Magyar nyelv és irodalom TÁMOP-tapasztalatok. Külső - negatív A pályázat csúszása  Előzetes tanfolyamok + tanácsadó hiánya  teljes tanácstalanság A.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
TÁMOP projekt 4S együttműködés a minőségi szolgáltatások érdekében.
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Információs és kommunikációs technológiák a hazai és a francia közoktatásban.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Fontosabb fogalmak Képesség :
Szűts József Általános Iskola
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Modern tanulási környezet Civitas Pedagógiai Intézet DPM TISZK 2007.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Idegen nyelvi fejlesztés Balog Éva TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola”
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
A gyakorlatvezető mentor
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
intézményi folyamat-szaktanácsadó
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
TUDOMÁNYOS MUNKA, KUTATÁSI TEVÉKENYSÉG Dr. BARTHA LÁSZLÓ Mérnöki Kar Tanácsülése.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
1 TÁMOP-3.1.4/08/2. A Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézetének szolgáltatásai Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
„A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése”
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Műhelyvezetők, tanácsadók szakmai napja Csizmazia Sándorné Szakmai vezető Pécs, nov. 10.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
A kompetencia alapú oktatásról
A szakképzés helyzete Magyarországon
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
Alsóerdősori Ének-zene Tagozatos Általános Iskola és Gimnázium
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Digitális kompetencia-fejlesztés TÁMOP /3
Horváth & Dubecz Tanácsadó Kft. TÁMOP projektben megvalósult képzések.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
FASORI LABORGYAKORLATOK
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Az új köznevelési rendszer jellemzői és várható eredményei
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
„Közismereti oktatás és szakmai alapozás” fejlesztési terület évi eredmények Salakta Tünde fejlesztési területvezető Salgótarján,
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Kompetenciafejlesztés - Tankönyvek
Az iskola legfontosabb statisztikai adatai
Móricz Zsigmond Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Regionális konferencia
Tolna Megyei Önkormányzat Hunyadi Mátyás Középiskolája és Szakiskolája
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Előadás másolata:

Magyar nyelv és irodalom TÁMOP-tapasztalatok

Külső - negatív A pályázat csúszása  Előzetes tanfolyamok + tanácsadó hiánya  teljes tanácstalanság A tananyag ismeretének hiánya  ø előzetes tervezés Tankönyvek hiánya  óraszervezési nehézségek (fénymásolás, lapok tárolása, tananyagírás)

Külső - negatív A kooperatív tanulásszervezés időigényes  „lemaradás” a tananyagban, harc az idővel Munkaigényes: az órák előkészítése, a tanulói munkák folyamatos értékelése

Külső - pozitív 1. Módszertani képzések- hasznos ötletek, új módszerek 2. Tanácsadás- lehetőség tapasztalatcserére 3. Csoportbontás: lehetőség a tanulók aktivitásának növelésére Odafigyelés, megismerés, intimitás (osztályfőnökként)

Belső - negatív 1. Infrastrukturális hiányosságok: Megfelelő tanterem hiánya: kooperatív óraszervezés-helyigényes Rengeteg taneszköz: tárolási lehetőség hiánya Az egyes modulok során keletkező tanulói munkák folyamatos kiállítása (poszterek, folyamatábrák, szereplőhálók, stb.)

Belső – negatív (folyt.) A kötelező IKT órák megszervezéséhez szükséges eszközök (projektor) hiánya Korlátozott internet-hozzáférési lehetőség 2. TANULÁSSZERVEZÉSI problémák: Tömbösítés - nehezíti az idő hatékony kihasználását A tanulók elfáradnak, nehéz figyelmüket lekötni nem tudják követni az órabeosztást Hosszú kihagyási idő  felejtés (Változtatási lehetőség? 3+3;4+2)

Belső - pozitív Tömbösített órák: Terepmunka (múzeumlátogatás, kirándulás) Koncentrált óraszervezési lehetőség magyar + töri Fiumei Úti Sírkert - október 6.; Margitsziget, Aquincum (tervben), magyar+ földrajz+ tört. Dobogókő

Kosaras tanár úr előad

Belső - pozitív (folyt.) Munka- és időigényes projektek megvalósítása: Betlehemezés

? A tanulók fejlődése: A bemeneti és a féléves mérés alapján nehéz következtetni