Állami Számvevőszéki ellenőrzés tapasztalatai Ellenőrzés: 2007. szeptember 12 – november 27. KIMVE - Budaörs 2008. február 28.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
- tájékoztató.  Szociális, környezetvédelmi, a tanuló helyi közösségének javát szolgáló, szervezett keretek között folytatott, anyagi érdektől független,
26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
Fehér Miklós Dombóvár, május 12.
A régiók kialakításának finanszírozási kérdései Vigvári András
Bemutatkozik a Pilis-Buda-Zsámbék
1 A BTT évi eredményei Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 26.
Tapasztalatok bemutatása a hátrányos helyzetű kistérségek szociális ellátó- rendszerének fejlesztése és a közszolgáltatások kistérségi integrációja területén.
A környezetvédelem intézményrendszere
Budaörs Kistérség Többcélú Társulása Bemutatkozik: HERCEGHALOM Január 26.
1 A többcélú kistérségi társulások működésének feltételei Budaörs Kistérség Többcélú Társulása december 10.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Sásdi Többcélú Kistérségi Társulás SÁSD, június 28.
Népfőiskola a helyi tudás megtöbbszörözésére, a településfejlesztés eszközeként Lakitelek, március 26. Lakitelek, március 26.
„ MEGYÉN INNEN… MEGYÉN TÚL…” A szakfelügyelet és a megyei intézmények együttműködése tapasztalatainak összegzése. KÖZMŰVELŐDÉSI FELADATELLÁTÁS ORSZÁGOS.
Önkormányzatok finanszírozási és pénzügyi gondjai Tállai András önkormányzati államtitkár Belügyminisztérium április 7.
Legyen jobb a gyermekeknek!
Az oktatási intézmények önkormányzati működésével kapcsolatos felvetések ( egy jegyző gondolatai, értelmezései és esetleges válaszai) Készítette: Molnárné.
Családi napközi.
Az EK Rendelet felülvizsgálatának magyar javaslatai és ETT jó gyakorlatok Előadó: Dr. Szabó Erika Területi Közigazgatásért és Választásokért Felelős Államtitkár.
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A 259/2002. (XII.18.) Korm. rendelet január 1-től hatályos módosítása
1 A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK ÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEI A TERVEZÉSI GYAKORLATBAN A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK.
Főigazgatói értekezlet november 27–28. Sárvár „Út a munkához” program bemutatása.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
VII. Nevelésügyi Kongresszus VII. Szekció Intézményfenntartás, irányítás és finanszírozás A közoktatás finanszírozása nem önkormányzati fenntartók esetében.
Az új finanszírozási rendszer hatása az intézményfinanszírozásra Drahos Péter – Balogh Miklós.
Az Aszódi kistérség A civil szervezetek a területfejlesztésben Kistérségi civil találkozó Aszód, november 25.
A Ceglédi kistérség bemutatása, civil szervezetek lehetőségei a területfejlesztésben Cegléd, október 20.
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
A költségvetési tervezés megbízhatóságához és megalapozottságához szükséges belső kontrollok kialakítása és működtetése Összeállította: Kiss Péter pénzügyi.
Integrált közösségi szolgáltató terek
A szociális és gyermekjóléti feladatellátás kistérségi működtetése központi szemszögből Kecskemét június 10.
1 A évi kistérségi közszolgáltatás-szervezés és ellátás Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
Konszolidációs törvény a megyei intézmények
Szakképzési Tanévnyitó Konferencia október 3. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke A főváros oktatáspolitikájának időszerű kérdései.
Üdvözöljük Szentendrén a Közép Magyarországi Régió vezetőit!
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Fenntartható önkormányzatok Az Országgyűlés Fenntartható fejlődés Bizottsága ülése Budapest Június 5. Schmidt Jenő TÖOSZ elnök 1.
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
A kistelepülési könyvtári ellátás reformja
Foglalkoztatási Paktum indítása a zalaegerszegi kistérségben Fodor Dóra munkaszervezet-vezető Zalaegerszeg és Térsége Többcélú Kistérségi Társulás 2007.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ 2010.
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
Az Állami Számvevőszék önkormányzati ellenőrzési tapasztalatai Előadó: Domokos László, az Állami Számvevőszék elnöke.
A magyar önkormányzati rendszer bemutatása OSLO április 22
A Veszprém Megyei Önkormányzat aktuális területfejlesztési tervezési feladatai, a megyei integrált területi program bemutatása Somlóvásárhely, július.
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivata.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
Jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény (Nkt.) A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény (Szt.) 229/2012. (VIII. 28.)
Állam és az önkormányzatok feladatmegosztása, tervezett változások Gödöllő, június 24.
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
TOP vas megyei aktualitásai
Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal
Országgyűlési Képviselők választása április 8.
Közoktatási alapismeretek
A helyi önkormányzatok feladatrendszere és költségvetése
Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivata
Ifjúsági feladatok az IKSZT-ben
Előadás másolata:

