TÁMOP-3.1.4/08/1-2008-0011 Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben Kiss Gyöngyi szakmai vezető 1.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
1. TÁMOP /2 Kompetenciaalapú oktatás,egyenlő hozzáférés –Innovatív intézményekben Záró konferencia Mikszáth Kálmán Gimnázium, Postaforgalmi Szakközépiskola.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
A TÁMOP, mint a közoktatás minőségének fejlesztése
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Lehetőségek és hozadékok a közoktatási intézmények számára
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
A kompetencia alapú nevelés és oktatás elterjesztése Celldömölkön
Szűts József Általános Iskola
A pályázat az Európai Unió támogatásával és az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósulhat meg. A kompetencia alapú, azaz a képességek fejlesztését.
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
Készítette: Móró Józsefné1 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap (ESZA) társfinanszírozásával valósul meg. Társadalmi Megújulás.
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Tiszafüred, szeptember 25. A TÁMOP, mint a közoktatás minőségének fejlesztése.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés -
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni iskolánk részvételéről, feladatairól a TÁMOP /08/ „A kompetencia alapú oktatás.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP / 08 / 2. A kompetencia alapú.
A nagyatádi közoktatás átfogó innovációja TÁMOP / ADY ENDRE GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÖZÉPISKOLA 7500 NAGYATÁD, DÓZSA GY. U. 13. Tel. & Fax:
intézményi folyamat-szaktanácsadó
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
Újabb kalandba kezdünk …
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Projektnyitó konferencia augusztus 28.
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
TÁMOP / KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS, EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS INNOVATÍV INTÉZMÉNYEKBEN.
Új Magyarország Fejlesztési Terv
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
A pályázat megvalósításának kötelező elemei szolgáltatói szempontból
Társadalmi Megújulás Operatív Program A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Ikervári ÁMK Hosszúperesztegi.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
A Sugovica ÁMK Kiscsávolyi Tagiskolájában
"A kompetenciát úgy kell tekinteni,mint olyan általános képességet, amely a tudáson, a tapasztalaton, az értékeken alapszik, és amelyet adott személy.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
TÁMOP / Ütemezés.
Előadás másolata:

TÁMOP-3.1.4/08/1-2008-0011 Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben Kiss Gyöngyi szakmai vezető 1

Miről szeretnék beszélni? TÁMOP-3.1.4./08/1-2008-0011 A TÁMOP közoktatás-fejlesztési koncepciója általánosságban A TÁMOP 3.1.4 /08 /1. pályázat általánosságban átfogó intézményfejlesztés mint pályázati cél a pályázat négy alappillére: továbbképzések, szaktanácsadói szolgáltatások, eszközbeszerzés, intézményi innováció Jelen pályázat konkrétan 2

A TÁMOP közoktatás-fejlesztési koncepciója általánosságban A kompetenciaalapú oktatás elterjedésének támogatása A közoktatási rendszer hatékonyságának javítása, újszerű megoldások és együttműködések kialakítása A halmozottan hátrányos helyzetű és a roma tanulók szegregációjának csökkentése, esélyegyenlőségük megteremtése a közoktatásban Az eltérő oktatási igényű csoportok oktatásának és a sajátos nevelési igényű tanulók integrációjának támogatása, az interkulturális oktatás 3

TÁMOP-3.1.4./08/1-2008-0011 A TÁMOP 3.1.4-08/1. pályázat általánosságban: fő pályázati cél: az átfogó intézményfejlesztés Kompetencia alapú oktatás bevezetése Oktatási programok, új tanulás- és oktatásszervezési eljárások bevezetése (programcsomagok bevezetése, műveltségterület oktatás, tömbösített oktatás, projektmódszer, moduláris oktatás, stb.) A digitális írásbeliség elterjesztése, digitális készségek fejlesztése Esélyegyenlőség javítása (szegregáció-mentesség, oktatási integráció, egyenlő hozzáférés) 4

