Vezetés és kommunikáció

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Advertisements

Harazin Piroska - Kollár László A MI KÜLDETÉSÜNK, HOGY FELKÉSZÍTSÜNK A KÜLDETÉSEDRE A Boldogság Közgazdaságtana Konferencia; Budapest, március 28.
Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
MBE Gyülekezetplántáló regionális találkozó április 20. Eger
Történeti episztemológia
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Ifjúságpolitika - A fiatalok, mint erőforrás -
Lelkigondozás Dr.Veres Sándor 1.
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
Közösségek és célcsoportok konstruálása dr. Szöllősi Gábor, szociálpolitikus, PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék.
EDK -k az EDM -ért Evangéliumi Diák Körök az Evangéliumi Diák Misszióért.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
A szocializmus Magyarországon szabadon választható tárgy SZOLNOKI FŐISKOLA 2010/2011-es tanév I. félév Levelező tagozat Társadalomtudományi Tanszék Dr.
Az egymáshoz tartozás gyakorlata
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
A természettudományok helye a közoktatásban Szabó Gábor egyetemi tanár, Szegedi Tudományegyetem & ELFT főtitkár.
Makroökonómia I.2006/2007. tanév, 2. félév 1. előadás 1 A kurzus programja előadás: kedd 14-16, TIK nagyelőadó előadók:Czagány László, docens –
Campus lét konferencia 2012 A KÖZ ÉS A MAGÁN KÖZÖTTI HATÁR ÉS AZ ÁLLAMPOLGÁRI ELKÖTELEZETTSÉG.
Prof. Dr. Süli-Zakar István (DSc.)
PEDAGÓGIAI SZOCIÁLPSZICHOLÓGIA (NMP_PS021K2)
Tájékoztató LGB_km016_1. Tantárgy megnevezése, kódja Környezet-gazdaságtan NGB_AK012 Tantárgyprogramot készítő oktató Dr. Szigeti Cecília Oktatás
Készítette:Keresztes Katalin Borbála KEKOAAF.PTE II. éves szabad bölcsészet szakos hallgató Óra: Kommunikáció az egyetemen Oktató:Viszket Anita
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola szeptember.
Kommunikáció az egyetemen c. konferencia ápr. 28.
MŰSZAKI KOMMUNIKÁCIÓ.
Civil Biztonság- és Védelemtudományi Tanszék A BIZTONSÁG ÉS VÉDELEM KULTÚRÁJA SGTVATI219BAL Dr. Szilágyi Tivadar
A szervezeti problémák kezelése
REGIONÁLIS GAZDASÁGTAN
Követelmények Multimédia A tantárgy általános célja, célkitűzése A számítógépen alapuló multimédia-alkalmazások elméleti alapjainak megismertetése.
Fogd A Kezem Alapítvány
Bevezetés a pszichológiába
Keresztény identitás Dr.Veres Sándor. Page  2 KERESZTÉNY IDENTITÁS  A tantárgy: a két-féléves, egymásra épülő tanegység teljesítése komoly önismereti.
NEVELÉSELMÉLET.
Speciális kollégium bevezetés. A félév aláírásának feltétele(i): A szabályzatnak megfelelő óralátogatás. Az elmaradt gyakorlatok pótlása. A források és.
Speciális kollégium bevezetés. A félév aláírásának feltétele(i): A szabályzatnak megfelelő óralátogatás. Az elmaradt gyakorlatok pótlása. A források és.
Közösség és mentálhigiéné – Eszmecsere a közösségi lelki egészségfejlesztésről Török Péter 2013.március 26.
Mi a gyülekezet? Mi a célom? Bibliai gyülekezetplántálás
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola április.
VII. Szervezeti kultúra
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Magyarország gazdaság- és társadalomtörténete
Mire lehet/ne jó az iskola
Bemutatkozás. Juhász István Elérhetőségek Gazdaságtudományi Intézet Közgazdaságtan és Jog Tanszék, B. épület 226. szoba Fogadóórák:Kedd –
Szervezeti kultúra a közszolgálati- és a versenyszférában
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Tantárgyi tematika Területi gazdaságtan Nyíregyházi Főiskola, 2007/2008. II. félév Filepné dr. Nagy Éva.
Róbert Péter Egyetemi tanár Széchenyi Egyetem, Győr
Számítógéphálózatok Távadatfeldolgozás 2000/2001. Tanév, II. félév Dr. Vadász Dénes.
Nyomdaipari Gépek Szerkezettana
1 HATÁRRÉGIÓK FEJLŐDÉSÉNEK SAJÁTOSSÁGAI A SLO/HU/CRO /2004/01/HU- 74 sz. INTERREG projekt támogatásával készült képzés.
Bevezetés az SPSS használatába
.. Juhász István Elérhetőségek Gazdaságtudományi Intézet Közgazdaságtan és Jog Tanszék, B. épület 226. szoba Fogadóórák:Kedd – Szerda18.05.
A támogatott lakhatás kihívásai
Számokba zárt hitünk Hogyan fest a jövőnk a számok, a statisztika tükrében? Dr. Fábri György.
Gazdaság és Vezetéstudományi Intézet - szakszeminárium dr.LuxJudit 2016.április 8.
Gazdaság és Vezetéstudományi Intézet - szakszeminárium dr.Lux Judit október 16.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
TINIK A T I N I K A GYÜLEKEZETGYÜLEKEZET A TINIK- ÉRT?! A T I N I K - É R T ? ! ÉRT?! É R T ? ! A A.
Követelmények Multimédia A tantárgy általános célja, célkitűzése A számítógépen alapuló multimédia-alkalmazások elméleti alapjainak megismertetése.
Bevezetés a filozófiába
Vecsés gyülekezet látása
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Európai Uniós Alapismeretek
JÉZUS ISTENSÉGÉBE VETTET HIT ALAPJAI
Etikai kérdések tanítása a hittanórán
KALANDVÁGYÓKNaK… Szociológia alapszak és Szociológia mesterképzési szak a Miskolci Egyetemen!
Dr. Rozgonyi Tiborné Debrecen 2010.
KERESZTÉNY FUNDAMENTUMOK
Előadás másolata:

