A köznevelés átalakulása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
AZ ÚJ PEDAGÓGUS ELŐMENETELI RENDSZER
Advertisements

A pedagógusok előmeneteli rendszerének jogszabályi háttere
A pedagógusok munkaidő beosztása
2014 MUNKAJOGI ELŐADÁS.
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
Mindennapos testnevelés a köznevelési törvény tükrében
TÖRVÉNYI VÁLTOZÁSOKBÓL
Az új köznevelési rendszer bevezetése, a 2013/2014 tanév legfontosabb feladatai Brassói Sándor főosztályvezető EMMI Köznevelés-irányítási Főosztály.
Elkötelezettség és elhívatottság Pedagógus életpálya Előadó: Thaisz Miklós Oktatásért Felelős Államtitkári Kabinet.
A 2013/2014-es nevelési év az óvodákban
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Molnár László tanügy-igazgatási igazgatóhelyettes BPI
ERUDITIO Kft. Az oktatás jogi környezetének változásai és a következmények évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről Szegedi György szakmai vezető.
A 2013-as tanévkezdés néhány aktuális kérdése KPSZTI
Sajátos nevelési igényű tanulókat érintő változások
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
A kormányhivatal közoktatási feladatai és az új oktatási koncepció
MEGÁLLAPODÁS - magyarázatokkal -. A köznevelési rendszer szervezésével összefüggő általános kérdések • megyei fejlesztési terv elkészítésének szempontjait.
Szakképzési szakértők szakképzési változásokra való felkészítése A szakképzési megállapodás és a szakmaszerkezeti döntés Helyszín dátum Nemzeti Fejlesztési.
Rendkívüli munkavégzés Ügyelet és készenlét
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
Az Oktatási Főosztály és a köznevelési intézmények feladatai a
Méltányossági elvek a közoktatásban
 a legszükségesebb garanciális szabályokat tartalmazza  tág teret ad az egyéni és kollektív alkunak  egyszerűbb szabályozásokat foglal magában.
Közszolgálati jog Díjazás a közszolgálatban 10. előadás 2013
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Tanévkezdő tájékoztató konferencia Brassói Sándor főosztályvezető EMMI Köznevelés-irányítási Főosztály 2013 augusztus.
A szakképzési jogcím rendelet (139/2008. (X. 22.) FVM r.) módosítása (2010. okt. 1.) Készítette: Wayda Imre vez. főtanácsos vez. főtanácsos Földművelésügyi.
szerepe a köznevelésben
1 Foglalkoztatási formák, díjazásuk Munkaidő és a kapcsolódó nyilvántartások november 23. Gottgeisl Rita.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
AZ ALKALMI MUNKAVÁLLALÓI KÖNYVVEL TÖRTÉNŐ FOGLALKOZTATÁS GYAKORLATA március 26.
Változások a közoktatásban és szakképzésben Setényi János 2011 Naszály-Galga TISZK, Vác.
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
A személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgáltatások január 1- jétől hatályos képesítési feltételeinek változásai Szakmai Nap – január.
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
1 TÁJÉKOZTATÓ A START, A START PLUSZ ÉS A START EXTRA KÁRTYA SZABÁLYAINAK VÁLTOZÁSÁRÓL ÉS EGY ÚJ JÁRULÉKKEDVEZMÉNY BEVEZETÉSÉRŐL  A START PLUSZ, illetve.
Szakál Ferenc Pál EMMI Köznevelés-fejlesztési Főosztály
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
A művészetoktatási intézményeket érintő jogszabályi változások „Művészetoktatás a jogszabályok útvesztőiben” konferencia Budapest, március 31. Imre.
Az Iskolai Közösségi Szolgálat jogszabályi háttere
A szabályozás előzményei
Brassói Sándor főosztályvezető
Jogszabályi változások, aktuális feladatok Partnerség és együttműködés az informatikai támogató rendszer bevezetéséhez kapcsolódóan Emberi Erőforrások.
Szakképzési változások
Tájékoztató egyházi és magánintézmények fenntartóinak
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
A közszolgálati jogviszony tartalma
Tankönyvellátás
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Pedagógusok munkaszervezése a jogszabályváltozások tükrében
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
Készítette: Kovács Ferencné
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény (Nkt.) A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény (Szt.) 229/2012. (VIII. 28.)
Szakál Ferenc Pál. 20/2012 (VIII.31.) EMMI rendelet.
A köznevelési törvény változásai 2016 szeptemberétől Szakál Ferenc Pál köznevelési szakértő *A korábbi változatokban ma már nem aktuális, nem érvényes.
Tankönyvellátás és iskolai könyvtár
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Hajnal Gabriella szakmai elnökhelyettes
Közalkalmazottak besorolása, illetménye, pedagógusokra vonatkozó új munkajogi szabályok, előmeneteli rendszer.
Előadás másolata:

