„Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
1 A közoktatás az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Oktatási és Kulturális Minisztérium Hámoriné Váczy Zsuzsa szakmai főtanácsadó, osztályvezető 2007.
Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Békés Megyei Tudásház és Könyvtár Békéscsaba Közoktatás-fejlesztést támogató hálózat kiépítése.
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP
Nyitórendezvény Edelény, „Digitális írástudással a munkaerő-piaci aktivitás elősegítéséért”
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Őri Józsefné - Tuza Tibor - Ungvári Jánosné
Területi együttműködés, hálózati tanulás
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
A „FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt keretében megvalósuló szakmai tevékenységek TÁMOP /
Az OFA szerepe a foglalkoztatás elősegítésében
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A TÁMOP /01 „FoglalkoztaTárs- Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt április 24.
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
„Észak-alföldi Komp-háló, minőségi oktatás és hozzáférés biztosítása mindenkinek” „JÓ GYAKORLATOK” az Észak-alföldi Régióban.
A referencia-intézmény fogalma, a közoktatásban elfoglalt szerepe
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Besenyi Sándor Regionális szakmai munkatárs Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. Régiós szakmai műhely - Szeged A „FoglalkoztaTárs.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. Zalaegerszeg, szeptember 9. Innovációval, a régió oktatásának dinamikus fejlődéséért… „Gyermekeink jövőjéért”
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Programról.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ feladatai, működése Matókné Misóczki Mária Projektigazgató.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ hálózatépítő tevékenysége Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Garay.
BLAZOVICSNÉ VARGA MARIANNA IGAZGATÓ
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP 3.2.2/08/A/1 A közoktatás modernizációját támogató hálózatfejlesztés a Közép-Magyarországi régióban.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.

 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Nyitórendezvény Edelény, „Digitális írástudással a munkaerő-piaci aktivitás elősegítéséért”
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
HÁLÓZATKOORDINÁCIÓS KÖZPONTOK TÁMOP Területi Együttműködések, társulások, hálózati tanulás.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Digitális kompetencia fejlesztés Digitális írástudással a munkaerő- piaci aktivitás elősegítéséért.
Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program HEF OP –Térségi.
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

„Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás” „Észak-alföldi Komp-háló, minőségi oktatás és hozzáférés biztosítása mindenkinek” Társadalmi Megújulás Operatív Program TÁMOP-3.2.2/08/A/2   „Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás” 

Észak-alföldi Regionális Hálózatkoordinációs Központ A pályázat kedvezményezettje: Hajdú-Bihar Megyei Pedagógiai Szakszolgálat és Pedagógiai Szakmai Szolgáltató Intézet

A hálózatkoordinációs központ feladata Kommunikációs csatornát képez az intézmények és a szolgáltatásokat nyújtók között; szervezi a fejlesztési igények kielégítését; összekapcsolja a régió intézményeit a szakmai együttműködés érdekében; együttműködési formákat alakít ki, koordinálja azokat

Projektiroda (Debrecen) Projektmenedzser Rácz Annamária komphalopm@hajdu-ped.sulinet.hu Tel: 06-30/839-9854 Projektasszisztens Mestyán Mónika komphalo@hajdu-ped.sulinet.hu Tel: 06-30/838-9584 Pénzügyi vezető Rózsa Márta penzugyivezeto@hajdu-ped.sulinet.hu Tel: 06-30/842-6427 Szakmai vezető Kiss Gabriella szakmaivezeto@hajdu-ped.sulinet.hu Tel: 06-30/837-6823 Pedagógiai módszertani szakterületű munkatárs Ungvári Jánosné dr. ungvarine@hajdu-ped.sulinet.hu Tel: 06-20234-2818 Digitális szakterületű munkatárs Pető Csaba Józsefné digitalis@hajdu-ped.sulinet.hu

A Projektiroda szakmai tevékenységei Projektiroda működtetése Együttműködés a TÁMOP 3.1.1 kiemelt projekt megvalósító szervezetével A fejlesztési folyamat nyomon követése, a hálózat működésének minőségbiztosítása Regionális referencia-intézmény hálózat létrehozása Fejlesztéskoordináció Regionális közoktatási intézményhálózat működtetése Intézmények szakmai támogatása Konferenciák, szakmai információs napok szervezése Nyilvánosság biztosítása

Programirodák Nyíregyházi programiroda 4400 Nyíregyháza, Kossuth tér 6-7. I. em. Projektkoordinátor Pocsai Beáta komphaloszszbm@gmail.com Tel: +36-30/358-8243 Szervezési asszisztens László Mónika komphaloszszbm@gmail.com Szolnoki programiroda 5000 Szolnok, Baross Gábor u. 1. I/110-111. Projektkoordinátor Rusvai Károly ujmfttamopszolnok@ gmail.com Tel: +36-30/216-2136 Szervezési asszisztens Vargáné Szederkényi Brigitta ujmfttamopszolnok@ gmail.com Tel: +36-30/216-6126

A Programirodák szakmai tevékenysége Regionális feladatok megyei szintű szervezése szakmai tevékenységek megyei szintű szervezése kistérségi szintű szolgáltatói hálózat működtetésének támogatása szakmai támogatás nyújtása a régió intézményeinek pályázati tanácsadói rendszer kistérségi szintű működtetésének biztosítása információszolgáltatás, adatgyűjtés tanácsadás a pedagógiai innovációt támogató továbbképzésekről horizontális tanulást segítő kapcsolatok kialakításának támogatása adatbázis-kezelés támogatása a fejlesztő műhelyek szervezésének elősegítése programiroda működtetése

