Új rehab-modell RehaAssessment®-re és a profilingra gyakorolt hatásai prezentáció Heinz Lechner Berufsförderungswerk Nürnberg Oktober 2008.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

A rehabilitációs járadékban részesülő személyek (re)integrációs esélyeinek növelése a munkaügyi központok segítségével Vincze Györgyné Pécs, április.
Szakképzésbe lépés lehetősége Magyarországon
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
A komplex rehabilitáció Új feladat – új szemlélet! Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ november 26.
Mozgáskorlátozott emberek foglalkoztatását, önálló életvitelét segítő eszközfejlesztő műhely és szolgáltatási hálózat  Azonosító szám:TÁMOP /
Szakmai előkészítő képzési modul a Jugendaufbauwerk Szakképző Intézményben a 2004/2005 évben.
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
TÁMOP /A
TÁMOP „Megváltozott munkaképességű emberek rehabilitációjának és foglalkoztatásának segítése” c. kiemelt projekt dél-dunántúli regionális alprojektjének.
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat működése Előadó: Pátkai Andrásné szolgálatvezető Budapest, 2006.október 24.
A foglalkoztatás és a szociális szolgáltatások összekapcsolása
A foglalkozási rehabilitáció helye és szerepe a munka- ügyi szervezetben Harkány, október 16. Szellő János.
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
1.1 – Általános bemutatás:
Dr. Harangozó Judit Orvos-koordinátor Ébredések Alapítvány
A munkaügyi központok szerepe a fogvatartottak reintegrációjában Janovics Lászó főigazgató Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ.
Igazságügyi pszichológia
Emberierőforrás-ellátás
Egységes egészségügyi információrendszer
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A felnőttoktatás funkciói Magyarországon
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
Munkahelyi Egészségvédelem Egyéni felelősség vagy vállalati érdek ?
Kiválasztás: érvényesség, megbízhatóság az interjú és az Assesment Center módszere esetén Barta Bea
„ A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Szempont Alapítvány Foglalkozási rehabilitáció 2008 december 10.
Munkaasszisztensi tevékenységek Regionális Szociális Forrásközpont Nonprofit Kft. ___________________________ Integrált Foglalkoztatást Segítő Szolgálat.
Önéletrajzírástól a munkába állásig - gyakorlati tanácsok a szakképzett munkaerő és a munkáltatók eredményes találkozásához június 24.
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Munka és rehabilitáció nemzetközi konferencia A munkaadói kapcsolattartás jelentősége a program végrehajtása.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
1 A fenntarthatóság támogatása a fogyatékos fiatalok foglalkozási rehabilitációjában Németországban Heinz Lechner, Berufsförderungswerk Nürnberg VI. Nemzetközi.
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
Szike helyett machate-t? avagy lesz-e kiút a „protokoll- dzsungelből”?
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Az Esélyegyenlőség és az ESZA alapelveinek érvényesítése Európai Unió Magyarország -Budapest Európai jogfejlődés Luxemburgi és Lisszaboni folyamat.
1 Érettségi tájékoztató 2008 Érettségi tájékoztató február 8.
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
Bei uns wird INNOVATIV groß geschrieben. A munkahelyi beilleszkedés új lehetőségei az egészségügyi problémával küzdő munkavállalók számára Barbara Haider-Novak,
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
HEFOP/2004/1.3.1 A HEFOP – „Második Esély” – Roma nők munkaerő-piaci (re)integrációjának elősegítése – projekt bemutatásán keresztül a roma nők esélyegyenlőségének.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Munkanélküliség fogalma, típusai
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
Mentálhigiénés team működése kórházunkban
Emberi erőforrás tudatos fejlesztése
TÁMOP „Út a munka világába” Közép-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ dr. Nyári Tibor projektvezető.
Wiegersma: a tanácsadás szintjei
Az egészségügyi szakképzés minőségügye, kihívások és intézkedések György Annamária szeptember 17. "ISOFÓRUM XXII. NMK"
A magyarországi pályatanácsadók kompetenciajegyzékének összeállítása és harmonizálása az európai standardokkal Kutatási beszámoló Előadó: Fejér Noémi 2009.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE Laczkovich Jánosné Budapest, március 13.
Munkaerő- piaci helyzetet gátló tényezők kezelése.
Toborzás elvi és módszertani kérdései
Értékelő és Fejlesztő Központ
Az EURES reformja Kalmár András EURES osztály Nemzeti Munkaügyi Hivatal Május 16. Tata.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Kompetencia kézikönyv A szakmai és személyes bemeneti kompetenciák mérésére vonatkozó módszertani ajánlások munkaadók számára.
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Munkaerő- piaci helyzetet gátló tényezők kezelése
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Előadás másolata:

Új rehab-modell RehaAssessment®-re és a profilingra gyakorolt hatásai prezentáció Heinz Lechner Berufsförderungswerk Nürnberg Oktober 2008