Állami Számvevőszéki ellenőrzés tapasztalatai Ellenőrzés: szeptember 12 – november 27. KIMVE - Budaörs február 28.

Csepel-sziget és Környéke Többcélú Önkormányzati Társulás Kistérségi Munkaszervezet Vezetők Egyesülete Budaörs, február 28. Társulás rövid általános bemutatása Társulás rövid általános bemutatása Társulás gazdálkodása Társulás gazdálkodása Társulás által felvállalt feladatok Társulás által felvállalt feladatok ÁSZ ellenőrzés célja ÁSZ ellenőrzés célja Ellenőrzéssel kapcsolatos tapasztalatok Ellenőrzéssel kapcsolatos tapasztalatok

Csepel-sziget és Környéke Többcélú Önkormányzati Társulás Kistérségi Munkaszervezet Vezetők Egyesülete Budaörs, február település ( lakos) Jelentős természeti értékek Dinamikusan fejlődő lakosságszám Folyamatos fejlesztési igény

Csepel-sziget és Környéke Többcélú Önkormányzati Társulás Kistérségi Munkaszervezet Vezetők Egyesülete Budaörs, február 28. Társulási Tanács Társulás Elnöke Társulás Alelnöke Munkaszervezet Pénzügyi és Ellenőrző Bizottság „Szigeti gerincút” előkészítő Bizottság Turisztikai és Natúrpark ügyeivel foglalkozó Bizottság Egészségügyi Bizottság 51 számú főút ügyeivel foglalkozó Bizottság Kistérségi Kerékpárút előkészítő Bizottság RSD és Környezetvédelmi Bizottság

Csepel-sziget és Környéke Többcélú Önkormányzati Társulás Kistérségi Munkaszervezet Vezetők Egyesülete Budaörs, február 28. Kistérségi menedzser (munkaszervezet vezető) Gazdasági vezető Pénzügyi ügyintéző Oktatási és szociális referens Kistérségi asszisztens Tourinform Iroda: - Irodavezető - Munkatárs

Csepel-sziget és Környéke Többcélú Önkormányzati Társulás Kistérségi Munkaszervezet Vezetők Egyesülete Budaörs, február 28. Többcélú Társulások által ellátandó feladat: oktatás és nevelés szociális ellátás egészségügyi ellátás család- gyermek és ifjúságvédelem közművelődési, közgyűjteményi tevékenység helyi közlekedés, helyi közútfenntartás ingatlan- és vagyongazdálkodás ivóvízellátás, vízgazdálkodás, vízkárelhárítás, valamint bel- és csapadékvíz-elvezetés kommunális szolgáltatások és energiaellátás környezet- és természetvédelem, valamint hulladékkezelés szennyvíztisztítás és –elvezetés területrendezés esélyegyenlőségi program megvalósítása foglalkoztatás gazdasági- és turizmus fejlesztés, valamint idegenforgalom állat- és növényegészségügy belső ellenőrzés területfejlesztés