A köznevelés átalakulása Szakál Ferenc Pál főosztályvezető Köznevelés-fejlesztési Főosztály ferenc.pal.szakal@emmi.gov.hu

Szeptemberi jogszabályok 2011. évi CXC. törvény (Nkt.) Pedagógus munkaidő Előmeneteli rendszer 16 óráig tartó foglalkozások Mellékletek 326/2013. (VIII.30) Korm. rendelet (Kr.)

Pedagógus munkaidő Nkt. Kr. 62.§ (5)-(14): Az egyes munkaidő-egységek megnevezése, időtartama, tartalma; speciális esetek, kedvezmények 65.§ (7): Nyugdíj előtt állók munkaidő-kedvezménye 69.§ (5): Vezetők munkaideje Kr. 4.§ (5)-(7): Mesterpedagógusok munkaidő-kedvezménye 17-19.§: A munkaidő-beosztás részletszabályai (egyéb foglalkozás, egyéb feladatok, helyettesítés, nyilvántartás, további kedvezmények) 33.§: Rendkívüli munkavégzés, az ügyelet és a készenlét köznevelési intézményekben történő elrendelésének szabályai 35.§ (2): A pedagógus álláshelyek számítása és a munkaidő összefüggése 3

A kötelező óraszám és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő fogalmának viszonya Kt.: Kötelező óraszám (22) + többlettanítás (maximum 6)  lehetséges óraszám: 22-28 Nkt.: Neveléssel-oktatással lekötött munkaidő (22-26)  lehetséges óraszám: 22-26 A lehetséges óraszám eddig is a tantárgyfelosztás megvalósíthatóságát szolgálta, ezután is így lesz. 4

A kötött munkaidő neveléssel-oktatással le nem kötött része Időtartama a neveléssel-oktatással lekötött munkaidőtől függően egyénileg változik: 6-10 óra Tartalma: a nevelés-oktatást előkészítő, nevelés-oktatással összefüggő egyéb feladatok, tanulói felügyelet, eseti helyettesítés [Nkt. 62.§ (6)] Az említett egyéb feladatokat a Kr. 17.§ (1) bekezdése sorolja fel A kötött munkaidőt az intézményvezető által meghatározott feladatokkal kell tölteni, tehát ezeket a feladatokat is ő írja elő Rugalmasan kell előírni, figyelembe véve a feladatok jellegét és tervezhetőségét Hivatkozási alap a munkaterv Havi munkaidő-nyilvántartást kell vezetni, ennek kötött, előírt formája nincs. 5

A kötött munkaidőben történő munkavégzés helye A Kr. 17.§ (3) szerint a kötött munkaidőt az intézmény területén kell tölteni, DE A feladatok jellege miatt a jogszabály is rögtön kivételt fogalmaz meg. A feladatok jellege miatt rugalmasan értelmezendő. A neveléssel-oktatással lekötött munkaidő egyéni jellege miatt egyénileg értelmezendő. Nem írható elő egységes munkaidő az iskola összes pedagógusa, vagy egyes pedagógus csoportjai számára. 6

Kötetlen munkaidő Nkt. 62.§ (5) Időtartama a teljes munkaidő 20%-a, vagyis heti 8 óra. Beosztását, felhasználását a pedagógus maga jogosult meghatározni. Nincs szabályozva, hogy mikor és hogyan kell „kiadni”. Munkaidő! Nem előírható, de elvárható, hogy szükség esetén ebben az időben is az intézményben tartózkodjon, vagy a tanulókkal foglalkozzon a pedagógus. 7

Általános iskolákban 16 óráig kötelezően megszervezendő egyéb foglalkozások Az Nkt. 55. § (1) bekezdése alapján ezek alól felmentést kérhetnek a diákok (szüleik), tehát el tudnak menni a délutáni művészeti órákra. Amennyiben az adott általános iskolában kihelyezett telephelyként alapfokú művészeti iskola működik, a művészeti órákat – a két iskola kölcsönös megállapodása alapján – meg lehet tartani 16 óra előtt is. Annak sincs akadálya, hogy a két iskola együttműködjön, és az általános iskola egyéb foglalkozásként „ismerje el” a művészeti iskola foglalkozásait. 8

