Alapkompetenciák a munkadarabok tükrében

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A kompetenciafejlesztés lehetőségei az iskolai tantárgyakon keresztül
Advertisements

Matematika kompetencia
Az iskolai dokumentumok
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
A kulcskompetenciák.
TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL 5. évfolyam
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Kompetencia alapú képzés
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Kompetencia-konferencia
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
Kéri Zoltán MTA Gyermekszegénység Elleni Program közoktatási szakértő
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Drajkó László Microsoft Magyarország
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Ha a gyerekek bátorítva élnek, megtanulnak bízni.
INNOVÁCIÓ? az óvodapedagógiában
Informatika tanítása ea.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Kompetencia alapú oktatás
A kompetencia alapú oktatás esélyei Modernizáció a közoktatásban dr. Pála Károly 2007.
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Kompetenciafejlesztés3
TANÍTÁS - TERVEZÉS Műhelyfoglalkozás földrajztanárok részére
A vállalkozás indításának előnyei és veszélyei korosztályonként.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
A pedagógus-továbbképzések helyzete és lehetőségei
Kompetenciák.
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
V ARJÚ L AJOS R EGIONÁLIS T ERMÉSZETTUDOMÁNYI E MLÉKVERSENY Bevált Jó Gyakorlat.
Harmadik matematikakönyvem
Kompetencia -eredményesség
„C” típusú programcsomag bevezetése
Matematika Kompetenciaterület
1 Egy HEFOP projekt tapasztalatai Farkas András február 26. Digitális tanulási környezet alkalmazása az informatikai kompetenciák.
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Reményi Zoltán Budapest
3. Technika és életvitel a kerettantervben
Informatika tanítása ea.
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
E Z ITT A REKLÁM HELYE Társadalmi célú reklámok a rasszizmus és kirekesztés ellen Készítette: Hős Orsolya május 14.
Nem szakrendszerű oktatás augusztus 25.. A nem szakrendszerű oktatás célja, feladata Alapvető készségek és képességek tanuláshoz szükséges kulcskompetenciák.
A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,
PARADIGMAVÁLTÁS A KÖZOKTATÁSBAN ÁDÁM PÉTER NEMZETI PEDAGÓGUS KAR SZEPTEMBER 21.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Angol az Avasiban Az „A” listás nyelv.
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Nemi sajátosságok a vállalkozói készségekben
Szegedi Tudományegyetem
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
Gáspár Katalin Az országos kompetenciamérések eredményei a „zebegényi példa”-ként ismert Kokas-csoportban Kivonat a Szerző Személyiségformálás, kompetenciafejlesztés.
Túl a tanórán Művészetek és a fejlődő, kibontakozó ember
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

Alapkompetenciák a munkadarabok tükrében az alsó tagozatos technika órákon 2009. 09. 03. Készítette: Horváth Irén

Tananyag Kulcskompetenciák Anyagvizsgálat 1.Anyanyelvi kommunikáció 2. Matematikai műveltség 3. Természettudományi és technológiai jellegű 4. Idegen nyelvi 5. Információs és kommunikációs technológiák 6. Hatékony tanulás 7. Szociális és állampolgári 8. Kezdeményezőképesség, vállalkozói 9. Esztétikai- művészeti tudatosság és kifejezőképesség Képlékeny anyag A fém A fa és a természet kincsei A fonal és a textília A papír Műszaki rajz elemei, nézeti ábrázolás Jeles napok, népszokások Épített környezet Közlekedés Háztartástan, életvitel

Alapkompetenciák a munkadarabok tükrében az alsó tagozatos technika órákon Rendszerezés Kombinativitás Gondolkodási sebesség Érvelés, bizonyítás Probléma – érzékenység Probléma – reprezentáció Kreativitás Problémamegoldás Kommunikációs képességek Szövegértés Térlátás Térbeli viszonyok Ábrázolás, prezentáció Hosszúság becslés Rész – egész észlelése Memória terjedelme Asszociatív memória Értelmes memória Tanulási sebesség Számolási képesség Gondolkodási sebesség

a megtisztelő figyelmet! Köszönöm a megtisztelő figyelmet!