Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
A „MODULFÜZET” készítette B a l á z s T a m á s. - T U D J U K…, - M E R J Ü K…, - T E S S Z Ü K.
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia pillére: Az alkalmazkodóképesség növelése Soós Roland Igazgató ÉRÁK.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Az ÉRÁK szerepe és tevékenysége a régióban Soós Roland igazgató
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
RTM kínálatának alakítása
P edagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Történelemdidaktika. I. A történelemtanítás általános kérdései Dr
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola II. alprogram: Képzők képzése.
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM I. TÁVMUNKA KONFERENCIA A REGIONÁLIS MUNKAERŐFEJLESZTŐ ÉS KÉPZŐ KÖZPONTOK FELADATAI A TÁVMUNKA PROGRAMBAN.
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
„Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2/C Vojtek Éva Képzésfejlesztési referens december 9.
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény MEGNYITÓ.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
A projekt fejlesztési oldala A projekt fő elemei Fejlesztések Paletta TÁMOP A/1-11/ Csallner András Erik.
A felnőttképzés szerepe a vidék egyetemének stratégiájában
A szakképzés helyzete Magyarországon
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
A Nemzeti Koordinációs Pont feladatairól
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
HEFOP és projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
Barcsák Marianna - KPSZTI
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Proj_men_nazs_1 Nagy Zsolt
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése Dr. Soós Adrianna – főigazgató-helyettes (FSZH)
tananyagfejlesztés TÁMOP E-13/1/KONV
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése Dr. Soós Adrianna – főigazgató-helyettes (FSZH)
Előadás másolata:

Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája

A rendszertípus szükségességének indoklása Munkaerőpiaci szükségleteken alapuló képzési kínálat szükségessége Régió képzési kínálatának összehangolása  Képzési rendszerek, programok és tananyagok összekapcsolása, átjárhatósága  Együttműködés

Cél Kompetencia alapú képzés oktatási kultúrájának kialakítása  minden korosztály és társadalmi csoport tanuláshoz való hozzáférése  foglalkoztathatóság elősegítése Képzési elvek kidolgozása, amelyek alapul szolgálnak a modulrendszerű képzési programok kidolgozásához Képzési elvek alappillérei: Egyéni igények Különböző képességek Munkaerőpiaci elvárások

Helyzetfelmérés 52 képzési program I.Meglévő képzési programok átvizsgálása, program- és tananyagfejlesztési tevékenység II.Képzési programokon belüli programegységek/modulok vizsgálata: a kompetenciaalapú képzés követelményeinek teljesülése

Eredmények – ajánlások 1. A felnőttképzési programok és tananyagfejlesztés közös stratégiájának kidolgozása a KDR-ben Tagolatlan kínálat Elégtelen tapasztalat, felkészültség és kapacitás a fejlesztésre Hálózatos együttműködés Jól tagolt, egymásra épülő képzési szintek Modulok és tananyagok komplexitása

Az alkalmazott tananyagfejlesztési módszerek megoszlása Tananyagfejlesztésben közreműködők% Saját alkalmazottak47 Felsőoktatási intézmények 17 Külső szakértők45 Egyéb, éspedig7,5 A tananyagfejlesztésben közreműködők

Eredmények – ajánlások 2. A felnőttképzési programokban megfogalmazott kompetenciával összhangban álló módszerek közös fejlesztése és alkalmazása „csak papíron” létező kompetencia követelmények Fogalmi zavarok Pedagógiai és didaktikai ismeretek hiánya, oktatói kézikönyve A képzés céljait, sajátosságait figyelembe vevő, módszereiben is megtervezett oktatás Korszerű tananyagok = segíti a képzés céljainak megvalósulását –Korszerű oktatási módszerek –Korszerű megjelenítés

Eredmények – ajánlások 3. A képzők, oktatók és tananyagfejlesztők képzése és továbbképzése Hálózatba szerveződéssel: költséghatékonyság Területek –Pedagógia –Információs technológia

Eredmények – ajánlások 4. A program- és tananyagfejlesztést szolgáló források koncentrációja és hatékony felhasználása Közös pályázatok Intézményi összefogás

Összegzés Nem az oktatási piac ellen, hanem a szűkös források és az intézményi kereteket meghaladó rendszerszemléletű feladatok hatékony megvalósítása érdekében Cselekvési és együttműködési lehetőség A korszerű tananyagok közös fejlesztése a felnőttképzés központi eleme!