Új rehab-modell RehaAssessment®-re és profilingra gyakorolt hatásai Definíciók RehaAssessment®Bemeneti hatásanalízis, kiválasztás a rehab-folyamatban a fogyatékkal élő vagy ezzel veszélyeztetett ember képességi profiljának átfogó megvilágításához a munkahelyi, szakmai vagy szakterületi követelmények vonatkozásában. Oktober 2008 ® = RehaAssessment a Német Szakképző Központok Munkaközösségének bejegyzett márkája. 2

Új rehab-modell RehaAssessment®-re és profilingra gyakorolt hatásai Definíciók ProfilingTágabb értelemben, az assessmenthez hasonló fogalom vagy szinoníma Szűkebb értelemben, Screening-eljárás az egyéni és szakmai képességek és kompetenciák kiderítéséhez A szakképző központoknál egy folyamat-profiling mint „lefolyás-assessment” Oktober 20083

Célcsoportok Eddig Rehabilitáltak a teljes szakképzésre fókuszálva Új + idősebb rehabilitáltak + kevésbé szakképzett rehabilitáltak + hosszú ideje állástalanok közvetítési akadályokkal + csökkent vagy megváltozott teljesítményűek + fiatalok Új rehab-modell RehaAssessment®-re és profilingra gyakorolt hatásai Oktober 20084

Megbízók Eddig rehab-viselők/ költségviselők (Munkaügyi Központok, munkaközösségek, Nyugdíjbiztosító, Balesetbiztosító) Új + privát biztosítók + munkaadó (üzemek és igazgatás) + közvetlen fizetők Új rehab-modell RehaAssessment®-re és profilingra gyakorolt hatásai Oktober 20085

Célkitűzés Eddig a rehab-teljesítések bebiztosítása az alkalmasság és hajlam megállapításával egy bizonyos munkahelyen, szakmában vagy szakterületen Új + a foglalkozási képességek kompetenciaelemzése + integrációs esélyek beazonosítása + jobb gazdaságosság Új rehab-modell RehaAssessment®-re és profilingra gyakorolt hatásai Oktober 20086

Minőségi standardok Eddig Intézményes kompetencia Módszertani kompetencia Résztvevőközpontúság Ügyfélközpontúság Új + a felhasznált diszciplínák szorosabb összekötése + rehab-menedzsment + integrációs- menedzsment + szakmai gyakorlat + individualizálás, egyénre szabás + integrációközpontúság Új rehab-modell RehaAssessment®-re és profilingra gyakorolt hatásai Oktober 20087

Menet/tartalmak Munka- pszichológia Eddig Feltérképezés és tanácsadás pszichometrikus tesztelési eljárások Viselkedés megfigyelése Új + megerősített tanácsadás + a standardizált viselkedésmegigyelés kiterjesztése (szociális kompetencia) Új rehab-modell RehaAssessment®-re és profilingra gyakorolt hatásai Oktober 20088

Menet/tartalmak Munka- egészségügy Eddig Testi vizsgálatok Terheléses próbák (ergospirometria) Szín- és látásteszt adott esetben szakorvosi vizsgálat BNO-osztályozás Új + FNO-alkalmazás + adott esetben ERGOS Új rehab-modell RehaAssessment®-re és profilingra gyakorolt hatásai Oktober 20089

Menet/tartalmak Szakmai gyakorlat Eddig Munkakipróbálás „laborkörülmények“ között Hospitálás a képzésben Új Munkakipróbálás, Hospitálás és ismeretcsoport információk a képzésben, valamint tanműhelyekben Új rehab-modell RehaAssessment®-re és profilingra gyakorolt hatásai Oktober

Menet/Tartalmak Rehab- menedzsment Bisher Új Egyeztetés a megbízóval Belső tervezés és irányítás Új rehab-modell RehaAssessment®-re és profilingra gyakorolt hatásai Oktober

Személyzet alkalmazása Eddig pszichológusok orvosok munkapedagógusok Új + rehab-menedzserek + szakképzők + integrációs munkatársak + adott esetben ERGOS- kezelők Új rehab-modell RehaAssessment®-re és profilingra gyakorolt hatásai Oktober

Eredmények/ Dokumentációk Eddig záróbeszélgetés, Szakvélemény mellékletekkel: - ajánlás rehab-cél - rehab-szükségletek terjedelme és intenzitása - sikerprognózis Új Egyéni rehab-cél: + egészségkompetencia + integrációs esélyek + eredményábrázolás a bio-pszicho- szociális modell alapján + foglalkozási képességek Új rehab-modell RehaAssessment®-re és profilingra gyakorolt hatásai Oktober

Lefolyás-profiling a rehab-intézkedések alatt Eddig Támogatási és integrációs terv (leszűkített profiling) Új rendszeres lefolyás-profiling az FNO-ra alapozott profiling-kérdőívvel Új rehab-modell RehaAssessment®-re és profilingra gyakorolt hatásai Oktober