Csepel-sziget és Környéke Többcélú Önkormányzati Társulás Kistérségi Munkaszervezet Vezetők Egyesülete Budaörs, február 28. Közoktatási társulások: Csepel-sziget és Környéke Többcélú Önkormányzati Társulás Intézményi Társulás Ráckeve- Lórév Intézményi Társulás Kiskunlacháza- Áporka Intézményi Társulás Szigetbecse- Makád Intézményi Társulás Dunavarsány- Majosháza

Csepel-sziget és Környéke Többcélú Önkormányzati Társulás Kistérségi Munkaszervezet Vezetők Egyesülete Budaörs, február 28. Gyermekjóléti és Családsegítő társulások: Csepel-Sziget és Környéke Többcélú Önkormányzati Társulás Gyermekjóléti és Családsegítő Szolgálat Dömsöd-Apaj Gyermekjóléti és Családsegítő Szolgálat Dunavarsány- Délegyháza Majosháza Gyermekjóléti és Családsegítő Szolgálat Kiskunlacháza- Áporka Gyermekjóléti és Családsegítő Szolgálat Szigethalom- Dunah.Taksony, Szcsép,Szszm, Szújfalu Gyermekjóléti és Családsegítő Szolgálat Ráckeve- Makád, Lórév, Szigetbecse

Csepel-sziget és Környéke Többcélú Önkormányzati Társulás Kistérségi Munkaszervezet Vezetők Egyesülete Budaörs, február 28. Belső ellenőrzés: Csak a normatíva összegéig Korábban két vállalkozó végezte ( ) Egy vállalkozó végzi (2008- )

Csepel-sziget és Környéke Többcélú Önkormányzati Társulás Kistérségi Munkaszervezet Vezetők Egyesülete Budaörs, február 28. Az ÁSZ ellenőrzés célja annak megállapítása volt, hogy: a többcélú kistérségi társulások megalakulására és működésük normatív ösztönzésére fordított pénzeszközök felhasználása összhangban volt-e az önkormányzati közszolgáltatások hatékonyabb megszervezésével; a személyi-, tárgyi- és gazdálkodási feltételek megteremtésével, a feladatellátás érdekében biztosított kötött felhasználású támogatások ellenőrzési rendszerének kialakításával a többcélú kistérségi társulások felkészültek-e a feladatok közös ellátására; érzékelhető-e az egyes közszolgáltatások terén azok színvonalának növekedése, térségi kiegyenlítődés, a kistérségek összehangolt fejlesztése.

Csepel-sziget és Környéke Többcélú Önkormányzati Társulás Kistérségi Munkaszervezet Vezetők Egyesülete Budaörs, február 28. Tapasztalatok : Társulás dokumentumainál vizsgálta: Társulási Megállapodás és az Alapító Okirat módosulásait Szervezeti Működési Szabályzatot Munkaszervezetet és a gazdálkodást érintő szabályozottságot

Csepel-sziget és Környéke Többcélú Önkormányzati Társulás Kistérségi Munkaszervezet Vezetők Egyesülete Budaörs, február 28. Tapasztalatok: Vizsgálta, hogy a Társulás rendelkezik –e azokkal a dokumentumokkal melyek, a normatíva igénylés alapját képzi: Intézményfenntartó Társulási Megállapodások (szociális feladatok ellátására létrejött intézményi társulások esetében megállapodásra vonatkozóan a közigazgatási hivatal törvényes működésre vonatkozó nyilatkozatának meglétét) Intézményfenntartó Társulási Megállapodások (szociális feladatok ellátására létrejött intézményi társulások esetében megállapodásra vonatkozóan a közigazgatási hivatal törvényes működésre vonatkozó nyilatkozatának meglétét) Alapító Okiratok Alapító Okiratok Működési engedélyek Működési engedélyek Megállapodás az Intézményfenntartó Társulás és a Többcélú Kistérségi Társulás között Megállapodás az Intézményfenntartó Társulás és a Többcélú Kistérségi Társulás között

