya, Iskola u. 1. ESÉLYEGYENLŐSÉG Befogadó iskola – Befogadó társadalom Hogyan integrálunk mi? RMÁI Kazinczy Ferenc Tagiskola 8044. Kincsesbánya, Iskola u. 1.

Különleges gondozást igénylő gyerekek: BTM Iskolánkban a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátásának irányítását a Móri Nevelési Tanácsadó végzi. SNI A sajátos nevelési igényű tanulóink ellátását a Fejér Megyei Önkormányzat Tanulási Képességet Vizsgáló Szakértői és Rehabilitációs Bizottsága és Egységes Pedagógiai Szakszolgálata irányítja.

A Nevelési Tanácsadó A nevelési tanácsadás feladata annak megállapítása, hogy a tanuló beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzd. Ennek alapján szakvéleményt ad ki, amely támpontokat nyújt ahhoz, hogy a fejlesztő pedagógus egyéni fejlesztési tervet készítsen. A nevelési tanácsadást ellátó intézmény ellenőrzi a szakvéleményben foglaltak végrehajtását. Segítséget nyújt a tanuló iskolai neveléséhez, oktatásához.

BTM Azon tanulóink, akik beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdenek, fejlesztő foglalkoztatásra jogosultak. A fejlesztő foglalkoztatást az iskolai nevelés és oktatás keretében valósítjuk meg. Egyéni, illetve kiscsoportos foglalkozást szervezünk részükre. A fejlesztő foglalkozásokat a Nevelési Tanácsadó által készített szakvéleményben meghatározottak alapján folytatjuk. A tervezésnél fő szempontunk a tanulók adottságainak, képességeinek, életkori sajátosságainak figyelembevétele.

Szakértői Bizottság A tanulási képességet vizsgáló szakértői és rehabilitációs bizottság egy több szakemberből álló team: pszichológus, orvos, gyógypedagógus. A gyermek komplex vizsgálatát követően, a diagnózis alapján kimondják a sajátos nevelési igényt, vagy pedig kizárják azt. A szakértői bizottság javaslata alapján az iskolánk vezetője adhat felmentést egyes tárgyak, tantárgyrészek értékelése és minősítése alól (például diszlexiánál a helyesírás osztályozása alóli felmentés), vagy engedélyezheti a számonkérés módjának megváltoztatását (például csak szóbeli felelés biztosítása).

SNI „sajátos nevelési igényű” gyermek, tanuló A gyermeket tanulmányai sikeres folytatásához többletjogok illetik meg. Joga van arra, hogy különleges gondozás keretében megfelelő gyógypedagógiai, pedagógiai, … ellátásban részesüljön. A szakértői bizottság utazótanári hálózat szervezésével segíti a sajátos nevelési igényű, integráltan nevelkedő tanulók gyógypedagógiai ellátását. A szakértői véleményben javaslatot találunk a gyermek különleges ellátására: a kötelező rehabilitációs foglalkozásokra, azok heti idő keretére, az ellátást biztosító, megfelelő képzettségű szakemberre, ajánlásokat az alkalmazandó pedagógiai módszerekre.

Egyéni fejlesztési terv Az egyéni fejlesztési terv kidolgozása során figyelembe vesszük: - a szakvéleményben leírtakat, - saját megfigyeléseinket (tanórai munka, szabadidős tevékenységek, - a gyermekkel korábban foglalkozó szakemberek tapasztalatait, - a szülőkkel folytatott beszélgetés kapcsán kapott információkat (pl. tanulási szokások, …)

Fejlesztő foglalkozások Az iskola egyéni foglakozást szervez a BTM-es, SNI-s tanulók részére fejlesztő pedagógus, illetve gyógypedagógus irányításával. Az egyéni foglalkozás keretében – egyéni fejlesztési terv alapján – segíti a tanuló felzárkóztatását a többiekhez. A fejlesztő foglalkozások egyéni, illetve kiscsoportos formában zajlanak. Fő elv a nyugodt légkör, a játékos hangulat, a megengedő attitűd mellett a kreativitás, a gyakorló jelleg, a tevékenykedtetés, valamint a gyerekek egyéni adottságainak, képességeinek figyelembevétele.

Fejlesztési célterületek I. Megismerő funkciók Észlelés Figyelem Emlékezet Gondolkodás II. Mozgás Nagymozgás Finommozgás III. Beszéd Beszédprodukció Beszédészlelés, beszédmegértés IV. Szociális érettség Önkiszolgálás Társas viselkedés szabályainak elsajátítása

Team - munka Fejlesztő pedagógus – szaktanár – napközis tanár Külső szakemberek: gyógypedagógus,logopédus, … A család bevonása a fejlesztést biztosító tevékenységekbe.

Eszközigény Folyamatosan bővítjük a fejlesztést segítő és biztosító eszközeink (pl.: könyvek, tanári segédletek, fejlesztő eszközök, játékok, szoftverek) tárházát. Továbbképzéseken igyekszünk újabb és újabb módszereket elsajátítani és alkalmazni azokat.

A fejlesztés színterei A törvényben fejlesztésre, felzárkóztatásra biztosított órakeret A tanórai differenciált oktatás A szabadidős tevékenység lehetőségeinek, illetve a családi tér lehetőségeinek irányított kihasználása

Kontrollvizsgálatok A Nevelési Tanácsadó és a Szakértői Bizottság bizonyos időszakonként felülvizsgálatot végez, amelyet a gyermek korától és a probléma jellegétől függően egy-két-három évenként ismételnek meg. Esedékességi idejük a szakvéleményben feltüntetett.

KOMPLEX AKADÁLYMENTESÍTÉS Az esélyegyenlőségi törvény írja elő az akadálymentesítést, mely mint fogalom egyre nagyobb körben ismert, és egyre szélesebb értelemben alkalmazzák. Alapvető értelmezése szerint a fizikai, szellemi és érzékszervi fogyatékkal élők számára olyan környezet kialakítását jelenti, mely segíti korlátok nélküli közlekedésüket, tájékozódásukat, és általában minden olyan tevékenység elvégzését, amelyben fogyatékosságuk miatt akadályoztatva vannak.  A fogyatékosság megnyilvánulása és mértéke igen sokféle lehet. Más segítségre van szüksége egy gyengén látó, vagy akár teljesen vak embertársunknak, ismét más segítséget vár el egy rosszul halló ember. Súlyos, halmozott fogyatékosság esetén már segítőre is szükség van.  A komplex akadálymentesítés célja,  a különféle fogyatékosságban szenvedők egyszerre történő "kisegítése".

Kedves Szülők! Köszönöm a figyelmet! Beinschróth Klára fejlesztő pedagógus