!!! FONTOS projektmegvalósításhoz !!!

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tájékoztatás a projektek megvalósításához és a tartalomváltoztatás lehetőségeiről (ÚSZT) Domokos Béla csoportvezető.
Advertisements

Projektek pénzügyi végrehajtása. Pénzügyi megvalósítás alapvető dokumentumai  Támogatási szerződés  Szakmai és pénzügyi végrehajtásra vonatkozó előírásokat.
TÁMOP /1, TÁMOP /2 Nyomonkövetés.
Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai
Gayár Csilla, pénzügyi menedzser VÁTI Kht. Pécsi Területi Iroda DDOP Utólagos akadálymentesítés (Egyenlő esélyű hozzáférés a közszolgáltatásokhoz)
A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai A pályázatkezelés menete – Pénzügyek.
A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány támogatja. „ROMÁK A MUNKAERŐPIACON” konferencia Pécs, szeptember Előadó:
Szennyezett területek kármentesítési feladatainak elvégzése – KEOP Projektmenedzsment szempontok KvVM – január 9.
A projektek megvalósítása I.
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata Nagyváradi Alíz, TEÜ, PVEI Partneri szeminárium magyar partnerek részére Budapest,
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata
Leggyakoribb hibák a KMH pályázatokban
Támogatási Szerződés előkészítése  az előkészítést a Közreműködő Szervezet és a kedvezményezett programmenedzserei közösen végzik  az előkészítés formanyomtatvány,
Pénzügyi előadás pályázói információs napra TÁMOP /1.
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
dr. Földy Ferenc Operatív Program Kft február 23.
ESZA Nonprofit Kft. Nagy Balázs– uniós programigazgató.
ELSŐ SZINTŰ ELLENŐRZÉS ALAPJAI South East Europe Programban
Európai Uniós támogatásokat kezelő intézményrendszer a környezeti fejlesztésekben Kiss Pál 2007/04/20 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság Környezetvédelmi.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
IV. modul Nyertünk – Hogyan tovább? KULTURÁLIS PROJEKT CIKLUS MENEDZSMENT IV. modul Nyertünk – Hogyan tovább?
ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE Az ellenőrzés jogi háttere
A projektek megvalósítása II. A projekt pénzügyi megvalósítása A támogatás lehívása 8. modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Jelentések Munkakezdő jelentések Időközi jelentések  Támogatási szerződés által meghatározott időpontokban és/vagy mérföldkövenként  Tartalma: az adott.
MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Ügyfélbarát ügyintézés, partneri kapcsolat a pályázatkezelésben – Az Új Széchenyi Terv pályázatok tanulságai Biró.
Pályáztatás Országos Széchényi Könyvtár november 14.
Pályáztatási szakasz (0.szakasz)  Projekt adatlap  E MT Projektfejlesztési szakasz – Feltételes közbeszerzési eljárás?! Projektmenedzsment Hivatalos.
Integrált helyi fejlesztési akciók ösztönzése” c. 2002/2003 évi Phare program FIZETÉSI KÉRELMEK TIPIKUS HIBÁI Hayde Nóra, pénzügyi menedzser VÁTI Kht.
Projektfejlesztés DDOP /2F VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Kht.
Tájékoztató kedvezményezettek részére Az ÚMFT keretében támogatott projektek megvalósításának szabályai KMOP Pályázati konstrukció Január 30.
Projektzárással kapcsolatos teendők
Tartalékkeret és Pótmunka engedélyezése, finanszírozása
