Zipernowsky Károly Műszaki Szakközépiskola MSZ EN ISO 9001:2000 Minőségirányítási rendszere.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Prof. Dr. Veress Gábor egyetemi tanár
Advertisements

Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Dr. Kollár Gábor vezető auditor Det Norske Veritas Magyarország
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Minőségirányítás a felsőoktatásban
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
A KÖZPONT MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA. Szabvány Ismétlődő műszaki, gazdasági és más feladatok optimális megoldásának MINTÁJA.
Szilágyi Barnabás Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban HEFOP/2004/3.3.1-P /1.1 NYF MIR rendszere, minőségfejlesztési.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
Szoftverminőség biztosítása A minőségirányítási kézikönyv
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
A Mezőgazdaságtudományi Kar minőségbiztosítási rendszere
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
9. hét: A munkahelyi egészségvédelem és
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Évzáró értekezlet 2006 Minőségbiztosítás Önértékelés 2006 mérés.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
Közművelődési, közgyűjteményi intézmény minőségirányítási programjának lehetséges szerkezete.
MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK (ISO, TQM, HACCP)
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
A szakképzés helyzete Magyarországon

Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
IRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK TANÚSÍTÁSÁNAK TAPASZTALATAI
Készítette: Szirmai István
EUCIP IT administrations vizsgák eredménye SZÁMALK-Szalézi szakközépiskola és napokon tartok vizsgák alapján.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
2003. A környezeti helyzetfelméréstől a környezetirányítási rendszer auditálásáig Dr. Szegh Imre.
Pedagógus értékelési rendszer
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
Vázlat a faipari szakképzés helyzetéről Koronka Lajos a Kozma Lajos Faipari Szakközépiskola igazgatója.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Tervezési folyamat.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
TÁMOP /2-2F FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ
Az ISO 9001 jelenlegi helyzete
Szakiskolai Fejlesztési Program I
MÉCS konferencia március 21. Mezőtúr
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Zipernowsky Károly Műszaki Szakközépiskola MSZ EN ISO 9001:2000 Minőségirányítási rendszere

3/2002 (II.15) OM rendelet a közoktatás minőségbiztosításáról és minőségfejlesztéséről A közoktatási intézmény:  -folyamatos önértékelésen alapuló minőségfejlesztési tevékenységet folytat  -azonosítja partnereit, méri azok igényeit, elégedettségét  -a tervek megvalósítását értékeli, azok eredményeit felhasználja működésének folyamatos fejlesztéséhez

A MIR dokumentumai: VEZETŐI NYILATKOZATOK MIR KÉZIKÖNYV FOLYAMATLEÍRÁSOK SZABÁLYZATOK

Vezetői nyilatkozatok  Küldetés nyilatkozat  Értéknyilatkozat  Jövőkép nyilatkozat

Küldetés nyilatkozat  Az iskola középfokú szakképzést végez, közel egy évszázados, képzési tapasztalatokra és hagyományokra építve.  A szakmai igényességre törekedve, stabil ismeretekre alapozva végezzük tevékenységünket, figyelembe véve, a munkaerőpiac és képzett szakmák igényeit és változásait.  Képzésünk célja kettős:  -minőségi szakemberképzés  -egyetemi és főiskolai képzésre való felkészítés.  Alapvető értékünknek tartjuk, hogy diákjainkban kialakítjuk, az állandó önképzés igényét, a szakmai és emberi értékek iránti igényességet.

Értéknyilatkozat  A ZKMSZ vezetése értékként tekinti:  -múltjának legendás igazgató, tanár és diákegyéniségeit;  -képzett, aktív elméleti tanárait és gyakorlati oktatóit;  -az elért országos és régiós, szakmai és sport sikereket;  -diákjaink továbbtanulási eredményességét;  -diákhagyományainkat;

Értéknyilatkozat  -iskolánk műszaki felszereltségét;  -informatikai rendszerünket, hálózatunkat;  -pályázati eredményességünket;  -ismertségünket és elismertségünket a régióban, az országban;  -előnyöket hozó kapcsolatainkat a partner üzemekkel és szervezetekkel;  -külföldi társintézményi kapcsolatainkat;  -volt diákjaink kötődését az almamaterhez;

Jövőkép nyilatkozat  A munkatársaink legyenek képzettek, elkötelezettek és elégedettek munkájukkal, valamint legyenek képesek az új kihívások kezelésére.  A ZKMSZ tartsa meg régióban meghatározó középfokú szakképző intézmény rangját.  Az iskola tantestülete valósítsa meg, az emberi és szakmai értékek harmonikus egységét.  Kiemelt célunk a Szakközépiskola folyamatos fejlődése, ennek érdekében kiépítjük, fenntartjuk és erősítjük a partneri kapcsolatainkat a teljes munkatársi kör bevonásával.

Minőségirányítási kézikönyv  Bemutatkozás  Minőségpolitika /üzenet a partnereinknek/  Minőségirányítási rendszer F1…F8  A vezetőség felelősségi köre  Gazdálkodás az erőforrásokkal  Oktatás-nevelési és képzési folyamat  Mérés, elemzés és fejlesztés  Melléklet: Célkitűzések / os tanévre/

Célkitűzések  Az ISO 9001:2000 tanúsítvány megszerzése.  Az automatizálási szak gyakorlati képzés fejlesztéséhez rugalmas gyártórendszer kiépítse, saját erőforrás illetve pályázat útján.  Az új technológiákat működtető tanárok folyamatos, át és továbbképzése.  Oktatástechnikai eszközök fejlesztése önerőből és eredményes pályázatok segítségével.  Az oktatás hatékonyságának növelése a vezetői ellenőrzési rendszer következetes betartásával.  A felnőttképzési rendszer bővítése új szakok beindításával.  A tanulók neveltségi szintjének folyamatos javítása a felülvizsgált Házirend betartatásával.

