Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

RTM kínálatának alakítása

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "RTM kínálatának alakítása"— Előadás másolata:

1 RTM kínálatának alakítása
Településmarketing RTM kínálatának alakítása

2 Gazdaságfejlesztés Kínálati mix alapja
Egymásrautaltság és kölcsönös felelősség önkormányzati non-profit profitorientált szféra

3 Lokális gazdaságfejlesztés
Kívánalmai: szerves kapcsolódás különböző fejlesztési elképzelésekhez összhang a, gazdaságpolitikai és szabályozórendszer elemeivel koordinált eszközök alkalmazása összhang a vállalkozói prioritásokkal

4 Helyi gazdaságpolitika
általános térség- és településfejlesztési törekvésekre, életszínvonal növekedésre, piaci vállalkozási kudarcok csökkentésére, induló vállalkozások támogatására irányuló tevékenység

5 Régió fejlődési feltételei
Humántőke: megfelelő minőségű, megfelelően motivált munkaerő-kínálat Innovációreleváns szolgáltatások képzés, tanácsadás Információs piacok gyors elérésének lehetősége Ezekre épülő innovatív vállalkozások

6 Siker kulcsa Innovációorientált gazdaságfejlesztési politika hatásai:
növekedési hatás foglalkoztatási hatás exportképesség növelése középpontjában: a kis- és középvállalkozások

7 Siker kulcsa (2.) Kezdetben klasszikus tőkeösztönző eszközök
szubvenciók kamatkedvezmények adócsökkentés Későbbiek során: nem anyagi beruházás tanácsadás technológiatranszfer

8 Siker kulcsa (3.) Súlypontok innovációs tanácsadás
állami kutatási eszközökhöz hozzájutás megteremtése régión belüli kooperáció támogatása szelektív üzemtelepítési politika támogatása kockázati tőke támogatása innovatív képzési politika külkapcsolatok ápolása, fejlesztése

9 Gazdaságfejlesztés intézményei
Regionális, városi fejlesztési tanács Vállalkozásfejlesztési ügynökség Fejlesztési társaság Gazdaságfejlesztési tevékenységre létrehozott szervezet Inkubátorház Kockázati tőketársaság Vámszabadterület Ipari parkok Innovációs technológiai központok Vállalkozási övezetek

10 A partnerség A jó partnerség jellemzői: tiszteleten alapuló bizalom
közös cél összefogás érdekérvényesítés alkalmazkodási képesség

11 A partnerség komplexitás (problémakezelés, szakismeret, ötletek)
értékteremtés (gazdasági fejlődés, életszínvonal emelkedés) egyenrangú viszony (presztízsfölényt nem kihasználva) színtér: gyors és pontos információszerzésre lehetőség: új feladatok, megrendelések, források megszerzésére

12 A partnerség (3.) innovációk, ötletek, új szemléletmód forrása
visszajelzés (kritika, megerősítés) növekedés motorja eszköz (egyéni és társadalmi jólét megvalósulásához)

13 A partnerség értelmezése (4.)
Mi a partnerséget összetartó erő? FORRÁSOK MEGSZERZÉSE HELYI FEJLESZTÉSEK IRÁNTI ELKÖTELEZETTSÉG „ÍR CSODA”


Letölteni ppt "RTM kínálatának alakítása"

Hasonló előadás


Google Hirdetések