Csepel-sziget és Környéke Többcélú Önkormányzati Társulás Kistérségi Munkaszervezet Vezetők Egyesülete Budaörs, február 28. Tapasztalatok: Közoktatási intézményi feladatok I. az óvodai és az általános iskolai létszámadatok megfeleltek –e, a jogszabályokban előírt átlaglétszám feltételeknek a bejáró gyermekek után járó támogatás igénylése során, csak azokat a tanulókat vettük –e figyelembe, akiknek lakóhelye az intézmény székhelyétől, telephelyétől különböző helyen van. Az iskolabusszal utaztatott gyermekek alapján járó normatíva igénylése során érvényesült –e a költségvetési törvény év szeptember havi módosítása. Az iskolabusszal történő utaztatás megoldási módját. Megvalósultak –e azok a törvényi feltételek, miszerint a busz menetrendtől független járatként közlekedik, és a tanulók mellett külön kísérő biztosított. Tagintézményi, valamint a kistelepülési tagintézményi támogatás vonatkozásában vizsgálta, hogy az igénylés ténylegesen csak a tagintézményként működő óvodákba és 1-4 évfolyamokra járó gyermekek után történt –e.

Csepel-sziget és Környéke Többcélú Önkormányzati Társulás Kistérségi Munkaszervezet Vezetők Egyesülete Budaörs, február 28. Tapasztalatok: Közoktatási intézményi feladatok II. támogatások igénylése során szolgáltatott mutatószámok megegyeznek –e, az azt alátámasztó nyilvántartásokkal : 2006/2007 októberi közoktatási statisztika 2007/2008 októberi közoktatási statisztika (átlaglétszám,bejáró gyermekek) bejáró gyermekek iskolabusszal utaztatott név- és lakcím szerinti jegyzéke, külön jelölve ki az, aki közülük iskolabusszal utaztatott

Csepel-sziget és Környéke Többcélú Önkormányzati Társulás Kistérségi Munkaszervezet Vezetők Egyesülete Budaörs, február 28. Tapasztalatok: Belső ellenőrzésnél vizsgálta: hogy a Társulás rendelkezik –e belső ellenőrzési kézikönyvvel, stratégiai tervvel, valamint éves ütemtervvel a feladatellátás módját. Külső erőforrás bevonásával történő feladatellátás esetén a ellenőrzést végző szakértői szervezettel kötött szerződés tartalmát hogy a Társulási megállapodás rendelkezik –e, az ellenőrzéssel kapcsolatos hatáskörök megosztásáról meghatározásra került –e, a belső ellenőrzési feladatok finanszírozásában való részvétel módja, arányai és mutatói az állami támogatás igénylését megalapozó mutatószámok, azaz a költségvetési szervek számának meghatározása a tényeknek megfelelően történt –e. Ennek alátámasztására az önkormányzatok önálló illetve részben önálló intézményeinek alapító okiratait kértük be

Csepel-sziget és Környéke Többcélú Önkormányzati Társulás Kistérségi Munkaszervezet Vezetők Egyesülete Budaörs, február 28. Konklúzió: Törvényi szabályozás hiánya Magasabb rendű szervek tanácstalansága Bevált gyakorlatok hiánya Önálló ötletek alapján történő feladatellátás Szakmai gyakorlati fórumok hiánya

Csepel-sziget és Környéke Többcélú Önkormányzati Társulás Kistérségi Munkaszervezet Vezetők Egyesülete Budaörs, február 28. Feladatok a jövőre nézve: éves költségvetési törvényekben előírt átlaglétszám feltételek teljesülésének ellenőrzése szervezett információs rendszer kialakítása vállalkozások nyomon-követése támogatások cél szerinti felhasználásának ellenőrzése adatbázis rendszer kialakítása, amely alkalmas a kistérség ellátottsági helyzetének bemutatására felmérni a kistérség az együttműködési formák továbbfejlesztésével (intézményalapítás, intézményátvétel) a tkt. hogyan juthat többlet pénzügyi forrásokhoz és azok hatékonyabb felhasználása miként valósítható meg

Köszönöm megtisztelő figyelmét Csepel-sziget és Környéke Többcélú Önkormányzati Társulás Munkaszervezete