Vezetés és kommunikáció Dr.Veres Sándor 1

A vezetés és kommunikáció tantárgy A tantárgy: bevezetést ad a keresztény vezetéstudományba. Felhasználja azokat a szociálpszichológiai és a kommunikáció kutatási eredményeket, melyek a vezetés és a szervezeti viszonyok, a gyülekezeti kultúra, a szervezeten belüli folyamatok evangéliumi normák oldaláról történő bemutatásához szükségesek. Cél: a gyülekezeteken belül, különféle igények, szükségletek mentén szerveződő kiscsoportok problémakörét a kommunikáció, a vezetés és a közösségi tevékenység oldaláról vizsgálja meg a Jézus-i tanítványi csoport működését véve alapul. Eszköz: Önálló kutatómunka. A kommunikáció kutatás, a vezetéstudomány és a szociálpszichológia felhasználható eredményeit értelmezi, a kijelentés fényébe helyezve e tudományok eredményeit s azok missziológiai és ekleziológiai felhasználhatóságát. A hallgatók ehhez elemzéseket, házi dolgozatokat, olvasónaplót készítenek, zárthelyi dolgozatot írnak. Hallgatók: akik más főiskolákon már tanultak szociálpszichológiát a bemutatásra kerülő anyag az újdonság erejével hathat. Akik nem tanultak, új látásmóddal gyarapodhatnak. Tanár: Dr. Veres Sándor egyetemi tanár, Gyakorlati Teológiai, Neveléstudományi és Missziológiai Tanszék vezetője Elérhetőség: 20/886 0196 – s.p.veres@gmail.com – www.veressandor.ini.hu

Kötelező irodalom Em Griffin: Együtt-lét, Mitől jó egy csoport, HARMAT, 2003. , Almási Tibor: Az újszövetségi gyülekezet struktúrája, működése és vezetése – mai tanulságokkal In A Baptista ekkleziológia alapjai és újkori kihívásai, BTA, Budapest 2007, 53-79 old. Gene A. Getz: A gyülekezetépítés alapelvei, KIA, Budapest, 1998. (9. 10.11.fejezetek), A gyülekezet dinamikája, KIA, Budapest, 2001. (.5.6. lecke) Neal McBride: How to lead small groups, Nevpress, 1990 (részletek nyers fordítása) Házi dolgozat írásához ajánlott irodalom: Gene A. Getz: Építse egyik a másikat, KIA, 2000, Budapest, Klaus Douglas: Új reformáció, Kálvin Kiadó, Budapest, 2002, (egyes fejezetek), Leslie Newbigin: Evangélium a pluralista társadalomban, Harmat, Budapest 2004 (egyes fejezetek) Walter Nitsche: Az elkötelezett gyülekezet (ETHOS) (egyes fejezetek nyers fordítása)

Követelmények Óralátogatás iskolai szabályzat szerint Csoportos szóbeli vizsga letétele a félév anyagából Házi dolgozat készítése: Nehémiás és az érzelmi intelligencia címmel (8 oldal) Munkahelyem világa keresztény nézőpontból – Alford és Naughton szempontjai alapján (8 oldal) Az elemzéshez felhasználható irodalom: Daniel Goleman – Richard Boyatzis – Annie McKee: A természetes vezető, Az érzelmi intelligencia hatalma, Vince Kiadó, Budapest, 2003 Helen J. Alford – Michael J. Naughton: Menedzsment, ha számít a hit, keresztény társadalmi elvek a modern korban, Kairosz, Pécs, é.n.

Témakörök 1. Bevezetés: a kommunikáció és a vezetés jelenségeinek meghatározása 2. A szentség és a hatalom problémája az ember életében 3 Az Egész jelenléte: a csoport, több mint a részek összessége 4. A rész hatalma: szerep, norma, struktúra, vezetés 5. Az idegen: csoporthoz tartozás, befogadás és kirekesztés 6. A barát: szükségletek, kapcsolatok, út valódi önmagunk felé 7. Önmaga – Identitás: a személy valódi önmaga és a csoport identitása 8. A szív (limbikus rendszer) – nehéz emberek – „nincs emberem” 9. A kijelentés: „egyek legyenek!” - a csoportlét célja, eszközrendszere 10. A kapcsolat: a Szent Lélek vezetése 11. Az ember felelőssége – Elkötelezett gyülekezet 12.Összefoglalás