Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Felsőoktatási változások hallgatói szemmel Miskolczi Norbert.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Felsőoktatási változások hallgatói szemmel Miskolczi Norbert."— Előadás másolata:

1 Felsőoktatási változások hallgatói szemmel Miskolczi Norbert

2 Törvényben nevesített köztesület Kizárólag szakmai szervezet Célja az érdekképvislet, minőségi szolgáltatások megvalósítása, egy minőségi felsőoktatásban Több mint 400 ezer hallgatót tömörít Magában foglalja az összes intézményi tagönkormányzatot 2 Mi is a HÖOK?

3 Változások, kihívások Bevezettük a kreditrendszert Átáltunk a Bologna rendszerre Rendkívűl nehézkes volt a már bent lévő hallgatók kezelése Gyakran változó jogszabályi háttér Elindítottuk jogsegélyszolgálatunkat Érdekképvislet melett megjelenik a szolgáltatás

4 Létszámnövekedés 4

5 Fiatalok és a felsőoktatás Dinamikus expanzió megoldotta a munkaerőpiaci feszültségeket Ezzel együtt nőtt a diplomás munkanélküliek száma, ami az elmúlt tíz évben a háromszorosára emelkedett Nem a munkarőpiac elvérásaihoz igazodott a felsőoktatás szerkezete Hiányzik az érdemi pályaorientációs tanácsadás

6 Továbbra is várható középtávon a szolgáltatási szektor térnyerése Növekedés a korszerű, nagy tudást igénylő ágazatokban várható El kell kezdődnie egy átalakulásnak a felső- oktatás szerkezetében is Meg kell oldani az intézmények technológia “éhségét” Munkaerőpiaci kihívások 6

7 Elvárások Folyamatosan növekednek a munkaerő minő- ségével, alkalmazkodóképességével, szakmai tudásának és kompetenciáinak folyamatos meg-újításával kapcsolatos elvárások Valóban megjelenik a life long learning Lagtöbbször nem pályakezdőket keresnek, hanem gyakorlattal rendelkezőket Mobil munkaerő hiánya

8 Célja volt munka világa és a felsőoktatási intézmények közötti kapcsolatok erősítése a magasan képzett fiatal diplomások a régiókban való megtartása Felsőoktatás, és piaci szereplők közötti kapcsolat kialakítása, tanácsadás Ellentét a mobilitással kapcsolatos elvárásokkal szemben Alapvetően sikeres NFT I. - ROP 3.3 8

9 ÚMFT - TIOP Lehetőséget jelenthet a munkaerő-piacon megejelnő modern technológiák oktatásásának megvalósítására Olyan infrastruktúrális fejlesztéseket tesz lehetővé, amelyek elősegítik a munkaerő- piaccal való szorosabb együttműködést

10 Alumni rendszerek kialakítása Pályakövetési rendszerek kialakítása Karrier szolgáltatások Intézményi minőségfejlesztési rendszerek megvalósítása Validációs központok üzemeltetése Menedzsmentrendszerek implementációja ÚMFT - TAMOP 10

11 Karrierirodák szerepe A szolgáltatások koncentrálása Megléte nem csak hallgatói, hanem intézményi érdek is Képesek kiegészíteni az oktatás formális elemeit non-formális tartalommal Élő kapcsolat az intézmény, és a munkaerő-piac szereplői között

12 Szükség van a karrieriodák országos hálózatszerű működésére Közös tudás létrehozása (tanulmányok, találko- zók, képzések, szakmai anyagok megosztása) Közös projektek által tapasztalat útján való tanulás Szemléletváltás elindítása, amely hozzájárulhat új tartalmak létrejöttéhez HÖOK koordináció 12

13 HÖOK tevékenységei Karriertanácsadók Országos Konferenciája Karrieriroda-vezetők Országos Kerekasztala Országos honlap és on-line információs rendszer létrehozása Országos szintű felmérések, munkaerő-piaci kutatások Országos, a diplomásoknak szóló kiadványok

14 Pályaorientációs rendszer kiépítése, elősegítése A megfelelő érdekképviseleti és szakmapolitikai szervezetekkel való egyeztetést Új karrierirodák kialakításában való segítség, koordináció HÖOK tevékenységei 14

15 Kérdések


Letölteni ppt "Felsőoktatási változások hallgatói szemmel Miskolczi Norbert."

Hasonló előadás


Google Hirdetések