Közbeszerzés tapasztalatai a 2002/2003 évi területfejlesztési Phare programban Tóth Erzsébet Programmenedzser, VÁTI Kht. Operatív Program Végrehajtó Igazgatóság.
Nemzeti Fejlesztési Terv Civil szervezetek infrastrukturális feltételeinek javítása.
Tájékoztató Egyszerűsített pályázat Pályázat benyújtása, értékelés, támogatási szerződés, módosítások, ellenőrzések, szabálytalanság Budapest, július.
TÁMOP /1. és TÁMOP /2. A korai beavatkozást középpontba helyező Biztos Kezdet programok elterjesztése országos szinten, kiemelt figyelemmel.
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Tóbiás Zoltán Osztályvezető KvVM FI 2007.április 26.
Projekt tervezés és megvalósítás. Az üzleti projektek és a támogatási rendszer április 20.
Pannónia Kincse LEADER Egyesület EMVA VIDÉKFEJLESZTÉSI JOGCÍMEK HELYSZÍNI ELLENŐRZÉSSEL KAPCSOLATOS FONTOSABB TUDNIVALÓK.
A végrehajtás operatív kérdései Előadó: Ferenczi Beáta, projektmenedzser Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, Nemzetközi Együttműködési Programok Irányító Hatósága.
 Módosítás jogszabályi háttere: › évi XVII. Törvény › 23/2007. (IV.17.) FVM rendelet › Letölthető:  Benyújtás helye: támogatási.
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
„Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban” TIOP-2.2.7/07/2F.
TÁJÉKOZTATÁS A PROJEKTEK MEGVALÓSÍTÁSÁHOZ ÉS A TARTALOMVÁLTOZTATÁS LEHETŐSÉGEIRŐL (ÚSZT) DOMOKOS BÉLA.
HEFOP /2 intézkedés Monitoring rendszere. Szakmai monitoring célja Mi a cél? Legfőbb célja a támogató és a kedvezményezett közös érdekének érvényesítése:
TÁMOP /1-2 TÁMOP /1 Az utcán élő hajléktalan személyek társadalmi visszailleszkedésének, foglalkoztathatóságának elősegítése, sikeres.
A Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program 1.3. A nők munkaerőpiaci részvételének támogatása, a család és a munka összehangolásának segítése november.
HEFOP/ /2 Szerződéskötési alapismeretek. HEFOP/ /22 Tartalomjegyzék Szerződéskötés folyamata Támogatási szerződés.
Projekt címe, azonosító száma Projektvezető/Előadó Beszámolási időszak Dátum.
Támogatási szerződés.
KMOP „ELEKTRONIKUS HELYI KÖZIGAZGATÁSI INFRASTRUKTÚRA FEJLESZTÉSE” TÁRGYÚ FELHÍVÁS KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET: PRO RÉGIÓ ÜGYNÖKSÉG.
Projektek megvalósítása során felmerülő módosulások kezelése.
Monitoring tájékoztató nap július 8. Budapest TÁMOP /1/A és TÁMOP /2/A/KMR Tananyagfejlesztés és tartalomfejlesztés különös tekintettel.
TÁMOP 3.2.9/B-08/1 és /2 (Audiovizuális emlékgyűjtés) pályázattal kapcsolatos PEJ tájékoztató.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
Mitől innovatív egy vállalkozás? Nyert a pályázatom! Hogyan tovább? Segítünk a megoldásban!
KDOP Kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése.
Röviden a közbeszerzésről
Projektzáró rendezvény
Szpi működése 2011-ben létrejött a Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. a Promei Nonprofit Kft. jogutódjaként a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tulajdonosi.
Magyarország-Szlovákia Határon Átnyúló Együttműködési Program
A folyamatba épített ellenőrzés
A széchenyi Programiroda szerepe a régióban
Közbeszerzési Hatóság
A közbeszerzési törvénynek a Közbeszerzési Hatóság
Helyi támogatási kérelmek benyújtásának ügymenete
Előadás másolata:

