Magyar nyelv és irodalom TÁMOP-tapasztalatok
Külső - negatív A pályázat csúszása Előzetes tanfolyamok + tanácsadó hiánya teljes tanácstalanság A tananyag ismeretének hiánya ø előzetes tervezés Tankönyvek hiánya óraszervezési nehézségek (fénymásolás, lapok tárolása, tananyagírás)
Külső - negatív A kooperatív tanulásszervezés időigényes „lemaradás” a tananyagban, harc az idővel Munkaigényes: az órák előkészítése, a tanulói munkák folyamatos értékelése
Külső - pozitív 1. Módszertani képzések- hasznos ötletek, új módszerek 2. Tanácsadás- lehetőség tapasztalatcserére 3. Csoportbontás: lehetőség a tanulók aktivitásának növelésére Odafigyelés, megismerés, intimitás (osztályfőnökként)
Belső - negatív 1. Infrastrukturális hiányosságok: Megfelelő tanterem hiánya: kooperatív óraszervezés-helyigényes Rengeteg taneszköz: tárolási lehetőség hiánya Az egyes modulok során keletkező tanulói munkák folyamatos kiállítása (poszterek, folyamatábrák, szereplőhálók, stb.)
Belső – negatív (folyt.) A kötelező IKT órák megszervezéséhez szükséges eszközök (projektor) hiánya Korlátozott internet-hozzáférési lehetőség 2. TANULÁSSZERVEZÉSI problémák: Tömbösítés - nehezíti az idő hatékony kihasználását A tanulók elfáradnak, nehéz figyelmüket lekötni nem tudják követni az órabeosztást Hosszú kihagyási idő felejtés (Változtatási lehetőség? 3+3;4+2)
Belső - pozitív Tömbösített órák: Terepmunka (múzeumlátogatás, kirándulás) Koncentrált óraszervezési lehetőség magyar + töri Fiumei Úti Sírkert - október 6.; Margitsziget, Aquincum (tervben), magyar+ földrajz+ tört. Dobogókő
Kosaras tanár úr előad
Belső - pozitív (folyt.) Munka- és időigényes projektek megvalósítása: Betlehemezés
? A tanulók fejlődése: A bemeneti és a féléves mérés alapján nehéz következtetni