Minőségirányítási folyamatok  F-1: Vezetési tevékenység folyamata  F.2: A működés erőforrásainak biztosítása  F-3: Képzésfejlesztés  F-4: Nappali képzés szabályozása  F-5: Felnőttképzés szabályozása  F-6: Képzési adminisztráció szabályozása  F-7: Partnerekkel való kapcsolattartás  F-8: Mérés, elemzés, értékelés folyamata

F-1: Vezetési tevékenység folyamata:  -a vezetői stratégia meghatározása;  -a tervezési feladatok kijelölése;  -a tanév előkészítésének, éves ellenőrzésének és értékelésének meghatározása;

F-2: A működés erőforrásainak biztosítása Magába foglalja:  -a működéshez szükséges források megszerzését, kezelését;  -beszerzések bonyolítását, a működéshez szükséges vállalkozói és óraadói igénybevételt;  -az ajánlattételi és szerződéses tevékenységeket.

F-3: Képzés fejlesztés  Az új szakok indításának feltételeivel;  a tantervek és tantárgyi programok készítésével;  a korszerű képzési módszerek képzésbe való integrálásával;  az új tantárgyak képzésbe történő bevezetésével;  a folyamatos tantárgy és tananyagfejlesztésének a képzés taneszközeinek előállításának, fejlesztésének szabályozásával foglalkozik.

F-4: Nappali képzés szabályozása Tartalmazza:  a tanítási, képzési tevékenységet valamint a vizsgáztatás folyamatát;  a tehetségek gondozását és a felzárkóztatást;  a beiskolázási tevékenység eredményessége érdekében végzett felvételi előkészítést;  a szakképzési tevékenységet;

F-5: Felnőttképzés szabályozása Szabályozza a felnőttképzés során végrehajtandó feladatokat:  az iskolarendszerben történő képzéseknél;  az iskolarendszeren kívüli képzéseknél;  iskolarendszerű felsőfokú képzés esetében;

F-6: Képzési adminisztráció szabályozása Szabályozza:  A Szakközépiskola belső és külső minőségirányítási és képzési dokumentumainak valamint feljegy- zéseinek kezelését  Meghatározza a dokumentumfajtát, a dokumentum kezelésével megbízott felelőst  A dokumentumok és feljegyzések felügyeletével megbízott munkatársakat

F-7: Partnerekkel való kapcsolattartás:  partneri igényfelmérés, igények feldolgozása;  partneri kommunikáció, kapcsolattartás  partneri elégedettség mérése, értékelése;

F-8: Mérés, elemzés, értékelés folyamata Olyan rugalmas felmérési és értékelési szabályozás, amely alkalmas:  reális és érdemi következtetések levonására;  segíti a Szakközépiskola vezetését az irányításban;  a képzés színvonalát és a megszerzett ismeretek piaci versenyképességét folyamatosan emeli;  illeszkedik az európai elvárásokhoz és követelményekhez.

F-8: Mérés, elemzés, értékelés Elégedettség mérése:  Tanulók:  első kör: évfolyamon májusban;  második kör: évfolyamon vizsgák után;  harmadik kör: ötéves érettségi találkozón.  Szülők:  első szülői értekezleten.  Felnőttképzés megrendelői:  előzetes tájékozódás, interjúk alapján.

Tanúsító audit jelentés  Észrevételek:  -a jóváhagyott Kézikönyv és a SZMSZ-ben szereplő szervezeti séma nem azonos;  -a beszállítók alvállalkozók értékelésének, nyilvántartásának szabályozása nem egyértelmű;  -a partnerlista nem tartalmaz minden partnert (pl.: TISZK);

Tanúsító audit jelentés  Pozitívumok:  -a vezetőségi átvizsgálás jegyzőkönyve, annak tartalma példás;  -a vezetők pozitív hozzáállása a minőségirányítási rendszerhez;  -pályázati munka hatékonysága;  -partneri kapcsolattartás színvonala és eredményessége;

Tanúsító audit jelentés  Fejlesztési ajánlatok:  -az SZMSZ 21. Minőségirányítással foglalkozó fejezetét célszerű aktualizálni;  -a gyakorlati képzés során használt kompresszorok (nyomástartó edények) felülvizsgálata nem dokumentált;  -raktárrend a selejtezés végrehajtásával növelhető;  -a helyettesítési rendszer dokumentumainak elérhetősége nem minden esetben biztosított;

Tanúsító audit jelentés  Fejlesztési ajánlások:  -az óralátogatások, azok szabályozása felülvizsgálandó;  -a minőségirányítási kézikönyv, folyamatleírások azonosított, nyomon követett kiosztása nem biztosított;  -az oktatások hatékonyságát mérni szükséges;  -az F-2 folyamatleírás kiegészítése egy „pályázatkövető” lap bevezetésével átláthatóbbá válhat;

A tanúsítvány érvényességi területe:  -középfokú iskolarendszerű és iskolarendszeren kívüli képzés;  -nappali, esti, levelező közép- és felsőfokú szakképzés;  -vizsgaszervezés és vizsgáztatás;