Tájékoztatás a projektek megvalósításához és a tartalomváltoztatás lehetőségeiről (ÚSZT)

!!! FONTOS projektmegvalósításhoz !!! A Támogatási szerződés és annak a részét képező Általános Szerződési Feltételek teljes körű és pontos ismerete és betartása szükséges a projektek SZABÁLYOS megvalósításához Az ÁSZF tartalmazza a kedvezményezettre vonatkozó minden jogot és kötelezettséget, amit a megvalósítás során figyelembe kell venni

!!! FONTOS projektmegvalósításhoz !!! Az ÁSZF következő pontjai szólnak a szankciókról, amelyek elkerülése mindenki érdeke: 3.7.5. Projektmenedzsment támogatás csökkentése 6. Támogatás felfüggesztése 7. Szerződésszegés esetei és jogkövetkezményei 7.1. Szerződésszegés esetei Szerződésszegés jogkövetkezményei 7.2. Késedelmi kötbér 7.3. Elállás a Szerződéstől 7.4. Jogosulatlanul igénybe vett támogatási részösszeg visszakövetelése 7.5. Szabálytalanság

!!! FONTOS projektmegvalósításhoz !!! A projekt adatlaphoz benyújtott bármely dokumentumban, annak adataiban, illetve az abban közölt tényekben bekövetkező valamennyi változást a Kedvezményezett annak bekövetkeztét követően haladéktalanul, de legfeljebb 30 napon belül (ÚSZT) köteles írásban bejelenteni, és a bejelentéshez köteles a módosított dokumentumot csatolni. A Közreműködő szervezet a projektek megvalósítási idejében folyamatos képzéseket szervez a Kedvezményezettek részére az előttük álló feladatok segítése érdekében (lehetőség van a többszöri részvételre) Az ÉARFÜ honlapján elérhetők segédletek, útmutatók a projekt megvalósításához: www.eszakalfold.hu/UNIÓS pályázatok/Kedvezményezettjeinknek

!!! FONTOS projektmegvalósításhoz !!! GYAKORI HIBÁK GYŰJTEMÉNYE Az Észak‐Alföldi Operatív Program (ÉAOP) végrehajtása során, a különböző folyamatok ellenőrzése révén Ügynökségünk sokrétű tapasztalatokra tett szert. Jelen gyűjteményünkben ezeket kívánjuk segítségképpen, ajánlásként közreadni Önöknek, nyertes projektgazdáknak. Tématerületei: Kifizetési kérelmek és előlegek Tartalomváltozási kérdések Projekt Előrehaladási Jelentések Közbeszerzési kérdések Biztosítéknyújtás Helyszíni ellenőrzés

Tartalomváltoztatás alapelvei a módosítás nem változtathatja meg a projekt alapvető célját a módosítás nem irányulhat olyan szempontra, amely jogosultsági feltétel volt az értékelés során az értékelésnél előnyt jelentő feltételeket negatívan érintő módosítás nem lehetséges a módosítási igény nem kerülhet jóváhagyásra, amennyiben az a pályázat készítésekor előre látható, tervezhető körülmény miatt merült fel, de ez alól kivételt jelentenek a kétfordulós és kiemelt eljárásrend projektfejlesztési szakaszában végrehajtani kívánt módosítások, a nem negatív irányú változások, továbbá az alapvető célok teljesülését elősegítő, ésszerűsítést célzó módosítások a szerződéses vállalásokat negatívan érintő módosítási igény nem kerülhet jóváhagyásra, amennyiben az a projektgazdának felróható okból merült fel

Tartalomváltoztatás módozatai Szerződésmódosítással Változás bejelentéssel A tartalomváltozással részletesen foglalkozik az ÁSZF 4. Szerződésmódosítás pontja, valamint rendelkezésre áll egy központi útmutató Regionális Operatív Programok keretében megvalósítandó projektek tartalomváltozásának kezelésére (http://www.nfu.hu/doc/1554)

Tartalomváltozás esetei: Műszaki, szakmai tartalom Növelés, a projekten belüli megtakarítás esetén, kizárólag a következő esetekben: Pontszámmal értékelt vagy kulcsindikátor növekszik arányosan (de nem lehet a TSZ-ben nem szereplő új tevékenységet finanszírozni) Jogszabály, szakhatóság vagy műszaki ellenőr írja elő, és a projekt alapvető céljának teljesüléséhez kapcsolódik Pótmunka Költséghatékonyság vizsgálata történhet Pl.: elfogadható szálláshelyes projekteknél a plusz vállalt munkaerőlétszám (kulcsindikátor) növelése, de nem fogadható el a szállásférőhelyek növelése Pótmunkának elfogadható, ha egy útépítésnél kiderül, hogy a közműtervek nem voltak pontosak, ezért plusz tevékenységekre van szükség, de az nem, hogy ki lettek felejtve bizonyos tevékenységek (vízelvezetés) a pályázatból

Tartalomváltozás esetei: Műszaki, szakmai tartalom Helyettesítés: ha legalább olyan paraméterekkel bír, mint az eredeti (tartósság, funkció, élettartam, terhelhetőség, kapacitás), és az oka: Jogszabály, szakhatóság vagy műszaki ellenőr írja elő Célja a költséghatékonyabb megoldás alkalmazása Nem változnak negatív irányban az output és eredmény indikátorok Költséghatékonyság vizsgálata történhet Pl.: tükrös-szekrény, napkollektor helyett hőszivattyú, de már digitális kamera helyett nem lehet fénymásoló

