Az ember futhat, de nem menekülhet a megmérettetés elől. Az egyetlen gyerek se maradjon ki a mérésből jelszavát hangoztató korban az oktatásban dolgozóknak.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
A tanári munka értékelése
Iskolai teljesítmény pszichológiai determinánsai
„Ezt egy életen át kell játszani”
Értékek az értékelésben Mik a fontos kérdések?
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
A megismerésről másként – konstruktivista pedagógia
Értékelés a pedagógiában
Fontosabb fogalmak Képesség :
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Mitől működik? Az optimális tanóra modellje A STEP 21 tanóra-diagnosztikai modell Szakmai információs nap a tanítási gyakorlatokról TÁMOP – 08/1/B
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
Összeállította: Horváth Csabáné NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Instrukció – kompetencia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Pedagógiai Értékelési Konferencia
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
A fejlesztő értékelés.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A közoktatás „dobbantási” esélye Dobbantó Programindító Konferencia Setényi János 2008 Budapest.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
A PROJECT CITIZEN PROGRAM HONOSÍTÁSÁRA INTÉZMÉNYÜKBEN
Pedagógiai értékelés.
ELEMÉR
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
Gyermekvilág régen és ma
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Inklúzív nevelés Magyarországon
Az országos mérések megújult rendszere
Pedagógus értékelési rendszer
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Tanítás- és tanuláselmélet V. A kompetencia Knausz Imre.
4.osztály Elemzés az elsajátítási szintek összehasonlításával 4.osztály Elemzés az elsajátítási szintek összehasonlításával
Neveléslélektan Szocializációs hatások, iskolai tanulás.
Szakmai tanulmányút NORVÉGIA ( – ) A bemutatót készítette: Dr. Csermák Károly Ph.D.
Készítette: Nyul Gábor1 Mérés-értékelés Norvégiában Parlament Oslo felülről.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Jókai Mór Szakképző Iskola Bonyhád.
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
A pszichológiai mérés alapjai
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Új skála – új lehetőségek
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Nemzeti Köznevelési Portál
Regionális konferencia
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
Tolna Megyei Önkormányzat Hunyadi Mátyás Középiskolája és Szakiskolája
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Kompetencia alapú szakoktatás
Felvételi a középfokú iskolákban a 2014/2015. tanévben
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
Előadás másolata:

Az ember futhat, de nem menekülhet a megmérettetés elől. Az egyetlen gyerek se maradjon ki a mérésből jelszavát hangoztató korban az oktatásban dolgozóknak érteniük kell a méréshez és értékeléshez. Ami igazán fontos, az úgysem mérhető, minden iskola egyedi, az összehasonlítások félrevezetők. A fejlesztő értékelés a tanuló személy és a tanulási folyamat fejlesztését szolgálja.

Az iskolai tudás ma visszamondható tudásként jellemezhető, azaz alapvetően szövegek és rutinszerűen alkalmazható algoritmusok alkotják. Egy kompetencia elsajátítása soha nem tisztán szorgalom kérdése, hanem óriási szerepe van benne az otthonról hozott, korábban elsajátított képességeknek és még inkább annak, hogy kellő és szakszerű pedagógiai segítségben részesül-e a tanuló

A tanár tanít, és utána visszakérdezi azt, amit tanított. Az iskola hagyományosan úgy működik, hogy valójában nem történik meg tantárgyanként a követelmények tisztázása.

 Lezáró értékelés  Vizsga  Szóbeli – írásbeli  Osztályozás, szöveges értékelés  Feleltetés nem egyforma terhet jelent – kiszámíthatatlan.  Az értékelési alkalmak között tanítás és tanulás történik.

 Nem visszamondás, hanem kompetencia.  Gyakorlati ismeretalkalmazási feladatokat kell hangsúlyozni.  Adatszerű tudás?  Begyakorolt gyakorlati feladat sem megfelelő.  Ismeretek alkalmazása, amit az adott időszakban hangsúlyoztunk.  Értékelési portfólió tanulónként.

 75%-os teljesítés?  Országos viszonyítás, osztály viszonyítás.  Iskolai viszonyítás  Önmagához való viszonyítás  Hozzáadott érték.

 Nem elsősorban az eredményre koncentrál, hanem a tanulási folyamat szerves része.  Hol tartunk pillanatnyilag, mire kell még a hangsúlyt helyezni.  A tanuló tanulási céljai hiányában nem lehet szó fejlesztési értékelésről.  Ha a figyelem a külső értékelési rituálékra koncentrálódik, a tanulási cél másodlagossá válik.

 A negatív értékelésnek is szerepe lehet.  Az önértékeléssel együtt tölti be szerepét.  A tanuló meg tudja fogalmazni hiányosságait.  A tanulók bevonása a saját fejlesztési célképzésbe.  A viszonyítási alap az egyéni fejlődés.  Folyamatos nyomon követés. Portfólió.  A pedagóguson kívül a laikusok is szerephez juthatnak.

 Értékelő megbeszélések  Folyamatos támogatás  Tudáspróba  Projektszerű feladatok  Esszék  Folyamatos nyomon követés a szülők bevonásával is.