Szabó József: A múzeumok új kihívása: a múzeumandragógia.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
TIOP / „A minőségi szolgáltatás feltételeinek megteremtését és a Vas megyei tudásvagyon egyenlő esélyű hozzáférését támogató informatikai.
A Grundtvig program: felnőttoktatási pályázatok a Tempus Közalapítvány kezelésében Várterész Flóra Budapest,
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia pillére: Az alkalmazkodóképesség növelése Soós Roland Igazgató ÉRÁK.
Könyvtári és Informatikai Szövetség
© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Helen Parkhurst A Dalton-terv Gömöryné M. Zsuzsa.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Projektzáró konferencia Balatonszentgyörgy TÁMOP „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” „Álmodtam.
Történelemdidaktika. I. A történelemtanítás általános kérdései Dr
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
A történelemtanítás, történelemdidaktika általános kérdései
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
A felnőttoktatás funkciói Magyarországon
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
Borbély-Pecze Tibor Bors Budapest, június 4.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom, május
A közösségépítés mint a készség- és képességfejlesztés eszköze (Gulyás Gabriella) Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom, május
„Múzeumandragógia és múzeummediáció”
Németh Balázs, PhD egyetemi docens PTE FEEK
Média és múzeumandragógia Szabó József. A múzeum fő feladatai a muzeális anyag gyűjtése, rendezése és feldolgozása; a gyűjtemények elhelyezése, nyilvántartása.
„Múzeumandragógiai nevelésfilozófia és mintaprojekt”
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Helen Parkhurst Dalton-terve Gömöry Zsuzsa Ilse Mayer mellékleteivel.
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
GYŐR A TÖRTÉNELEMBEN – A TÖRTÉNELEM GYŐRBEN Kísérleti tanterv a Xántus János Múzeum és a Kazinczy Ferenc Gimnázium együttműködésével az 5. évfolyam számára.
A muzeális intézményrendszer átalakítása
Gyermekvilág régen és ma
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Az egész életen át tartó tanulás koncepciója
Mire lehet/ne jó az iskola
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Perspektíva és jövőkép Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Andragógia Kraiciné Dr. Szokoly Mária (2004): Felnőttképzési módszertár. Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest Összeállította: Marton Eszter.
Nemzeti és nemzetközi képesítési keretrendszerek és a life-long learning Magyar nemzeti és nemzetközi lifelong konferencia Miskolc, 2007 április
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
TÁMOP / A Megyei Művelődési és ifjúsági Központ szerepe a felnőttképzésben előadás.
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
A szakiskola jelene és jövője
Nemzeti Köznevelési Portál
Új tendenciák a történelem-tanításban
Az emberi erőforrás menedzsment (EEM)
5. Tétel – A Life Long Learning
Előadás másolata:

Szabó József: A múzeumok új kihívása: a múzeumandragógia

A modern múzeum és feladata Társadalmi jelenség Társadalmi jelenség Társadalmi értékek megjelenítője Társadalmi értékek megjelenítője Hozzáférhetőség Hozzáférhetőség Látogató központúság Látogató központúság Non-formális és informális tanulás helyszíne Non-formális és informális tanulás helyszíne

Az általános embernevelés Antropagógia (általános embernevelés) PedagógiaAndragógiaGerontagógia

Kultúratudomány

A lifelong learning szemlélet gazdasági, illetve társadalmi-politikai célok gazdasági, illetve társadalmi-politikai célok képzettség és tudás megszerzése képzettség és tudás megszerzése különféle értelmezések különféle értelmezések –antropológia –andragógia –társadalmi esélyegyenlőség –Humánerőforrás fejlesztés

A lifelong learning szemlélet Az élethosszig tartó tanulás minden olyan formális vagy informális célzott tevékenységet felölel, amely folyamatos, és amelynek célja a tudás, a készségek és a képességek fejlesztése” (Setényi 2004) A különféle információk, benyomások és tapasztalatok egész életen át tartó felvétele, feltárása, értelmezése és rendezése (Dohmen 2001)

Új paradigma: A személyre szabott tanulás/tanítás tanulóközpontúság új tanítási módszerek új tanulásszervezési módok hipermédia alapú oktatás képességek elsajátítása facilitátor

A személyre szabott tanulás/tanítás a felnőtt tanuló életproblémái A problémahelyzetből való kiindulás (Durkó 1999) életkori sajátosságok, öntevékenység egyéni és rugalmas tanulásszervezés tanuló igények, megelégedettség öntevékenység innovatív módszerek alkalmazása

Paradigmaváltás a múzeumi kultúraközvetítésben új környezet új környezet új feltételek új feltételek társadalmi funkciók változása társadalmi funkciók változása közszolgálatiság újraértelmezése közszolgálatiság újraértelmezése Közjavak, közfinanszírozás Közjavak, közfinanszírozás privilegizált szerep privilegizált szerep

Múzeumi kultúraközvetítés informális és formális tanulás informális és formális tanulás kiscsoportos foglalkozások kiscsoportos foglalkozások konkrét feladatok konkrét feladatok szórakoztatás és az ismeretterjesztés szórakoztatás és az ismeretterjesztés szerepváltozás szerepváltozás

Változási trendek szolgáltatások fejlődése, szolgáltatások fejlődése, a látogatókkal való kooperáció növekedése, a látogatókkal való kooperáció növekedése, professzionális menedzsment, professzionális menedzsment, marketing és pr-munka megjelenése a múzeumi vezetésben, marketing és pr-munka megjelenése a múzeumi vezetésben, a látogatók igényeire formált programok számának növekedése a látogatók igényeire formált programok számának növekedése

Összegzés Cél az egész életet végigkísérő tanulási lehetőségek biztosítása Cél az egész életet végigkísérő tanulási lehetőségek biztosítása A tanuláshoz való jog biztosítása A tanuláshoz való jog biztosítása A múzeumok aktívabb szerepe A múzeumok aktívabb szerepe tudás- és nevelésközpontú szerep tudás- és nevelésközpontú szerep Erkölcsi és kulturális válság - a múzeumok hiteles intézmények Erkölcsi és kulturális válság - a múzeumok hiteles intézmények Globalizáció – kulturális, történelmi, nemzeti értékek Globalizáció – kulturális, történelmi, nemzeti értékek

Köszönöm a figyelmet!