SZOLGÁLTATÓI KOSÁR elemei a pályázó iskolákban TÁMOP-3.1.4./08/1-2008-0011 SZOLGÁLTATÓI KOSÁR elemei a pályázó iskolákban Ami kötelezően benne kell, hogy legyen a kosárban: digitális írásbeliség elterjesztése a kompetencia alapú oktatás implementációja a hátrányos helyzetű és SNI tanulók esélyegyenlőségének javítása új módszerek intézményi alkalmazása, elterjesztése/ önálló intézményi innováció megvalósítása

a kompetencia alapú oktatás implementációja TÁMOP-3.1.4-08/1-2008-0011 a kompetencia alapú oktatás implementációja Legalább egy tanulócsoportban tanévet átfogóan, teljes tanórai lefedettséget biztosító kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése „Szövegértés-szövegalkotás” kulcskompetencia területen „Matematika” kulcskompetencia területen Simon Anna a 8. c osztályban Utassy Katalin a 10.b osztályban Weinpel László a 9.b osztályban

a kompetencia alapú oktatás implementációja (folyt.) TÁMOP-3.1.4-08/1-2008-0011 a kompetencia alapú oktatás implementációja (folyt.) Legalább egy tanulócsoportban, további egy választott kulcskompetencia területen kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése, alkalmazása; Életpálya építés: Dr. Penyigei Erzsébet a 11.b-ben Hegyi Mónika a 10. a-ban

SZOLGÁLTATÓI KOSÁR elemei a pályázó iskolákban TÁMOP-3.1.4./08/1-2008-0011 SZOLGÁLTATÓI KOSÁR elemei a pályázó iskolákban Ami kötelezően benne kell, hogy legyen a kosárban: digitális írásbeliség elterjesztése a kompetencia alapú oktatás implementációja a hátrányos helyzetű és SNI tanulók esélyegyenlőségének javítása új módszerek intézményi alkalmazása, elterjesztése/ önálló intézményi innováció megvalósítása

TÁMOP-3.1.4-08/1-2008-0011 új módszerek intézményi alkalmazása, elterjesztése / önálló intézményi innováció megvalósítása Tantárgytömbösített oktatás a szakrendszerű oktatásban A Kt. 52.§ (3) szerint kötelező tanórai foglalkozások teljes intézményi időkeretének legalább (első évben) 5, majd 10 -15%-a mértékben Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása: legalább egy választott műveltségterületen Dr. Penyigei Erzsébet földrajzból és biológiából a 10. a-ban Idegen nyelv: Dibusz Anikó a 10.d-ben Informatika: Weinpel László a 9.b-ben

Tantárgytömbösítés követelményei a pályázat szerint TÁMOP-3.1.4-08/1-2008-0011 Tantárgytömbösítés követelményei a pályázat szerint a tanítási ciklusoknak legalább két hetenként kell váltaniuk egymást, a tantárgytömbösítésbe bevont tantárgyak, műveltségi területek, tanítási óráinak legalább két egymást követő tanítási napra kell esniük, a tanítási napok közül az egyiken legalább három, a másikon legalább kettő a tantárgytömbösítésbe bevont tanítási órának kell lennie, az egy tanítási napon szervezett tanítási órákat egymást követően, egymáshoz kapcsolódóan kell megtartani. 10

További elvárások: TÁMOP-3.1.4-08/1-2008-0011 A tevékenységet úgy kell megtervezni, hogy annak körében (a tanulásszervezési eljárások bevezetésének keretében) a következő kötelező elemek megvalósuljanak: legalább egy, három hetet meghaladó projekt megszervezése tanévenként legalább egy témahét megszervezése tanévenként legalább egy moduláris oktatási program megszervezése (pl. egészséges életmód, környezetvédelem, demokráciára nevelés, játék, érzelmi-erkölcsi nevelés stb. témakörben) tanévenként 11

Moduláris oktatás követelményei: TÁMOP-3.1.4-08/1-2008-0011 Moduláris oktatás követelményei: Modulok: A,B,C,D,E,F,G C A F D B G E

TÁMOP-3.1.4-8/1-2008-0011 A TÁMOP 3.1.4-08/1. pályázat általánosságban: a pályázat négy alappillére 1. 1. Eszközbeszerzés Kompetencia alapú programcsomagok, tankönyvek Kompetenciafejlesztéshez szükséges eszközök 2. Továbbképzések Pedagógiai módszertan IKT és digitális képességek Kompetenciaterületi képzések Vezetők képzése 13

