KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLTATÁSOK - MÉRÉS-ÉRTÉKELÉS ALTERÜLET Liptákné Czakó Ildikó Országos Egyházi TISZK Nonprofit Kft. © Szöllősi és Társai Bt.
Nem az a fontos a világban, hol állunk, hanem az, merre indulunk." (Oliver Wendell Holmes Sr.) … és mit kezdünk a tudásunkkal…..
Mit is vállaltunk? Kiindulási állapot: Ami működik PP, IMIP alapján összegzés – ez már megtörtént Egységes indikátor rendszer kialakítása – a bementi, kimeneti mérések alapján!
Mit is vállaltunk? A mérési területekre javaslat! Mit is mérjünk? A 9. évfolyamra belépő tanulók alapkompetenciáinak méréséhez használható mérőeszközök fejlesztése - szövegértés- szövegalkotás, matematika- logika Végzős tanulók alapkompetenciáinak mérésére használható mérőeszközök fejlesztése - szövegértés- szövegalkotás, matematika- logika Szociális kompetenciák méréséhez használható mérőeszközök fejlesztése – szociális, társas kompetenciák mérése
Mérőeszközök bemutatása Szövegértés: 3 szöveghez 2-3 feladat, amelyekhez nehézségű feladatok párosulnak Matematika: 9 feladat, összesen- 54 item 1. szintű feladat 40%, 2. szintű feladat 30%,3. szintű feladat 20%, 4. szintű feladat 10%.
Szakmai mérés Szakmai mérés: Gépészet, építészet, faipar Egyszerű szöveges vázlatot készít Egyszerű rajzvázlatot készít Szöveges, rajzos vázlatot értelmez Méréseket végez Mérési eredményeket értékel Felismeri a sík és térbeli alakzatokat Színjelzéseket értelmez Színérzékét használja Rajzot értelmez
Mit is vállaltunk? A hátrányos helyzetű tanulók eredményeinek leválogatása- amennyiben beazonosítható Egyéni fejlesztés módszerének, folyamatának meghatározása Tanulói egyéni fejlesztési tervek készítése módszertanának kidolgozása,
Javaslat Egyéni fejlesztési tervek elemeinek rögzítése: – A szakma megszerzéséhez szükséges képességek elsődleges fejlesztése – Három havonkénti felülvizsgálat, visszajelzés a tanárok egymásnak és a diáknak is.
Mit is vállaltunk? A szakképzésbe történő belépéshez szükséges, mérendő kompetenciakör definiálása Az OKJ-ban rögzített személyes, társas és módszerkompetenciák méréséhez használható mérőeszközök fejlesztése – szakmacsoportban 10. és 12. évfolyamra
Javaslat Az intézményi munkacsoportok bevonása az egyes fejlesztési folyamatokba.
Mit is vállaltunk? A belső mérési rendszer működtetőinek felkészítése, mérőeszközök véglegesítése Mérési rendszer működtetőinek felkészítése
Hogyan? Csak együtt lehet eredményes a munka „Lehet, azok álmodnak sokat, akik sokat is tesznek” – – Stephen Leacock
„Csak a felelősségvállalás hitelesíti az életed. Ha azon gondolkozol, ki, mit tett, s mit nem, kinek van igaza, kinek nincs, nem csak megoldhatatlanfeladat elé állítod magad, de fájdalmasan megítélsz és megítéltetsz” – » Richard Bach
„Mindenki saját magának teremti hiteit és meggyőződését. Gondolkodom és hiszek, tehát úgy hiszem, létezek” – Claude Bristol
„Azok vagyunk, amit teszünk. A kiválóság több mint egyetlen helyes cselekedet. Szokás” – – Aristoteles
„Az ezer mérföldes út is az első lépéssel kezdődik” – de minden egyes lépés értelmét a következő lépés adja meg, s ha az utolsót nem teszed meg…..
„A mai emberek tudata határozza meg, milyen lesz a harmadik évezred. A gondolataink, az elfogadott értékeink, a tetteink mind kihatnak a jövőre. A lesz, és a lehet közti különbség tőlünk, függ. A jövőt az is befolyásolja, hogy mire fordítunk figyelmet, és milyenre formáljuk a környezetünket a lelki energiáink révén.” (Csíkszentmihályi Mihály: A fejlődés útjai - A harmadik évezred pszichológiája
Köszönöm a figyelmüket!