Az igénybevevői nyilvántartás 1
Tájékoztatás témái 2 Jogi szabályozás Jogi szabályozás: 226/2006. (XI.20.) Korm. Rend módosítása (330/2011. (XII.29.) Korm. Rend) Költségvetési törvény Rendszerkapcsolatok és jogosultságkezelés Rendszerkapcsolatok E-képviselő és adatrögzítő munkatárs kijelölése Igénybevevői nyilvántartás célja, struktúrája Ügyféltörzs Igénybevétel (megállapodás, határozat) Napi igénybevételi adatok 2
A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények ágazati azonosítójáról és országos nyilvántartásáról szóló 226/2006. (XI. 20.) Korm. rendelet módosításáról 13/B.§: Fokozatosan bevezetésre kerül egy új adatszolgáltatás, amelyet a szolgáltatóknak naponta kell teljesíteni. 13/B.§: Az adatszolgáltatás néhány kivétellel minden szociális illetve gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatóra kiterjed. 13/D.§ : Az adatszolgáltatás teljesítése egy webes felületen valósul meg. 13/C.§: A webes felület elérése ügyfélkapuval rendelkező regisztrált felhasználók számára lehetséges. A rendszer bevezetési feladatait 2012.01-06 közötti időszakban kell elvégezni. 15.§: 3
Az új adatszolgáltatás bevezetésének menetrendje 2012.01.01-31: e-képviselők és adatrögzítői munkatársak regisztrálása 2012.02.01-28: Kezdeti adatfeltöltés (megállapodások/határozatok adatai) 2012.03.01-06.30: Adatszolgáltatás normatívára való hatás nélkül. 2012.07.01-től: Adatszolgáltatás elmulasztása normatíva vesztéssel jár! 4
Rendszerkapcsolatok Normatív finanszírozás (TÉBA) Intézményi Rendszerek Igénybevevői nyilvántartás (13/B-13/H.§) Ügyfél, igénybevétel: megállapodás/határozat, napi igénybevételi adatok Jogosultságkezelés (13/C.§) Felhasználók és jogosultságok, ügyfélkapus beléptetés Szociális Regiszter (8-9.§) Fenntartó, szolgáltatók, ellátás nyújtási helyek, szolgáltatások, működési engedélyek 5
Jogosultságkezelés (E-képviselő/adatszolgáltató munkatárs) és a Szociális Regiszter kapcsolata Csak az e-képviselőknek kell személyesen felkeresni az NRSZH kirendeltségeit, az adatszolgáltató munkatársaknak nem. A leendő e-képviselőknek és adatszolgáltató munkatársaknak ügyfélkaput kell létesíteni. A Szociális Regiszterben szereplő fenntartókhoz lehet e-képviselőt rendelni. A fenntartók/intézmények/telephelyek/ellátások adatai a működési engedély alapján szerepelnek a Szociális Regiszterben, azon az e-képviselők/adatszolgáltató munkatársak megadásakor módosítani nem lehet. Ha az adatok hibásak/hiányosak a fenntartó/szolgáltató székhelye szerint illetékes kormányhivatal szociális és gyámhivatalánál kell a fenntartónak adategyeztetést lefolytatni. 6
Szociális Regiszter adatkörei és a jogosultságkezelés kapcsolata Szolgál-tatás/ellátás típusa Ellátásnyújtás helye (telephely/székhely stb.) Szolgáltatók (intézmények) Fenntartók . 13/C.§ (5) szerint az e-képviselők adatszolgáltató munkatársakat rendelnek a szolgáltatókhoz. 13/C.§ (4) szerint az NRSZH kirendeltségeinek ügyintézői e-képviselőket rendelnek a fenntartókhoz 7
Felhasználó adatainak rögzítése 8
Fenntartó hozzárendelés 9
Adatrögzítő munkatárs jogosultságának megadása 10
Az új adatszolgáltatás célja, struktúrája Sztv. 20/C: „A szociális hatóság a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások, szolgáltatások finanszírozásának ellenőrzése céljából nyilvántartást vezet…” 13/F.§. Igénybevételi napló (Napi ellátás igénybevételi tényének adatai) 13/E.§. Igénybevétel adatai (megállapodások/határozatok egyes adatai) 13/E.§. Országos ügyféltörzs 11
Ügyféltörzs Minden ellátást/szolgáltatást igénybevevő személyt először az ügyféltörzsben kell rögzíteni. Az ügyféltörzsben a TAJ szám szolgál az ügyfelek azonosítására A rendszer kezel TAJ szám nélküli ügyfeleket, de azokra speciális szabályok érvényesek. Egy személy az ügyféltörzsben csak egyszer szerepel, akkor is, ha több szolgáltató több szolgáltatást veszi igénybe Az ügyfelek adatait a rendszer egyezteti a TAJ rendszerrel és a Személyadat- és Lakcímnyilvántartással 12
Ügyféltörzs adatai 13
Igénybevétel adatai (megállapodások és határozatok) Az igénybevétel adatait vagy az igénybevételt megalapozó megállapodás, vagy az azt elrendelő határozat alapján kell megadni. Az ügyfél adatait az igénybevételi adatok megadása előtt az ügyféltörzsben kell ellenőrizni, ha ott nem szerepel, akkor meg kell adni. A megállapodások alapján az igénybevétel kezdetét és végét kell megadni. A határozatok alapján szélesebb adatkört kell megadni. Az igénybevétel adataiban bekövetkező változást is rögzíteni kell. Amennyiben megszűnik az igénybevétel, akkor az igénybevételt „le kell zárni”. 14
Igénybevétel rögzítése (megállapodás) 15
Igénybevétel rögzítése (határozat) 16
Igénybevétel módosítása/lezárása 17
Napi igénybevétel A „nyitott” igénybevételekhez napi bontásban meg kell adni a napi igénybevétel tényét. Az igénybevétel tényének értelmezése függ a normatív finanszírozás módjától. A napi igénybevételek megadásához a rendszer felajánlja a „nyitott igénybevételeket”. A napi igénybevételeket legkésőbb az adott napot követő munkanap 24 óráig lehet rögzíteni. Egyszeri alkalommal a rendszerben van lehetőség önellenőrzésre. 18
Napi igénybevétel rögzítése 19