Jelen pályázat számokban (Berzsenyi Dániel Gimnázium) TÁMOP-3.1.4./08/1-2008-0011 szövegértés 9.-12. projektoktatás a tanórán tanulás tanulása IKT 120 Simon Anna Mária matematika 9.-12. kooperatív tanulás Utassy katalin műveltségterület oktatása Weinpel László idegen nyelv 7.-12. Dibusz Anikó életpálya építés tantárgytömbösített oktatás tevékenységközpontú pedagógiák Dr. Penyigei Erzsébet drámapedagógia Hegyi Mónika SNI (sajátos nevelési igényű) tanulók fejlesztése 60 Dr. Hauptné Rákosfalvy Ildikó Dr. Tischlerné Szabó Csilla egyéb- tehetségpedagógia 30 Erben Péter Kerek Roland Kormos Mária Dr. Mezei Mónika Sztranyák Attila menedzsment képzés Kiss Gyöngyi egy brámilyen új tanulásszervezési eljárás 1050 óra TOVÁBBKÉPZÉSEK

TÁMOP-3.1.4-08/1-2008-0011 A TÁMOP 3.1.4-08/1. pályázat általánosságban: a pályázat négy alappillére 2. 3. Szaktanácsadói szolgáltatások Helyzetelemzés (komplex és IKT helyzetelemző szaktanácsadó) Folyamat-tanácsadás (intézményi folyamatok) Pedagógiai tanácsadás Esélyegyenlőségi terület (roma, SNI) IKT tanácsadás 4. Intézményi innováció „HT, PP” fejlesztése Jó gyakorlatok” átvétele - 3 darab(1. Duino, 2. …., 3. ….) Intézményi szintű innovációs tevékenység - esszé: dr. Mezei Mónika - szociális munka: Kovács Márta 15

Indikátorok – monitoring mutatók (Berzsenyi Dániel Gimnázium) TÁMOP-3.1.4-08/1-2008-0011 Indikátorok – monitoring mutatók (Berzsenyi Dániel Gimnázium) megnevezés célérték akkreditált pedagógus továbbképzésen tanúsítványt szerzett pedagógusok száma 14 fő akkreditált pedagógus továbbképzésen megszerzett tanúsítványok száma 33 darab szövegértés-szövealkotás kulcskompetencia területen teljes tanórai lefedettséget biztosító kompetencia alapú oktatási programcsomag szerintfoglalkoztatott tanulók száma 34 FŐ matematika kulcskompetencia területen teljes tanórai lefedettséget biztosító kompetencia alapú oktatási programcsomag szerintfoglalkoztatott tanulók száma 66 fő tantárgytömbösítés módszertannal szervezett órák aránya (a teljes intézményi időkerethez képest) teljes intézményi órakeret 5 % tantárgyi bontás nélkül műveltségterületeti oktatásban részesülő tanulócsoportok aránya/száma 1 darab moduláris programok száma (PP-ben megjelenített és megvalósított) témahetek száma (PP-ben megjelenített és megvalósított) három hetet meghaladó projektek száma (PP-ben megjelenített és megvalósított) IKT-val segített tanórák aránya (bevont csoportok arányában) 25% 16

Jelen pályázat konkrétan TÁMOP-3.1.4-08/1-2008-0011 Megpályázott és elnyert keretösszeg: 22.99 M Ft. Résztvevő feladatellátási helyek a Berzsenyi mellett: Ének-zene és Testnevelési Általános Iskola 1134 Budapest, Dózsa György út 136. Csata Utcai Általános Iskola 1135 Budapest Csata utca 20. Hegedűs Géza Általános Iskola 1139 Budapest Fiastyúk utca 47.-49. Hunyadi Mátyás Általános Iskola 1138 Budapest Karikás Frigyes utca 3. 17

WEB-es források EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. TÁMOP-3.1.4-08/1-2008-0011 WEB-es források EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. (régi nevén EDUCATIO Kht.) http://www.educatio.hu SULINOVA ADATBANK http://www.sulinovadatbank.hu SULINET DIGITÁLIS TUDÁSBÁZIS http://sdt.sulinet.hu SULINET – IKT kompetenciafejlesztés http://www.sulinet.hu/ikt/ 18

TÁMOP-3.1.4-08/1-2008-0011 Köszönöm a figyelmet!