A projekt területi és intézményi hatálya A közoktatási intézmények száma intézménytípusonként az Észak-alföldi régióban Észak-alföldi régió 355 379 77 82 108 142 98 50 100 150 200 250 300 350 400 Óvoda Általános iskola Szakiskola Gimnázium Szakközépiskola Alapfokú művészetoktatás Diákotthon Intézmények száma

Tanulói létszámok intézménytípusonként a régióban Tanulói létszámok a régióban 54565 143976 22934 30022 36019 50036 12758 óvoda általános iskola szakiskola gimnázium szakközépiskola alapfokú művészetoktatás diákotthon

A fejlesztések célcsoportjai, az érintettek köre Közvetlen célcsoport Közoktatási intézmények vezetői: 3 300 fő Közoktatási intézmények pedagógusai: 27 200 fő Szakmai szolgáltatók: 17 OM azonosítóval rendelkező szakmai szolgáltató intézmény

A fejlesztések célcsoportjai, az érintettek köre 2. Közvetett célcsoport Civil szervezetek: 2 657 Közoktatási intézmények tanulói: 300 274 TÁMOP 3.1.1. koordináló szervezete Oktatási és Kulturális Minisztérium

A fejlesztések célcsoportjai, az érintettek köre Tanulók szülei Regionális döntéshozók Gazdasági élet szereplői Észak-alföldi régió lakossága

A projekt hosszú távú céljai minőségi oktatás és hozzáférés biztosítása mindenki számára az egész életen át tartó tanulás elősegítése a közoktatás minőségének javulása intézményi és tanulói eredmények javulása kompetencia alapú oktatás elterjedtségének növekedése a digitális írástudás széles körű elterjesztése a pedagógiai munka minőségének javítása munkaerő-piaci esélyek növekedése a foglalkoztatási helyzet javítása az esélyegyenlőség növelésével a szociokulturális különbségekből eredő hátrányok mérséklése a pedagógusok módszertani kultúrájának modernizációja új tanulási formák elterjesztése

A projekt közép távú céljai a kompetencia alapú oktatásra való átállás továbbvitele az egész életen át tartó tanulás alapjainak lefektetése, a korábbi eredmények továbbvitele intézményi eredmények növekedése és az oktatás minőségi javulása a pedagógiai kultúra megújítása fejlesztési igények feltérképezése, az ezekhez igazodó tevékenységek koordinációja az esélyegyenlőtlenség csökkentése a szolgáltatások optimális területi lefedettségének biztosításával az intézmények közötti kooperáció szélesítése, innovációs és szolgáltatói kompetenciáik modernizálása

A projekt operatív, rövid távú céljai regionális referenciaintézmény-hálózat létrehozása hálózatkoordinációs központ létrehozása fejlesztések területi szintű koordinációja regionális szintű fejlesztési igények katalizálása fejlesztési források hatékony és eredményes felhasználásának segítése támogató szakmai szolgáltató háló megteremtése együttnevelésre irányuló gyakorlat további elterjesztése központi fejlesztések regionális disszeminációjának elősegítése jó gyakorlatok és fejlesztési programok adaptációja, valamint a területi hálózati tanulás támogatása önálló innováció ösztönzése által

Kommunikációs üzenetek Célcsoport Közoktatási intézmények vezetői Szakmai szolgáltatók Üzenet A projekt hozzájárul az intézmény referenciaintézménnyé válásához, növelve ezzel presztízsét. Emeli pedagógusainak képzettségét, kompetenciáit, növelve egyben elismertségüket is. A projekt a referenciaintézmények és az Internetes Támogató Hálózat által hozzájárul a szakmai szolgáltatók lehetőségeinek bővítéséhez.

Kommunikációs üzenetek Célcsoport Civil szervezetek Közoktatási intézmények pedagógusai Üzenet A projekt hozzájárul a civil szervezetek bekapcsolódásához az oktatási szféra szolgáltatásaiba. A projekt lehetőséget biztosít tapasztalatok befogadására, adaptációjára és továbbfejlesztésére, valamint ösztönzi az innovációt és kooperációt az oktatási munka terén.

Kommunikációs üzenetek Célcsoport Közoktatási intézmények tanulói Tanulók szülei Üzenet A kompetencia alapú oktatás nyújtotta új tanulási formák elfogadása és használata. A kompetenciafejlesztés által a pályaválasztás és munkaerő-piaci elhelyezkedés könnyebbé és sikeresebbé válik gyermekeik számára.

Kommunikációs üzenetek Célcsoport Regionális döntéshozók Üzenet A projekt hozzá járul az oktatáspolitikai reformok folytatódásához, az oktatás eredményesebbé válásához. A magas szintű oktatás szélesebb körben válik elérhetővé, az esélyegyenlőség növekedik. A fiatalok kompetenciáinak fejlődésével a munkaerő piaci elhelyezkedésük esélyei nőnek, csökkentve ezzel a munkanélküli-séget. A gazdasági szereplők által elvárt kompetenciák fejlesztésével az oktatás és a munkaerő-piac közötti szakadék csökken, ezáltal a gazdasági szféra eredményessége is növekszik.

Indikátorok A projekt várható eredményei A regionális hálózatba bevont, minősítést szerzett referencia-intézmények száma: Területi lefedettséget biztosító (kistérségi) hálózati pontok száma: TÁMOP 3. prioritásban pályázattal rendelkező, koordinációba bevont feladatellátási helyek száma: Szakmai szolgáltatások nyújtásában együttműködő partnerek száma: 50 15 300 70

Elérhetőségeink Hajdú-Bihar Megyei Pedagógiai Szakszolgálat és Pedagógiai Szakmai Szolgáltató Intézet 4029 Debrecen, Monti ezredes u. 7. /fax: 52/344-186  komphalo@hajdu-ped.sulinet.hu