Felmentés a 16 óráig megszervezett feladatok alól A kérelemnek és az engedélynek nincs kötött formája, de írásban kell történnie. Bármi lehet a kérelem indoka. „felmentheti”  nincs olyan eset, amikor köteles felmenteni. Nincs szabályozva, hogy mikorra szól a felmentés  lehet alkalmi vagy rendszeres, szólhat bizonyos nap(ok)ra vagy egész hétre, szólhat egy bizonyos időszakra. Akit felmentettek, az is részt vehet egyéb foglalkozáson, a felmentés ebből nem zárja ki. Egész napos iskola esetén nem mentheti fel, de ha nem egész napos, akkor bármilyen kérelemre adhat felmentést. 9

Az Nkt. hatályba lépő mellékletei 1. melléklet: Vezetők kötelező létszáma óvodában Az iskolára vonatkozó átkerült a Kr.-be (3. melléklet) A gyermekek, tanulók létszámától függ (részben). Kötelező létszám! 10

Az Nkt. hatályba lépő mellékletei 2. melléklet: A nevelő-oktató munkát közvetlenül segítő alkalmazottak finanszírozott létszáma Az iskolára vonatkozó átkerült a Kr.-be (4. melléklet) A gyermekek, tanulók létszámától vagy egyéb feltételtől függ. Finanszírozott létszám! 11

Az Nkt. hatályba lépő mellékletei 4. melléklet: Osztály és csoportlétszámok 12

Az Nkt. hatályba lépő mellékletei 5. melléklet: Vezetők és helyettesek óraszáma A gyermekek, tanulók létszámától függ. Alapfokú művészeti iskolában 450 főtől: vezető: 2, helyettes: 4 200-449 fő: vezető: 4, helyettes: 6 50-199 fő: vezető: 6, helyettes: 8 50 fő alatt: vezető: 8, helyettes: 10 13

Az Nkt. hatályba lépő mellékletei 6. melléklet: Finanszírozott heti időkeret Minden évfolyamra vonatkozik. Nkt. 16.§ (3): „Az állami fenntartású és az állami feladatellátásban részt vevő alapfokú művészeti iskolában heti hat tanórai foglalkozás biztosított térítési díj ellenében a főtárgy gyakorlatának és elméletének elsajátításához, valamint tanévenkénti egy meghallgatás és egy művészi előadás, továbbá e szolgáltatások körében az iskola létesítményeinek, felszereléseinek használata. Minden esetben ingyenes a halmozottan hátrányos helyzetű, a hátrányos helyzetű tanuló, a testi, érzékszervi, középsúlyos és enyhe értelmi fogyatékos, továbbá az autista tanuló részére az első alapfokú művészetoktatásban való részvétel.” 27/1998 MKM rendelet 14

Az Nkt. hatályba lépő mellékletei 7. melléklet: Garantált illetmény az illetményalap százalékában Nem összegeket tartalmaz! Az illetményalap 2014. augusztus 31-ig [Nkt. 97.§ (20a)] Középfokú végzettség esetén a minimálbér 118,5%-a Főiskolai végzettség esetén a minimálbér 157,8%-a Egyetemi végzettség esetén a minimálbér 172,9%-a A törvény felhatalmazása alapján ezt követően a Kr. fogja meghatározni az illetményalapot, mindig a minimálbér %-ában. 15

Az Nkt. hatályba lépő mellékletei 8. melléklet: Pótlékok az illetményalap százalékában Nem összegeket tartalmaz! A pótlék nem az alapbér, hanem az illetményalap %-ában van megadva. Minimumot és maximumot határoz meg. A Kr. részletezi a szabályokat [16.§]. Az osztályfőnöki pótlék annak is jár, aki alapfokú művészeti iskolában önálló tanulócsoport-vezetői feladatot lát el. A munkaközösség-vezetői pótlék tanszakvezetőknek is jár. 16

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET. Szeretettel várjuk Önöket 2013 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Szeretettel várjuk Önöket 2013. október 10-én a Hagyományok Házában megrendezésre kerülő művészetoktatási konferenciánkon! cxc@emmi.gov.hu