Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

HEFOP 3.3.1 és 3.3.2 projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "HEFOP 3.3.1 és 3.3.2 projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd."— Előadás másolata:

1 HEFOP 3.3.1 és 3.3.2 projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd

2 HEFOP 3.3.1 : 1. komponens: Felsőoktatási intézmények képzési kínálatának fejlesztése, bővítése. 2. komponens: Felsőfokú végzettséggel rendelkezők át- és továbbképzése. 3. komponens: Felsőoktatási intézmények minőségközpontú működésének támogatása.

3 HEFOP 3.3.2 : Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógus- képzésben.

4 1. komponens: Curriculum BA programokhoz Képzési anyagok (pl. tankönyv, CD) Weboldal

5 2. komponens: Tematikák rövid kompetencia kurzusokhoz Képzési anyagok (pl. tankönyv, CD) Tanulmányok (pl. a munkaerő-piaci helyzetről) Weboldal

6 3. komponens: Önértékelési modellek Képzési anyagok Tanulmányok ( pl. folyamatátvilágítások) TIR, VIR Weboldal

7 HEFOP 3.3.2 : Képzési modulok Képzési anyagok, gyakorlatorientált képzési formák Internetes felületek

8 Egy felmérés eredményei: Pályázati kiírás néhány nehezebben mérhető és számonkérhető elemet tartalmazott. Pályázók eltérő céljai. Valódi fenntarthatósági elképzelések hiánya. Forrás: 3.3.1.3.Intézmények minőségközpontú működésének támogatása, OMAI Értékelési füzetek 1. Budapest, 2006

9 Ami eltérő: Fogalmak értelmezése Irányok megjelölése A célok elérésének módja A született eredmények Költségek

10 Ami közös: Szakemberek Felhalmozott tudás, tapasztalat Jó minőségben készített anyagok Megfelelő intézményi háttér Pénzügyi támogatás volt a megvalósításhoz

11 Felsőoktatási intézmények száma Magyarországon: Összesen 69 intézmény, ebből: 24 egyetem: 18 állami 5 egyházi 1 magán 45 főiskola: 13 állami 21 egyházi 11 magán

12 Területek: Egészségügy Gazdasági területek Pedagógia Színház- és filmművészet Mezőgazdaság Élelmiszeripar IT

13 Networking: A hálózatépítés a leghatásosabb módja annak, hogy felgyorsítsuk és fenntartsuk az egyén vagy egy szervezet sikerét, a tartós és kölcsönös előnyökön nyugvó kapcsolatok kiépítésén keresztül.

14 Előnyök: Széleskörű szakmai, szakértői kapcsolatok kialakulása Tudástranszfer lehetősége Erőforrások bővítése Minőségi munka erősítése Időhatékonyság Költséghatékonyság

15 Középpontban: Munkaerő-piaci igények Fogyasztó (a hallgató) Verseny

16 Idézet a : 3.3.1.3.Intézmények minőségközpontú működésének támogatása c. tanulmányból OMAI Értékelési füzetek 1. „Ebben a pályázati körben kidolgozásra került képzési tananyagok és jó gyakorlatok („Best Practice”) kellő alapot szolgálhatnak egy felsőoktatási minőségfejlesztési adat- és tudásbázis létrehozásához, ennek megfontolását javasoljuk.”


Letölteni ppt "HEFOP 3.3.1 és 3.3.2 projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd."

Hasonló előadás


Google Hirdetések