Mentalizáció Kreitz Viola 2009.02.07. Life –Ontological- Coach képzés I. félév záródolgozata.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Intencionális alapállás
Advertisements

A szabad akaratról I. V. Rész
Kognitív terápiás módszer az ontológiai coachingban
E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány LIFE –ontological- COACH KÉPZÉS Kulcsszavak: coach, coahing, coachee, coach képzés, life coaching,
Kognitív nyelvészet Készítette: Molnár Dániel és Herczeg Renáta.
Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány LIFE –ontological- COACH képzés Jövőképek, szcenáriók készítése közös gyakorlat Kulcsszavak: coach, coachee,
„Légy az, aki lehetsz!” A mentalitás szerepe a tanácsadásban
Társismeret.
A megismerésről másként – konstruktivista pedagógia
A számítástechnika és informatika tárgya
Kognitív megközelítések
Személyiséglélektan I.
Alfred Adler individuálpszichológiája
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Világomban minden rendben van
Kognitív modellek, sémák, attribúciók
A kognitív-tapasztalati self-elmélet
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Gondolkozz el…..
A lehetséges énképek.
IPARÁGAK VÁLTOZÁSA : HELYI GAZDASÁGFEJLESZTÉS EVOLUCIONISTA SZEMSZÖGBŐL Bajmócy Zoltán egyetemi adjunktus Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar.
A kulturális intelligencia
Információ típusok.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Change blindness Változás -vakság.
Filozófia és Tudománytörténet Tanszék Mi a filozófia?
4. Elmefilozófia.
professional coach, motivációs előadó
Scenáriók készítése Dr. Kollár József Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány.
Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány
Csapatépítés gyakorlata az ontológiai coaching vonatkozásában
Mit jelentenek számomra a Jövőképek scenariók c. tantárgy keretében elhangzottak az ontológiai coaching vonatkozásában Berta Anikó február 7. Life.
Managerek éjszakája.
Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány Mentalizáció tárgy.
A BELGA LABDARÚGÓ SZÖVETSÉG UTÁNPÓTLÁS NEVELÉSI FILOZÓFIÁJA
Társas megismerés Automatikus gondolkodás – nem tudatos, nem szándékolt, akaratlan és különösebb erőfeszítés nélküli (2Kor. 4.18) Sémák – mentális struktúrák,
KOMMUNIKÁCIÓ Gyula,
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Versengő társulások Mi történik egy olyan térbeli modellben, ahol sok stratégia létezik? Lokálisan csak a stratégiák kis hányada lehet jelen. => az evolúciós.
A pszichológia a személyiség vizsgálatának tudománya
 1.Interakcióban jön létre!  2.A megoldás is csak interakcióban  lehetséges, melynek eszköze a  kommunikáció  (speciális kommunikáció)  Kommunikációm.
Mi is az a társadalmi integráció?
Térszemlélet, időérzék fejlesztése
Jövőkutatás - Tóth Attiláné dr. Jövőkutatás Tóth Attiláné dr.
A metafizika és a természettudomány. Különböző érzékszervi ingereket érzünk, melyeket alkalmi mondatokkal fejezhetünk ki. Pl.: a tej látványára a „Tej.
W.V. O. Q UINE A DOLGOK ÉS HELYÜK AZ ELMÉLETEKBEN (1981) Mészáros Zsuzsanna Tudományfilozófia szem.
Automatika Az automatizálás célja gép, együttműködő gépcsoport, berendezés, eszköz, műszer, részegység minél kevesebb emberi beavatkozással történő, balesetmentes.
A valószínűségi magyarázat induktív jellege
Algoritmikus gondolkodás és fejlesztésének lehetőségei
Miért jó az, ha tudjuk hogy mit tudunk? A hallgatók tudásszintjének mérése
XVIII. sz. , skót felvilágosodás Empirista, szkeptikus
Egy fenomenológus a kognitív személyiségpszichológia előfutáraként
AZ ÖSSZEFÜGGÉS- KEZELÉS
Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában
Az elvárások szerepe a közlekedési környezet észlelésében. Siska Tamás szakpszichológus Együtt Bt. „Erős pillérek-javuló közlekedésbiztonság” Közlekedésbiztonsági.
Időperspektíva a CKIK-ban ( ). Időperspektíva Az embereket saját magukról, a világról és másokkal való kapcsolataikról kialakított képüket egy.
Tömeges krízishelyzetek a pszichológus szemével II.
Automatika Az automatizálás célja gép, együttműködő gépcsoport, berendezés, eszköz, műszer, részegység minél kevesebb emberi beavatkozással történő, balesetmentes.
1 Számítógépek felépítése 13. előadás Dr. Istenes Zoltán ELTE-TTK.
Gyorsulás, lassulás. Fékút, féktávolság, reakció idő alatt megtett út
Kognitív fejlődés 2. Piaget 1.
A BKF tudástranszfer modellje a
Spinóza ( ) Descartes-nál megoldatlan kérdés: Hogyan lehet hatással egymásra a test és a lélek (nála ugyanis ez két különböző szubsztancia). Spinóza.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
A kognitív-tapasztalati self-elmélet
A felnőttek tanításának tanulásának, értékelésének pszichológiai aspektusai Előadó: Ludányi Ágnes.
Mi a filozófia?.
Spinóza ( ) Descartes-nál megoldatlan kérdés: Hogyan lehet hatással egymásra a test és a lélek (nála ugyanis ez két különböző szubsztancia). Spinóza.
Miért egyre bonyolultabb az elektronikus bizonylatok kezelése?
Előadás másolata:

Mentalizáció Kreitz Viola Life –Ontological- Coach képzés I. félév záródolgozata

Hume és a kauzalitás  Az okság szükségszerű  Biliárdgolyók:  1. érintkeznek  2. A mozgása megelőzi B-t  3. ez a jövőben mindig így fog történni  De bármikor el tudjuk képzelni, hogy A után nem B jön

 Ennek megalapozásához :  A jövő mindig olyan, mint a múlt.  Bizonyítás:  A két fogalom nem ugyanolyan  Tapasztalatból nem lehet kikövetkeztetni, mert szükség van erre a premisszára  K: nem látjuk mi az a tapasztalat, ami alapján B követi A-t

1)Meghökken 2)Megszokja 3)Elvárja A megszokás egy asszociációs erőt hoz létre bennem. Pszichológiailag alakul ki bennem, hogy így fog történni.

Okság az erkölcsben  Elméletileg nem igazolható az okság, de a tapasztalatban tudom használni.  Morál: ott is vannak törvények,de ez nem teszi lehetetlenné a szabadságot, hiszen a kapcsolat nem szükségszerű.

Fatalista ontológia  Kilátástalanság a válság szituációban  Az események szükségszerűen következnek be  Nem tudunk szabadulni az erős ontológiától  Oksági kapcsolat ott, ahol ez már nem indokolt

 Az események nem szükségszerűek, nem véletlenek, hanem valószínűek.  A valószínűséget befolyásolják:  Idő  Sűrűség Felbukkanhatnak olyan ismétlődési sémák is, amelyekkel még nem találkoztunk.

Intencionális állapotok  Denett: a hitek és vágyak okai belső agyi állapotok lehetnek  A hitek és vágyak nem azonosak az agyi entitásokkal.  Az agy kezelhető számítógépként, így leírhatjuk a viselkedését.

Intencionális szintek 1)Fizikai (hardver, a fizikai rendszer) 2)Tervezet (algoritmikus szint) 3)Komputációs elmélet ( a számítógép, mint ágens) Ez alapján értelmezhető a rendszer, de nem mindig célra vezető. Ez az interpretáció normatív és absztrakt.

Don Quijote  1 x Miguel de Cervantes  2 x Pierre Ménard  Cervantes: múltbeli én (erős ontológia)  Ménard: jelenkori én (gyenge ontológia)  A két mű fizikailag ugyan az, de más és más jelentést hordoznak.

A személy, mint műalkotás  A személy öncél, és nem eszköz.  A műalkotás szerkezete könnyen befogadja a személyi tartalmakat.  A coach egyszerre művész és kritikus.  Másik ember megértése = mű interpretálása  A megértéshez szimpatizálni kell.

Szimpátia  A cselekedetek nem kell népi pszichológiát alkalmazni, elég a szimpátia.  Analógikus gondolkodás esetén elvethető a SZE és EE szembenállása.  Közeli és távoli esetek megkülönböztetése.

Az analógikus gondolkodás 3 korlátja 1)Hasonlóság (a forrás és a cél perceptuálisan vagy szemantikailag hasonló pl érzelmileg) 2)Struktúra (a forrás és célanalógiák között strukturális megfelelések) 3)Célok (az analógiával mennyire sikerült elérni az előzetes célt)

Automatikus folyamatok:  Nincs szükség szemantikailag áttetsző szimbólumokra.  A rendszer egy része aktív  Párhuzamos feldolgozás  A központi irányító nélkül megy végbe  Gyors, de csak az evolúciós célt kielégítő pontosság  Általában átéltünk már ilyen szituációt

Távoli analógiák  Lassúbb és pontosabb folyamat  A tudás szimbólumokon keresztül aktivizálódik  Soros feldolgozás  A központi irányító is részt vesz benne Ha az automatikus gondolkodás nem tudja ellátni a feladatát, akkor lép életbe a szabály vezérelte gondolkodás. A szimulációt egy teoretikus lépés előzi meg.

Mentalizáció a coachingban  Lehetővé teszi az önreflexió fejlődését  A coachee személyeket megragadó reprezentásiós modelljei működőképesebbé válnak  A coachee által feltárt ontológiák segítenek felépíteni a mentális reprezentációt

A mentalizáció képességének fejlesztése:  Saját érzések megfigyelése  Érzelmi állapotok megnevezése  Fiziológiai és affektív állapotok megértése  Viselkedés és belső állapot közti viszony megértése

A mentalizáció alkalmazása  Olyan körülményekre irányítja a figyelmet, ahol az agresszív viselkedés kialakult  A szereplők mentális állapotaira fókuszálnak  Kezdetben egyszerűbb mentális állapotokra

Mintha-ontológia  A fantázia és a valóság között  Átmeneti  Ügyelni kell a coachee szelfjének sérülékeny részére  A coachnak folyamatosan figyelnie kell a másik személy tudatát  A valóságot és a mintha ontológiát is figyelni kell

A játékos helyzet hangsúlyozása:  Hang intonációjának megváltozása  Humor  Ugratás  Szokatlan metafora  Visszavonulásra utaló megjegyzések