A vállalkozás indításának előnyei és veszélyei korosztályonként.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A helyi termékek szerepe a gazdaságfejlesztésben TAPASZTALATOK, PÉLDÁK, A FEJLŐDÉS LEHETSÉGES IRÁNYAI.
Advertisements

FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
Migránsok társadalmi beilleszkedése együttműködéssel
A kompetenciafejlesztés lehetőségei az iskolai tantárgyakon keresztül
Matematika kompetencia
Csoport munka.
Segíti-e az iskola a felnőttkori tanulást? Az Agóra Oktatási Kerekasztal oktatáspolitikai alapvetései Tata, Magyary Zoltán Népfőiskolai Társaság, 2014.
Iskolai teljesítmény pszichológiai determinánsai
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
A kulcskompetenciák.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Kompetencia alapú képzés
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Drajkó László Microsoft Magyarország
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
HORIZONTÁLIS TUDÁSMEGOSZTÁS
Informatika tanítása ea.
Kompetencia alapú oktatás
A kompetencia alapú oktatás esélyei Modernizáció a közoktatásban dr. Pála Károly 2007.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
Családi vállalkozás.
A PEDAGÓGUSOK ÉRTÉKELÉSE
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Kompetenciafejlesztés3
1. előadás A vállalkozások indítása és működtetése
Biztos Kezdetről immáron sokadszor elindult 5 modell program elindult 50 program 2007-elindult Szécsény alkalmazott kísérlet ?
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Alapkompetenciák a munkadarabok tükrében
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
A pedagógus-továbbképzések helyzete és lehetőségei
Kompetenciák.
Hogyan hat a dráma a kulcskompetenciákra? Egy most induló nemzetközi kutatás ismertetése Cziboly Ádám Káva Kulturális Műhely DramaF R ING E nov.
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Harmadik matematikakönyvem
Kompetencia -eredményesség
Az országos mérések megújult rendszere
Informatika tanítása ea.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Miskolc, Szenior tudáskormányzás Cédrus-NET Konferencia 1 Szenior kompetencia-deficit Csutorás György - Matiscsákné dr. Lizák Marianna.
A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,
Vállalkozásmenedzsment
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Szegedi Tudományegyetem
ERŐT- EGÉSZSÉGET MINDENKINEK
Biztos kezdet- gondolat
5. Tétel – A Life Long Learning
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

A vállalkozás indításának előnyei és veszélyei korosztályonként

A vállalkozó jellemzői 30 éves korig30-50 között50-60 között60 felett Tapasztalat Kicsi szakmai, esetleg magas iskolai tapasztalat Nagy szakmai, esetleg menedzseri tapasztalat Jelentős szakmai, menedzseri, esetleg vezetői tp. Jelentős szakmai, menedzseri, vezetői, és élettp Tőke Tőke- és kapcsolathiány Kezdő tőke, kialakuló kapcsolatok Kezdő tőke, jelentős kapcsolatok Kezdő tőke, jelentős, de csökkenő kapcs. Energia Fiatalos lendületEreje teljébenKezdődő egészségügyi problémák Gyengébb egészségügyi állapot Család Családi függetlenség Alapítás és építés. Utódok belenőnek a váll- ba Stabil, vagy instabil. Utódok saját úton járnak Kialakult háttér. Utódlás szinte lehetetlen. Vagy a gyerekkel együtt. Perspektíva „Ide nekem az oroszlánt is” „Most már mindent meg tudok csinálni” „Felkészülés a nyugdíjas évekre” „Még mindig tudok vmi fontosat csinálni, amiért érdemes élni” Visszahúzó erő Tapasztalat és tekintély hiány Az alkalmazotti gyűjtögetés fontosabb, biztosabb Félelem az újtól. Rugalmatlanság Gyenge egészségi állapot

Kompetencia

Kompetencia összetevői Ismeret Attitűd Készség

EU kulcskompetenciák 1.Az anyanyelven folytatott kommunikáció 2.Az idegen nyelveken folytatott kommunikáció 3.Matematikai kompetencia és alapvető kompetenciák a természet- és műszaki tudományok terén 4.Digitális kompetencia 5.A tanulás elsajátítása 6.Szociális és állampolgári kompetenciák 7.Kezdeményezőkészség és vállalkozói kompetencia 8.Kulturális tudatosság és kifejezőkészség

Sikeres vállalkozó tulajdonságai (Bygrave) Álomépítő Döntéshozó Megcsináló Megszállott Eltökélt Szeretetteljes Részletekre is figyelő Független A pénzt jutalomnak tekinti Társ

Vállalkozói attitűd és viselkedés Elkötelezettség és eltökéltség Rögeszmés ragaszkodás a lehetőséghez A kockázat, a kétértelműségek, a bizonytalanság tolerálása Kreativitás, adaptációs képesség Kiválóságra törekvés Vezetés