Tartalomváltozás esetei: Műszaki, szakmai tartalom Csökkentés: egyes projektelemek csökkentett műszaki tartalommal történő megvalósítása, vagy akár elhagyása lehetséges, de ez nem befolyásolhatja a projekt céljainak megvalósulását. Az elszámolható költségek összegét is szükséges csökkenteni. A meg nem valósított projektelem költségét akkor lehet átcsoportosítani más tevékenységre, ha a projekt nem alapvető célját jelentő projektelem műszaki, szakmai tartalmának csökkentésére kerül sor annak érdekében, hogy a projekt alapvető célját jelentő tevékenység/projektelem kapcsán bekövetkezett költségnövekedés költségátcsoportosításával – részben vagy egészben – kompenzálható legyen és a kedvezményezett ezt megfelelően alátámasztotta

Tartalomváltozás esetei Pályázatban szereplő műszaki tartalom Engedélyes tervben szereplő műszaki tartalom Kivitelezői (vállalkozási) szerződésben szereplő műszaki tartalom Megvalósult műszaki tartalom A folyamat során bekövetkezett változásokat jelezni szükséges a Közreműködő Szervezetnek, amely során a „Tájékoztató az építésekhez kapcsolódó műszaki, szakmai tartalomváltozások kérelmezéséről és elbírálásáról” című dokumentum előírásait szükséges betartani

Tartalomváltozás esetei Költségvetésben bekövetkezett változás: Költségnövekedés: nem lehetséges, az esetleges növekmény nem elszámolható költségnek minősül

Tartalomváltozás esetei: Költségátcsoportosítás Akkor fogadható el, ha a projekt szakmai megfelelőségéhez, üzembe helyezéséhez, rendeltetésszerű használatához szükséges Önmagában nem elegendő indok, hogy megtakarítás keletkezett Vállalkozási szerződésekkel kell igazolni az átcsoportosítás szükségességét és lehetőségét is, vagyis onnan nem lehet és oda nem lehet átcsoportosítani, ami nincs leszerződve, de nem szükséges megvárni, hogy minden le legyen szerződve Költséghatékonyság vizsgálata történhet Belső korlátokat, maximális egységárakat, fajlagos mutatókat figyelembe kell venni a döntésnél A költségátcsoportosítás és a műszaki tartalom változás általában együtt jár, a kettőt együttesen kerül figyelembe vételre és elbírálásra

Tartalomváltozás esetei Támogatás százalékos mértékének változása: Főszabályként nem növekedhet Ha az elszámolható költségek csökkennek, akkor a támogatás összege is csökken A támogatási arány rögzített a teljes projektmegvalósítás alatt Szerződéses vállalások (indikátorok, horizontális szempontok): Többletvállalás: lehetséges, de nem járhat a támogatás növekedésével, maximum a megtakarítások felhasználásának lehetőségével

Tartalomváltozás esetei Vállaláscsökkenés: A) számszerűsíthető vállalások: Output indikátorok esetében műszaki tartalomcsökkenés történik, amely miatt az elszámolható költség egyébként is csökken, további szankció nincsen Eredményindikátorok közül a szankcionálandó indikátorok esetében a vállalt célértékének 25%-nál (kulcsindikátor esetén 10%-nál) nagyobb mértékű kedvezőtlen irányú változása az említett % feletti mértékkel arányos költség és támogatás csökkenést eredményez, az 50%-nál nagyobb mértékű kedvezőtlen irányú változás a TSZ-től való elállást eredményezi B) Nem számszerűsíthető indikátorok, vállalások: nem lehetséges, TSZ-től való elállást eredményez, ha az a projekt céljával ellentétes

Tartalomváltozás esetei Projektmegvalósítás kezdetének, megvalósítás határidejének, időtartalmának módosítása: Ha a tényleges kezdési időpont más, mint ami a TSZ-ben szerepel Megvalósítás határidejének csúszásánál a pályázati útmutató előírásait kell figyelembe venni, de alapvetően az időtartalom nem haladhatja meg a 24 hónapot Az indoklást megfelelő dokumentumokkal mindig alá kell támasztani, pl. nem elegendő a pályázó nyilatkozata, hogy régészeti feltárás történt, az illetékes hatóság igazolása szükséges, hogy mettől, meddig volt akadályozva a munka a feltárás miatt

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET Elérhetőségünk: ÉARFÜ Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Közhasznú Nonprofit Kft. Közreműködő Szervezet 4025 Debrecen, Széchenyi u. 31. Tel.:52/501-102 Fax.: 52/524-770 E-mail: ropinfo@eszakalfold.hu www.eszakalfold.hu